IceCool Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Mange steder har lave priser på varene, men så kommer ekspedisjons gebyr, giro gebyr og frakt i tilegg, så den stakkars 10pack'en med Verbatim plater koster ikke 39,- men 139,- når alt er kommet frem til deg Hvor er det man skal unngå å handle sånnt småstash som kun en pakke CDer? Lenke til kommentar
hs Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Etter å ha handlet litt på forskjellige webshoper, synes jeg PCutstyr.no og Microplex.no er litt i dyreste laget mht porto og ekspedisjonsgebyr... Lenke til kommentar
v0id Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Finne en netbutikk hvor du kan betale med Kredittkort, så slipper du frakten iallefall. www.psdata.no www.mpx.no er de jeg vet av hvor du slipper frakt om man betaler med kort. Lenke til kommentar
solaman Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Portoen er det fint lite å gjøre noko med, den er vanlegvis etter posten sine takstar og det er ikkje billeg, trur billegaste pakke ligg på ca. 100 kr. Er det så lite at det går som brev er det mykje å hente. Sjekk posten sine internettsider for prisar på porto. Ekspedisjonsgebyr o.l. er ein uting som mange bruker for å "dekke" kostnadane med å ekspedere ordren, stort sett ekstrainntekter og burde vært eindel av prisen på varen. Normalt lite å hente på å handle andre plasser, det du kan spare er eventuelle gebyr som butikken legger på. Einaste måten å unngå dette på er å handle i ein butikk nær deg, blir mest sannsynleg billegare for billege ting. Endret 5. desember 2003 av solaman Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Man slipepr ikke frakt ved å betale med kort, men man slipepr oppkravsgebyr, gebyret posten skal ha for å kreve inn penger fra deg. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Litt OT kanskje, men hos www.dvdstrax.no får du gratis frakt på varer under 200kr hvis du betaler med mobilhandel. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Litt OT kanskje, men hos www.dvdstrax.no får du gratis frakt på varer under 200kr hvis du betaler med mobilhandel. Kjekkt å vite! Takk for tips. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 du er nokk ganske rik og tålmodig vist du kjøper en pakke cd'er over internett.. porto er ofte dyrere en varen vist du kjøper lite, så du tjener litt på å hamstre;) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Dell da ? frakt på PC osv.. ? Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 du er nokk ganske rik og tålmodig vist du kjøper en pakke cd'er over internett.. porto er ofte dyrere en varen vist du kjøper lite, så du tjener litt på å hamstre;) Hehe ja, var bare eksempel Viser jo fort hvor mye ekstra det blir totalt... Har aldri kjøpt under 100 CD-RW plater fra webshop. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 det er vel det play.com har fatta. Med inkludert porto går det ann å handle der. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Dell da ? frakt på PC osv.. ? Nå vet jeg ikke hvordan Dell er på PC'er, men de tok i allefall 3000,- i gebyr for å levere 2 nye servere på jobben. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 3000 ? oj.. d grenser vell til svindel det.. med mindre serverene var virkelig bøvelsk store Lenke til kommentar
olavr Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 3000 kr var nok for mer enn bare å levere tenker jeg. Ellers så er det vel mye mer lønnsomt å gå på den lokale sjappa for å handle småtteri som noen CD-er etc. Både Binders, Elkjøp, Expert m.fl. har jo greie priser på tilbehør, selv om jeg ikke kjøper hel PC fra dem. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 3000 kr var nok for mer enn bare å levere tenker jeg.Ellers så er det vel mye mer lønnsomt å gå på den lokale sjappa for å handle småtteri som noen CD-er etc. Både Binders, Elkjøp, Expert m.fl. har jo greie priser på tilbehør, selv om jeg ikke kjøper hel PC fra dem. Nei, det var det det ikke var, serverne var ikke store heller, 1U Rack'er, selv om de var dype og veide mye. Men det er helt sant 27xx,- tilsammen, jeg kan godt vise kopi av pakkseddelen. Jeg brydde meg ikke så mye, jeg har jo fått nye servere til 70.000 Lenke til kommentar
luresau Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Microplex er de dyreste jeg kjenner til. porto+oppkrav+pakkegebyr!! suger at en butikk med så mye gøy skal ha så mye for å frakte det til meg Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 heh.. vist serverene kostet 70000 ble det satt litt mer i perspektiv.. er litt verre vist du bestiller maskin for 10000 og får porto på 3000 og cd'r og sånnt er rimelig dyrt i den lokale butikken i forhold til nettet.. samme med spill... men når du kjøper i butikk får du jo spillet/cd'ene med en gang:) Lenke til kommentar
svening Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ja Dell overrpriser frakten deluxe. Virker nesten som man må betale hele frakten i fra Irland selv. Ikke rart de kan holde lave priser med den avansen de har på fraktprisene. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Dell må være en av de værste,. Frakt på _en_ stk. Dell Inspiron 5250, kr. 737,40 Lenke til kommentar
pertm Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg opplevde at komplett var ganske ille. Jeg skulle tidligere i år kjøpe en 21 tommer skjerm(CRT) og når jeg kom til betalingsmulighetene så var det over 500kr. Greit nok at den er tung(ca 40kg) og vil koste mer i transport men det finnes grenser. Jeg kjøpte skjermen naturligvis et annet sted med billigere transport. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå