Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skulke muntlig eksamen 10. klasse

Anbefalte innlegg

Ok, jeg skal ha muntlig eksamen i norsk i morgen, og føler virkelig ikke for å møte opp. Jeg har fått et skikkelig vanskelig tema, og dessuten sliter jeg en del i norsk. Føler jeg ikk har fått forberedt meg skikkelig, og har rett og slett gitt opp. Temaet er om litteratur og kultur, forresten.

Noen som vet hva som skjer hvis man ikke møter opp til muntlig eksamen på ungdomsskolen? Blir man "fritatt" eller blir man satt opp på nytt? Har heller ikke mulighet til å skaffe legeerklæring, og late som jeg er syk. Hva er konsekvensene? Får foreldre beskjed fra skolen? Får jeg en slags merknad på vitnemålet? Mister jeg karakteren i faget? hjelp!

Ps. Det eneste jeg vil ha svar på er hva som skjer om man ikke møter opp. Det er ikke nødvendig å skrive ting som "Du kan jo bare møte opp" eller "Det er ikke så forferdelig". Jeg har bestemt meg, og jeg kommer ikke til å møte opp, jeg lurer bare på hva konsekvensene er.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du kommer inn på det du vil senere og gjør det bra der så vil det ikke ha særlig med konsekvenser.

Når du kommer til videregående og skal gjøre det samme i flere fag, hva da? Dette er viktig trening-

Det var ikke det TS spurte om og jeg valgte å respektere TS sitt ønske om å ikke gidde å skrive mer enn det han lurte på ;)

Lenke til kommentar

Så lenge du kommer inn på det du vil senere og gjør det bra der så vil det ikke ha særlig med konsekvenser.

Når du kommer til videregående og skal gjøre det samme i flere fag, hva da? Dette er viktig trening-

Det var ikke det TS spurte om og jeg valgte å respektere TS sitt ønske om å ikke gidde å skrive mer enn det han lurte på ;)

Det er lov å tenke fremover

Lenke til kommentar

Uansett, jeg ser du hadde planer om å skulke denne eksamen for noen uker siden. Du har angst for fremføring, hvordan skal du bli kvitt den? Hva blir folk anbefalt som har angst for høyder? Oppsøk høyder. 

Du blir ikke kvitt angsten om du bare gjemmer den bort og håper på det beste, dette er en perfekt mulighet for deg til å trene deg. Nå skal du ikke ha fremføring for et klasserom, kun en person. Det spille ingen rolle om det går til helvete, du vil aldri møte personen igjen uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett, jeg ser du hadde planer om å skulke denne eksamen for noen uker siden. Du har angst for fremføring, hvordan skal du bli kvitt den? Hva blir folk anbefalt som har angst for høyder? Oppsøk høyder.

Du blir ikke kvitt angsten om du bare gjemmer den bort og håper på det beste, dette er en perfekt mulighet for deg til å trene deg. Nå skal du ikke ha fremføring for et klasserom, kun en person. Det spille ingen rolle om det går til helvete, du vil aldri møte personen igjen uansett.

Jeg har ikke tenkt å skulke eksamen bare fordi jeg er "redd". Som jeg sa tidligere har jrg ikke fått forberedt meg skikkelig, og kommer sikkert til å få en 2er hvis jeg er heldig. Nevnte også at jeg har et jævlig vanskelig tema.

Lenke til kommentar

Noen som vet om skolen kontakter foreldrene, da?

Selv om de ikke gjør det så regner jeg med at foreldrene dine vil se vitnemålet ditt og der vil det stå :p

Hmm, det stemmer. Men jeg regner med at de ville funnet det ut en gang uansett.

Endret av Ensomfugl
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å skulke eksamen bare fordi jeg er "redd". Som jeg sa tidligere har jrg ikke fått forberedt meg skikkelig, og kommer sikkert til å få en 2er hvis jeg er heldig. Nevnte også at jeg har et jævlig vanskelig tema.

Er dette innsatsviljen og pågangsmotet du kommer til å ha til livets utfordringer videre på din vei så lover det ikke særlig godt.  Skjerp deg.  

Lenke til kommentar

Er dette innsatsviljen og pågangsmotet du kommer til å ha til livets utfordringer videre på din vei så lover det ikke særlig godt. Skjerp deg.

Skjerp deg selv. Du må vel faen meg innse at enkelte mennesker syntes faktisk det er ganske vanskelig å snakke foran andre. Dessuten var ikke dette meningen med innlegget. Har fått svar på det jeg lurte på, så det er ikke vits å komme med de kommentarene. Om jeg møter opp til eksamen eller ikke er mitt valg, ikke andres. Fy fader for noen skolesystemer. Skjønner ikke vitsen med muntlig eksamen uansett. Greit nok at det skal skjekkes om elevene kan pensum, men det burde være bedre tilrettelagt for personer som faktisk sliter med angst og sliter med ting som dette. Sorry for at jeg slipper ut all frustrasjonen min til deg, men jeg er veldig lei av skole nå.

Over og ut

Lenke til kommentar

Men så er faktisk dette noe du må igjennom iløpet av livet ditt uansett hva du syntes om det. Du kan bare skulke det og ødelegge alt for deg selv eller du kan gjennomføre, kanskje det går elendig og du får en 2er, men en 2er er så jævlig mye bedre enn IV at du aner det ikke.

Det er folk som ikke liker praksis i gym og ikke forstår poenget med det, det er og folk som hater teori og ikke forstår poenget med det. Noen hater alltid noe på skolen, målet er bare å få det gjennomført uansett hvordan det går.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

Ikke så enkelt som du prøver å framstille det.

TS: Anbefaler deg å søke hjelp hvis du sliter med angst, så kan du på sikt jobbe med å bli kvitt den. Selve konsekvensen av å ikke møte vet jeg ikke, men det er neppe det mest positive. Ta kontakt med klassekontakten / læreren du har mest med å gjøre, og snakk om problemet. 

Lenke til kommentar

Ikke så enkelt som du prøver å framstille det.

TS: Anbefaler deg å søke hjelp hvis du sliter med angst, så kan du på sikt jobbe med å bli kvitt den. Selve konsekvensen av å ikke møte vet jeg ikke, men det er neppe det mest positive. Ta kontakt med klassekontakten / læreren du har mest med å gjøre, og snakk om problemet. 

Har aldri sagt det er enkelt, for det er ikke enkelt i det hele tatt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...