kverna Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg skal ha meg nytt kabinett, men som mange andre mangler jeg den ene tingen.. (penger) Men, jeg lurer på hvilke kabinetter dere har/vil ha som kan være bra og modde ? Har sett på aOpen full tower og Antec Sonata. men finner liksm ikke så mye "ja hva skal jeg si" ! Søker både full og midi towers som har potensiale! Så kom med forslag og gjerne bilder.. Lenke til kommentar
hs Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Uten at jeg modda noe selv, kan jeg tenke med at et vanlig Chieftech kabinett er et godt utgangspunkt for modding. Enkelt og kjedelig design, samt billge slik at det ikke er verdens undergang om du gjør en feil som ikke lar seg rette opp... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 joda men synes de er så vanlige.. og bror har ett Lenke til kommentar
hs Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg trodde du skulle ha et kabinett som utgangspunkt for modding. Det blir vel ikke vanlig om du modder det, da er det jo bare fantasien (og litt til) som setter grenser... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 joda men hadde liksm tenkt på ett litt mer "ukjent" merke.. cheiftec er liksm så standard.. og liker å bruke litt stikksag i fronten.. liker ikke det på cheiftec.. skjønner hvis du ikke forstår men det er liksom min egen mening... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Avantech på komplett er ganske gode og servicevennlige kabinetter. Det er ganske lite, men det har plass til mye, og med enkle forandringer vil det være ganske så brukbart til modding. Dette innebærer stort sett fjerning av kassetten til viftene* og fjerning av "svingarmen" inni kabinettet**. PSU'en er også en smule svak og bør kanskje byttes ut. Det første jeg ville modda er følgende: Viftegrillene, bytte Led's, sidevindu, sidevifte, lakkering. AOpen H600 er også et ganske så modbart kabinett etter min viten. Det kan bla. trenge noen nye viftegriller og et finere vindu. Jeg ville selvsagt valg et Chieftec, men er du lei dem så er du lei dem. De har forresten sluppet en hel del nye kabinetter som du bør kjike på * For å få bedre plass rent generelt og til kjøleren, samt bedre luftstrøm. ** For lettere å kunne lage en fin plexiglass mod i sidedøra. Dette vil i midlertid gjøre at du mister noen ganske så brukbare funksjon til kabinettet. Noe av oppstivingen og stativet som holder kortene på plass forsviner. En nyttig, men noe skeivt plassert viftefeste forsvinner også. EDIT: Hvis du virkelig vil ha noe å modde så kan du vurdere et gammelt AOpen fulltower, et Addtronics eller et Image & Shapetek. Endret 5. desember 2003 av Corleone Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 jo takk skal du ha! her kom det mange gode forslag.. men visste ikke at cheiftec hadde sluppet mange nye kabinetter i det siste.. de siste jeg så var disse matrix serien og synes ikke noe om de.. men jeg trenger jo nytt kabinett.. så jeg får bare takke for alle tipsene jeg har fått, og sette meg ned å tegne litt i paint Thx Guys! Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 jeg vill anbefale Lian Li PC75 ! det er et fullTower med mange muligheter.. det er stort.. ( lett og montere i) er nesten skrueløst.. har en fin finish har vindu. MANGE brønner som gir deg mye og velge mellom EN mange vifte porter som gir deg en fin luft gjennomstrømming i kassa.. GOD kvalitet (lian li vettu) rein aleminium!! sinnsykt lett til og væreså stort.. ( dobbelt så lett som et metal kabinett!!) vill anbefale på det sterkeste Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 det gjør jeg også tror meg! men har max 800 kr på kabinett! lian li er jo drømmen men *snufs Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ja det er sant.. det er et dyrt kabinett. men det er vært penga Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 jeg har et AOpen HQ08 som jeg trives god med, det er lett å lakkere også, man trenger ikke å skru ut en j*vla popnagle alle har skruer på deg og plass er det og, så jeg vil anbefale deg dette kabinettet. mvh BalleMann Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Har du strømforsyning da? I så fall kan jo kanskje du stikke innom mciroplex.no og sjekke ut et Lepont Fulltower m/"hydraulisk dør" til den nette sum av (i skrivende stund) 435 kroner. dette burde vært greit å modde vil jeg tro, særlig siden det er plain white plastic thingy. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Finn deg et gammelt kabinett (det er garantert mange som bare slenger rundt, som du kan få). Fjern det du ikke liker (sannsynligvis sideplater, front og topp ) og legg til ting du liker! Sannsynligheten for at du ender opp med et resultat du blir fornøyd med er da svært stor!! Jeg kom til å tenke på (akkurat kommet hjem fra nattevakt ) at det å kjøpe et flott kabinett som utgangspunkt for å modde, er ganske likt det å kjøpe slike fargeleggingsbøker (som man hadde som barn). Det er jo ganske enkelt å få et greit resultat når man bare skal fargelegge noe som er ferdigtegnet, men det gir liksom ikke full uttelling. Starter man derimot med blanke ark.... Det kreves mere jobbing, men sluttproduktet er ditt eget! (en gammel kineser ville sikkert ha sagt det samme i et lite snertent ordtak, men som sagt...jeg er litt trøtt). Jeg tror du forstår hvor jeg vil, kverna! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå