Smedsrud Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Byr på åtte kjerner og RX 580-grafikk.Her er verdens første Ryzen-baserte spillbærbare Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) 1 : Ryzen serien har fått en markant økning i spillytelse ( 12 - 15 - 20 % ) der spillene har blitt optimalisert for den nye Cpu'en. Deriblant Tomb raider , Ashes of Singularirty og Deus Ex mener jeg. Her burde artikelforfatter være litt forsiktig å komme med kommentarer som : Som vi skrev i vår test av prosessoren er den rask til å få unna oppgaver som er optimalisert for å ta i bruk alle dens åtte kjerner, men i blant annet spill, hvor dette ikke er tilfelle, dankes den konsekvent ut av selv rimeligere firekjernede Intel-prosessorer. 2 Siden dette er en bærbar vil ytelsen være avhengig av kombinasjonen av Cpu og skjermkort, de første spillbærbare som kommer nå vil ta i bruk som du har påpekt RX 580 som er tilpasset bærbare så man må nesten se på hva resultatet blir før man kan konkludere med hvor konkurransedyktige de er. Det er her jeg ser den gjentagende og problematiske holdningen til artikelforfatter, selv om det er forståelig med tanke på den relativt dårlige bakgrunnshistorien til Amd med FX serien og skjermkort som knapt har greid å holde følge med Nvidia, så har de nå i det siste fått på plass produkter som faktisk yter relativt bra og ikke trenger et kjernekraftverk for å fungere, sånn sett burde man i alle fall være litt forsiktig til å trekke konklusjoner før man faktisk har fått testet produktet ordentlig på en neutral testbenk. Så anbefaler artikelforfatter å sjekke litt opp på hva spilloptimaliseringer har gjort for Ryzen platformen, hvilken innvirkning raskere minne har på denne og ikke minst skjermkortkombinasjoner, på denne måten vil man trolig ha et bedre grunnlag for å kunne vite hvor bra et slikt oppsett kan muligens yte. Denne tråden til diskusjon.no bør også være av relevans : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1706933 Endret 8. juni 2017 av 097100106111101 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Asus bemerker at overklokking, som skrivebordsprosessorene åpner for, ikke blir mulig i deres GL702ZC grunnet formfaktoren og hensynet til temperatur og kjøleløsning. Kan dere si dette i detaljer? Har viften for lav turtall eller blir pcen for varm? Ville styrt unna hvis tempratur på laptopen er over 60 grader, og pcen støyer mye. For er mulig ofte i laptop å ha vifter som går i 3000-4000 RPM men det støyer som en hårføner eller som et lite fly. For vertfall på min Asus v1v har jeg oppgradert cpu selvfølgelig vil fra P8400 til T9500 vil viften gå i høyere turtall på høy belasting. Ellers er jeg enig laptopen burde ha mobil cpu eller 45 watt da jeg vil nok tro støy er et lite problem her. Kingston HyperX Impact SO-DIMM DDR4 2400MHz 32GB (2x16GB) Ser ikke noe grunn for å ha raskere ram i denne maskinen her, skjermkortet vil nok bli flaskehalsen uansett med cpu. Problemet er vel billigere cpuer av ryzen ikke nødvendigvis tar mindre strøm. Klokkehastigheten er vel viktigere nå som overklokking er begrenset. Gleder meg til man får en cpu som har 45 watt strømbruk og klokker til 4 ghz. Da vil det være gøy å ha laptop. Endret 8. juni 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Hvis folk gidder å sjekke ser man at RX 580 som sitter i denne bærbare har TDP på 65W: http://appinessh.com/wp-content/uploads/2017/05/ROG-STRIX-GL702ZC_2-1024x684.jpg da i form av lavere volt og klokkehastighet. Andre steder står en estimert ytelse så vidt under 1060 for bærbar. Testen dere gjorde av Ryzen 7 tidligere er allerede utdatert siden spill som Rise of the tombraider, Ashes of the singularity, Warhammer etc har fått patcher som bedrer ytelsa betydelig. Ryzen har også fått bedre støtte for raskere minne. Dere testa med tregt minne, noe som ytterligere gav lavere spillytelse. Husk også at dette er en bærbar. Tilsvarende bærbare prosessorer fra Intel yter generelt en del dårligere enn i7600K og i7700K som dere sammenligna med i stasjonærtesten. Ryzen 7 i mobilt format har ca samme ytelse som desktop Ryzen, i7 7700HQ som er tilsvarende fra Intel yter betydelig dårligere enn i7 7700K, godt mulig Ryzen yter bedre enn den. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå