bjwanvik Skrevet 7. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2017 Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har gjort nevneverdige søk på forumet rundt dette, da jeg virkelig ikke vet hva jeg skal søke etter... Jeg har en (jobbens) Lenovo T450s som de siste dagene er blitt fullstendig ubrukelig ifm http/https. Det som er så rart er at Lync, mail, RDP og programmer som går via andre porter og protokoller fungerer helt utmerket. I går oppdaget jeg at den byttet ofte mellom to aksesspunkter, og oppdaterte drivere for å se om det hjalp. (Det problemet har jeg hatt tidligere en gang - i følge flere som har vært innom er problemet at pc'en vil overstyre nettverkskontrolleren selv om sistnevnte vet best. Sist virket det til å løse seg med nye drivere..) Etter gårsdagens driveroppdatering har den holdt bedre på nærmeste aksesspunkt, men http/https er fremdeles helt borti natta.. Som et eksempel skriver jeg dette innlegget på den pc'en, MEN via RDP til serveren min, da dette fungerer utmerket.) Øvrige enheter (omlag 40 aktive ip-adresser) i nettverket fungerer fint, og jeg kan ikke huske å ha gjort nevneverdige endringer der i det siste.. Om det er av betydning består nettverket i hovedsak av Aruba 3400 kontroller, Aruba 135, 205 og 105 aksesspunkter (8stk tror jeg), Aruba switcher og Huawei router. Øvrige datamaskiner i nettverket kjører siste Mac OS, Debian (tror jeg) og Windows Server 2012R2. Jeg bruker forøvrig forskjellige VPN'er store deler av tiden ifm jobb, men det later ikke til å ha noen innvirkning på problemet hvilken VPN jeg er på, eller om jeg overhode er tilkoblet VPN.. Tips? Lenke til kommentar
Mathias? Skrevet 21. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2017 Har du oppdatert til win 10 1703? Prøv isåfall å gå tilbake til forrige versjon. Det løste problemet for meg, fant aldri ut av årsaken. Men prøv denne fixen først https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-networking/wifi-issues-with-creators-update/4a20ba4f-33dc-4397-9823-e12dcb2607ba jeg fant den først etter at jeg rullet tilbake til 1607. Den har løst lignende problem for meg på andre maskiner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2017 Hva med å kontakte de som har ansvaret for den pc'en? Jeg vet av erfaring at de foretrekker å fikse den, da det er deres jobb og de må eventuelt rette opp det som blir gjort feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå