Gå til innhold

KABINETT !?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg nytt kabinett, men som mange andre mangler jeg den ene tingen.. (penger) :thumbdown:

Men, jeg lurer på hvilke kabinetter dere har/vil ha som kan være bra og modde ?

Har sett på aOpen full tower og Antec Sonata. men finner liksm ikke så mye "ja hva skal jeg si" !

Søker både full og midi towers som har potensiale! :cool:

Så kom med forslag og gjerne bilder..

:thumbs::thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg modda noe selv, kan jeg tenke med at et vanlig Chieftech kabinett er et godt utgangspunkt for modding. Enkelt og kjedelig design, samt billge slik at det ikke er verdens undergang om du gjør en feil som ikke lar seg rette opp...

Lenke til kommentar

Avantech på komplett er ganske gode og servicevennlige kabinetter. Det er ganske lite, men det har plass til mye, og med enkle forandringer vil det være ganske så brukbart til modding. Dette innebærer stort sett fjerning av kassetten til viftene* og fjerning av "svingarmen" inni kabinettet**. PSU'en er også en smule svak og bør kanskje byttes ut.

Det første jeg ville modda er følgende: Viftegrillene, bytte Led's, sidevindu, sidevifte, lakkering.

AOpen H600 er også et ganske så modbart kabinett etter min viten. Det kan bla. trenge noen nye viftegriller og et finere vindu.

Jeg ville selvsagt valg et Chieftec, men er du lei dem så er du lei dem. De har forresten sluppet en hel del nye kabinetter som du bør kjike på ;)

* For å få bedre plass rent generelt og til kjøleren, samt bedre luftstrøm.

** For lettere å kunne lage en fin plexiglass mod i sidedøra. Dette vil i midlertid gjøre at du mister noen ganske så brukbare funksjon til kabinettet. Noe av oppstivingen og stativet som holder kortene på plass forsviner. En nyttig, men noe skeivt plassert viftefeste forsvinner også.

EDIT: Hvis du virkelig vil ha noe å modde så kan du vurdere et gammelt AOpen fulltower, et Addtronics eller et Image & Shapetek.

Endret av Corleone
Lenke til kommentar

jo takk skal du ha! her kom det mange gode forslag..

men visste ikke at cheiftec hadde sluppet mange nye kabinetter i det siste..

de siste jeg så var disse matrix serien og synes ikke noe om de..

men jeg trenger jo nytt kabinett.. så jeg får bare takke for alle tipsene jeg har fått, og sette meg ned å tegne litt i paint ;)

Thx Guys! :thumbs::w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

jeg vill anbefale Lian Li PC75 ! det er et fullTower med mange muligheter..

det er stort.. ( lett og montere i)

er nesten skrueløst..

har en fin finish

har vindu.

MANGE brønner som gir deg mye og velge mellom

EN mange vifte porter som gir deg en fin luft gjennomstrømming i kassa..

GOD kvalitet (lian li vettu) ;) rein aleminium!!

sinnsykt lett til og væreså stort.. ( dobbelt så lett som et metal kabinett!!)

vill anbefale på det sterkeste :D

Lenke til kommentar

Finn deg et gammelt kabinett (det er garantert mange som bare slenger rundt, som du kan få). Fjern det du ikke liker (sannsynligvis sideplater, front og topp ;) ) og legg til ting du liker! :thumbs: Sannsynligheten for at du ender opp med et resultat du blir fornøyd med er da svært stor!!

Jeg kom til å tenke på (akkurat kommet hjem fra nattevakt :sleep: ) at det å kjøpe et flott kabinett som utgangspunkt for å modde, er ganske likt det å kjøpe slike fargeleggingsbøker (som man hadde som barn). Det er jo ganske enkelt å få et greit resultat når man bare skal fargelegge noe som er ferdigtegnet, men det gir liksom ikke full uttelling. Starter man derimot med blanke ark.... Det kreves mere jobbing, men sluttproduktet er ditt eget! (en gammel kineser ville sikkert ha sagt det samme i et lite snertent ordtak, men som sagt...jeg er litt trøtt).

Jeg tror du forstår hvor jeg vil, kverna!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...