Gjest Slettet+2534 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Fant denne artikkelen på NRK sine sider i dag: Slik blir NRKs dramaserie om 22. juli. Hva tror dere om dette? Er det riktig av NRK å bruke våre lisenspenger på dette? Hva tror dere kommer til å bli fokus i serien? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Uansett hvordan det ender opp er det en gruppe mennesker som vil protestere høylytt, spørsmålet er bare hvem. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Ok, de skal skrive om ringvirkningene av terroren. Det åpner for nye skildringer. En annen idé ville vært å brukt Åsne Seierstad sin bok, En av oss, som utgangspunkt. Hun skriver helt fordømt bra, med flere personer i fokus. I boken får en lese om ungdommer som gleder seg til campen, Breiviks radikaliseringsprosess, m.m. Men det blir jo en helt annen sak, siden mye av boken foregår før selve angrepet.Ikke dumt å sette et handlingsrom til etter terroren. Har sett noe lignende, i en amerikansk serie som plasserer seg i etterkant av 9/11. Traumatisering, sorgprosesser og savn var gjennomgående tema, men en kunne også se folk som sto på og kom seg gjennom hverdagen på best mulig vis. Lenke til kommentar
clink Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Fant denne artikkelen på NRK sine sider i dag: Slik blir NRKs dramaserie om 22. juli. Hva tror dere om dette? Er det riktig av NRK å bruke våre lisenspenger på dette? Hva tror dere kommer til å bli fokus i serien? De får bruke Jostemikk.com som research, så får de mye gratis. Kanskje det blir litt sannhet i serien også. Anbefaler også Norulv Øvrebotten. Kanskje han kan røpe noen spenningsdetaljer utover det han allerede har gjort. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Interessant. Har aldri hørt noen konspirasjonsteorier om 22 juli før nå. Uansett om det er tull eller ei så er det bra at folk tar seg jobben med å analysere saken ifra flere vinkler enn den offisielle som det ofte går mye prestisje i å opprettholde. Lenke til kommentar
Gamasj Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Interessant. Har aldri hørt noen konspirasjonsteorier om 22 juli før nå. Uansett om det er tull eller ei så er det bra at folk tar seg jobben med å analysere saken ifra flere vinkler enn den offisielle som det ofte går mye prestisje i å opprettholde. Det finnes konspirasjonsteorier om alt, dessverre. 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Så lenge de er faktiske teorier som omhandler bevis som inntil videre ikke er motbevist som i tilfelle Jostemikk så synes jeg faktisk det er ok. Problemet er 9/11-konspirasjonsfabrikanter som ikke vil høre på fornuft og ikke klarer å ta innover seg faktiske bevis. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Hva tror dere kommer til å bli fokus i serien?Nasjonalistisk glansbilde av Norge og nordmenn, spesielt fokus på politikere og offentlig ansatte. Noe ironisk, gitt ABBs fremtredende nasjonalisme, men, men ... Endret 8. juni 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg regner med at fokus blir på strebere som regner med at medlemskap og de rette kontaktene vil garantere en suksessfull karriere uten en ærlig arbeidsdag, men som erfarer at alt går ikke bestandig etter planen. 1 Lenke til kommentar
Gamasj Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Så lenge de er faktiske teorier som omhandler bevis som inntil videre ikke er motbevist som i tilfelle Jostemikk så synes jeg faktisk det er ok. Du lar deg altså overbevise av Jostemikks 22. juli teorier? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 NRK kan bruke lisenspengene på hva enn som gjør folk fornøyde og gir de seere. Hva er problemstillingen egentlig? Skal folk være støtet? Er dette verre bruk av ressurser enn å betale for "Med hjartet på rette staden" eller Jukeboks Danseband? Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Så lenge de er faktiske teorier som omhandler bevis som inntil videre ikke er motbevist som i tilfelle Jostemikk så synes jeg faktisk det er ok. Du lar deg altså overbevise av Jostemikks 22. juli teorier? Nei. Men de er interessante. Og så lenge ingen enkelt kan motbevise dem er det ikke noe galt med alternative teorier. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Nei. Men de er interessante. Og så lenge ingen enkelt kan motbevise dem er det ikke noe galt med alternative teorier. Det spørs om det kan motbevises uten å bli en urettferdig bevisbyrde. Jeg kan påstå at det er en usynlig flygende tepotte som går i bane rundt jorden, men om teorien min er mulig inntil det motsatte er bevist så betyr ikke det at teorien min holder vann av den grunnen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Nasjonalistisk glansbilde av Norge og nordmenn, spesielt fokus på politikere og offentlig ansatte. Ja det er dessverre det jeg også tror. NRK kan bruke lisenspengene på hva enn som gjør folk fornøyde og gir de seere. Ja det er vel "business as usual". Hva er problemstillingen egentlig? Skal folk være støtet? Er dette verre bruk av ressurser enn å betale for "Med hjartet på rette staden" eller Jukeboks Danseband? Vet ikke om det er noen problemstilling eller ikke, var bare interessert i å høre hva andre synes. Lenke til kommentar
Gamasj Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Nei. Men de er interessante. Og så lenge ingen enkelt kan motbevise dem er det ikke noe galt med alternative teorier. For å utvide poenget til Gavekort: Jostemikk viser bilder av det han mener er bombemann #2 og #3 i bakgrunnen. Jeg kan ikke motbevise at disse menneskene ikke stod bak terroren, like lite som Jostemikk kan bevise at de gjorde det. Men det betyr ikke at det er en 50/50 sjanse mellom to jevnbyrdige alternativer. Så hva er problemet? Vel, sider som Jostemikk bygger oppunder en tendens vi har sett de siste årene hvor sannhet og redelighet ikke lenger er viktig. Og når vi ikke lenger kan stole på sannheten, tar vi som enkeltpersoner og samfunn avgjørelser som baserer seg på feil grunnlag. Nå har heldigvis 22. juli-konspirasjonen minimalt med støtte, selv i alternative sirkler, men det er likevel ikke bra. Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Ser ABB har skiftet navn til Fjotolf Hansen. Der har vi tittelnavnet til serien... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Tror historien også hadde tatt seg bra ut som en actionfilm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå