ProxyCS Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Gjennom tidene har jeg hatt store problemer med ingrodde negler, på begge tærne. Har operert begge tærne 3-4 ganger, og det er tilbake igjen like ille. Nå har jeg godt rundt med betente tær i over et år, og må jobbe i værnesko som ikke akuratt hjelper saken.. Har veldig lyst til å operere nå før sommeren, på begge tærne. For øyeblikket er jeg sykemeldt pga skulderskade, så tenker det er like greit å ta det nå som jeg sitter fastgrodd hjemme uansett. Jeg var desverre så dum at jeg klarte å glemme legetimen min.. Bestilte via noe som heter "Pasientsky", og huket av på at jeg ville ha påminnelse på tlf. Bestilte time for en og en halv uke siden, og har ikke fått noen som helst påminnelse i senere tid. Er jo selvsagt min feil, men litt merkelig at jeg ikke fikk en sms. Uansett, så beklagde jeg for at jeg hadde glemt legetimen, og sa at jeg ønsket å bestille en ny, ønsket dato mandag 12. Juni, men fikk visst ikke time før 29. Juni? Da er vel sommerferien grusomt nærme. Nesten så jeg tror legen gjør det på trass bare fordi jeg glemte forrige time, første gang jeg har gjort det. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre? Evt bytte legekontor, operere via sykehus eller noe sånn. Må ta det gjennom offentlig sektor, er ikke så gira på å betale 8000,- kr for å operere tærne.. Endret 8. juni 2017 av ProxyCS Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Det høres ikke ut som unormal lang ventetid når det ikke er akutt. 1 Lenke til kommentar
ProxyCS Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Men kan ikke legen henvise meg til en annen klinikk som kan få gjort det med en gang?Jeg vet om en, så jeg trenger bare en henvisning. Om hun ikke har ledige timer, greit nok, men når jeg skriver at jeg veldig ønskelig vil få gjort det før sommerferien, og hun setter meg opp til en time rett før, og nekter å ta begge tærne samtidig, så blir jeg litt oppgitt. Vil ikke bli sittende inne immobil hele sommeren heller, og blir flau av å gå på offentlige steder uten sokker på så hele utenlandsreisen min blir ødelagt. Endret 8. juni 2017 av ProxyCS Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Om legen ikke har tid før så hjelper det ikke at du skal på ferie. Men du kan jo ringe å høre om det er mulig å ta det tidligere, men du kan jo ikke akkurat tvinge legen til å ha en ledig time når du føler for det. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Hjemmeoperasjon? Ellers så skader det ikkje å sjekke prisen på en privatklinikk, dette er ikkje eit veldig stort inngrep, så det kan vell ikkje koste så mykje for litt bedøvelse, vasking av sprøyte og skalpel, bandasje, samt 15 min arbeidstid? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Evt bytte legekontor, operere via sykehus eller noe sånn. Hvis du bytter fastlege idag, har du ny fastlege fra 1. juli. Da er det ferie og sikkert ventetid til august. Du kan ikke legge deg selv inn på offentlig sykehus, innleggelse skjer alltid gjennom en lege. Men hvis du har mye smerter som hemmer deg i hverdagen, eller det er betent/infisert, skal de slippe deg inn på hastetime på legekontoret. Det er også direkte avgjørende hvor mye du griner når du snakker med mennesket i skanken på legekontoret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Siden du allerede er behandlet/operert for dette tidligere kan du vel høre direkte med de som gjorde det, kanskje du ikke trenger henvisning. Forøvrig vanlig å vente så lenge for legetime, men leger med få syke pasienter og nye leger har null ventetid. Man trenger forøvrig ikke bytte fastlege selv om man bestiller time hos en annen lege, men de har da rett til å avvise deg. Om du velger en ny lege, med nyåpnet praksis tar de nok gladelig i mot deg. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg fikk høre av en resepsjonist på legevakten at dersom man stiller opp på fastlegekontoret når det åpner, kan de ikke avvise deg - du vil bli tildelt akuttime. Vet ikke om dette er en lov eller praksis, på lokal eller nasjonal basis. Lenke til kommentar
ProxyCS Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Om legen ikke har tid før så hjelper det ikke at du skal på ferie. Men du kan jo ringe å høre om det er mulig å ta det tidligere, men du kan jo ikke akkurat tvinge legen til å ha en ledig time når du føler for det. Nei, skjønner det, men derfor jeg ikke skjønner hvorfor legen nekter å henvise videre til noen som har tid. Lenke til kommentar
ProxyCS Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Hjemmeoperasjon? Ellers så skader det ikkje å sjekke prisen på en privatklinikk, dette er ikkje eit veldig stort inngrep, så det kan vell ikkje koste så mykje for litt bedøvelse, vasking av sprøyte og skalpel, bandasje, samt 15 min arbeidstid? koster rundt 5000 kr per tå på den klinikken jeg ønsker henvisning til, men finnes sikkert noe billigere. Hjemmeoperasjon orker jeg ikke å tenke på engang.. Lenke til kommentar
ProxyCS Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Evt bytte legekontor, operere via sykehus eller noe sånn. Hvis du bytter fastlege idag, har du ny fastlege fra 1. juli. Da er det ferie og sikkert ventetid til august. Du kan ikke legge deg selv inn på offentlig sykehus, innleggelse skjer alltid gjennom en lege. Men hvis du har mye smerter som hemmer deg i hverdagen, eller det er betent/infisert, skal de slippe deg inn på hastetime på legekontoret. Det er også direkte avgjørende hvor mye du griner når du snakker med mennesket i skanken på legekontoret. Altså, klart det gjør vondt, ihvertfall hvis jeg kommer borti noe med tærne, men har hatt det så lenge nå at jeg har blitt vant med smertene, har ikke hatt lyst til å operere fordi jeg har ikke villet være borte fra jobb, men nå som jeg er sykemeldt av andre grunner passer det kjempebra å ta det nå. Lenke til kommentar
ProxyCS Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Siden du allerede er behandlet/operert for dette tidligere kan du vel høre direkte med de som gjorde det, kanskje du ikke trenger henvisning. Forøvrig vanlig å vente så lenge for legetime, men leger med få syke pasienter og nye leger har null ventetid. Man trenger forøvrig ikke bytte fastlege selv om man bestiller time hos en annen lege, men de har da rett til å avvise deg. Om du velger en ny lege, med nyåpnet praksis tar de nok gladelig i mot deg. Åja, så kan bestille time hos hvilken som helst lege, og jeg må bare betale egenandelen for behandlingen/timen? Tingen er, fastlegen min har operert tærne mine tidligere, men nå har hun tydeligvis ikke tid de neste 3 ukene. Lenke til kommentar
ProxyCS Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Jeg fikk høre av en resepsjonist på legevakten at dersom man stiller opp på fastlegekontoret når det åpner, kan de ikke avvise deg - du vil bli tildelt akuttime. Vet ikke om dette er en lov eller praksis, på lokal eller nasjonal basis. Hmm. Kan dette stemme da? Fastlegen min er en vrang megge, så hun kommer nok til å nekte meg med mindre jeg henviser til noe annet enn mine ord. Endret 8. juni 2017 av ProxyCS Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 hva med å poste et bilde så er det lettere å komme med forslag? Lenke til kommentar
NysgjerrigHans Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg fikk høre av en resepsjonist på legevakten at dersom man stiller opp på fastlegekontoret når det åpner, kan de ikke avvise deg - du vil bli tildelt akuttime. Vet ikke om dette er en lov eller praksis, på lokal eller nasjonal basis. Hmm. Kan dette stemme da? Fastlegen min er en vrang megge, så hun kommer nok til å nekte meg med mindre jeg henviser til noe annet enn mine ord. Hvorfor i all verden beholder du en fastlegge du karakteriserer som 'vrang megge'? Det er veldig enkelt å bytte fastlege, noe du burde gjøre. Først glemmer du timen - deretter syter du om å ikke bli prioritert foran andre pasienter? Uansett. Et familiemedlem slet med det samme. Ho endte med å fjerne hele neglen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Har man litt smerteterskel og litt utstyr er det også mye man kan gjøre selv. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Har man litt smerteterskel og litt utstyr er det også mye man kan gjøre selv. Det høres ut som en glimrende måte å gjøre det så akutt at man må til legevakten. Lenke til kommentar
ProxyCS Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2017 Jeg fikk høre av en resepsjonist på legevakten at dersom man stiller opp på fastlegekontoret når det åpner, kan de ikke avvise deg - du vil bli tildelt akuttime. Vet ikke om dette er en lov eller praksis, på lokal eller nasjonal basis. Hmm. Kan dette stemme da? Fastlegen min er en vrang megge, så hun kommer nok til å nekte meg med mindre jeg henviser til noe annet enn mine ord. Hvorfor i all verden beholder du en fastlegge du karakteriserer som 'vrang megge'? Det er veldig enkelt å bytte fastlege, noe du burde gjøre. Først glemmer du timen - deretter syter du om å ikke bli prioritert foran andre pasienter? Uansett. Et familiemedlem slet med det samme. Ho endte med å fjerne hele neglen. Har som sagt beklaget for det, og vet at hun aldri har helt fulle dager ettersom hvis det gjelder noe annet får jeg alltid time på dagen.. Har satt meg opp på venteliste hos en ny fastlege nå - var først når hun nektet meg sykemelding når jeg helt åpenbart var arbeidsufør, at jeg innså hvor vanskelig hun kan være. Endte opp med at jeg måtte dra til kiropraktor for å få det. Om du leser det jeg skrev over, er det som irriterer meg er at hun nekter å henvise meg til noen som har tid, og for å være ærlig, tror jeg hun har mer enn nok tid til å få inn en time tidligere enn 3 uker fram i tid, men for all del, får jeg gjort det et annet sted med henvisning er jeg fornøyd jeg. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Denne teksten forklarer ganske bra hvordan det fungerer med tildeling av time og hastegrad, var et par ting jeg ikke var klar over der selv: http://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/hvor-lang-tid-har-jeg-krav-paa-hos-fastlegen.html Klart at inngrodde tånegler i begge føtter ikke er noe som kan vente i tre uker. Spesielt hvis man har ståjobb. Endret 9. juni 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
ProxyCS Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Av tærne? Fikk ikke til å legge til bilde. https://gyazo.com/b2b15ae89e3318d957bf800fb4fec43c hva med å poste et bilde så er det lettere å komme med forslag? Endret 9. juni 2017 av ProxyCS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå