Belllo Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Hei, Jeg har skapt et program i C#, i en solution har jeg 6 projekter. Programmet lagrer data på mysql. Nå vill jeg skapa en installering program. Jeg har lest mye om at jeg addere en setup projekt men ikke hvordan jeg skal innfore mysql. Jeg vill at når man kjører installering prog skal mysql installeres automatisk eller på noe måte addere mysql. Kan noe gi meg noe tips eller hvor jeg kan finne hjelp. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 When norwegian is not your first language, it's ok to say so. What's the question? Lenke til kommentar
Belllo Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) When norwegian is not your first language, it's ok to say so. What's the question? Endret 8. juni 2017 av Belllo Lenke til kommentar
quantum Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 (endret) Mange applikasjoner har en embedded database, i motsetning til en databasetjener, som gjerne brukes av mange forskjellige applikasjoner og brukere i et nettverk. MySQL er først og fermst en databasetjener, og som sådan kanskje ikke den som er enklest å distribuere som en del av en applikasjon. Med forbehold om at jeg ikke aner hva applikasjonen din trenger og gjør, har du kikket på https://www.sqlite.org ? Forøvrig bør det jo gå an å bare starte mysql-setup-programmet fra ditt eget setup-program? Sett mange eksempler på lignende løsninger. Endret 11. juni 2017 av quantum Lenke til kommentar
Belllo Skrevet 14. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2017 Mange applikasjoner har en embedded database, i motsetning til en databasetjener, som gjerne brukes av mange forskjellige applikasjoner og brukere i et nettverk. MySQL er først og fermst en databasetjener, og som sådan kanskje ikke den som er enklest å distribuere som en del av en applikasjon. Med forbehold om at jeg ikke aner hva applikasjonen din trenger og gjør, har du kikket på https://www.sqlite.org ? Forøvrig bør det jo gå an å bare starte mysql-setup-programmet fra ditt eget setup-program? Sett mange eksempler på lignende løsninger. Takk quantum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå