Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til bøttestoler?

Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Hei! Jeg er på utkikk etter bøttestoler til min Mazda MX-5 NA, men jeg har noen krav. 

1. Jeg er 195cm høy og bilen er veldig liten. Jeg sitter trangt nok som det er, så om det finnes noen skinner/fester eller lignende som gjør at man kan sitte lavere i bilen enn originalt så er det et stort pluss. Selvsagt også et stort pluss med å kunne sitte lenger bak. Setene varierer nok også mye, så et tynnere sete kanskje da kjekt.

2. Høy som jeg er, så er jeg også for bred for de fleste bøttestoler jeg har prøvesittet. Jeg husker ikke nøyaktig hvilke jeg har prøvd, men jeg satt bokstavelig talt PÅ setet i stedet for i. Om noen her har en idé om seter som er mer romslig og som jeg kan prøvesitte (enten tilgjengelig i en butikk eller om noen her har en jeg kan prøve) så har jeg hvertfall noe å gå på. 

3. Jo billigere, jo bedre. Dette er en bil jeg ikke har tenkt å bruke veldig mye penger på, men skal heller ikke ha noe Biltema-ræl som faller fra hverandre etter en uke. Så billig som mulig uten å gå veldig på kompromiss med kvalitet eller trygghet, så er vi der. 

4. Setet må gjerne være komfortabelt nok til daglig bruk (da det er det bilen vil brukes til etterhvert som den blir klar), men akkurat det punktet er ikke veldig nøye. Men jeg trenger ikke noe justerbarhet fram og tilbake, vippbar rygg eller lignende. Uansett hva så skal setet bare monteres så lavt og langt bak som overhode mulig. 

Noen som har forslag eller tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du søker etter "mx5 seat mounts" på ebay finner du endel, mulig det er noen her til lands som har også, men kommer nok til å koste litt uansett.

Ang selve setene så se om du finner stoler hvor FIA godkjenningen er utgått, feks på finn. De som kjører rally etc må bytte stoler etter såogså lang tid og det er ofte mulig å få kjøpe de utgåtte til en langt lavere sum enn innkjøpspris

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Kjøpte meg en brukt Sparco Evo 2 Plus idag. Litt tight i hoftene, men funker. Fjerner jeg sitteputen ble det mye bedre, så kanskje få inn en lavere pute så er jeg good to go. Spørsmålet nå er om den passer i bilen. Har bestilt overnevnte brakett, så får se når den er i hus. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...