trn100 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Synes det etterhvert begynner å bli litt for mange i aldersgruppen "vil ikke bare ha det, men ha det beste av alt, nå med en gang" her, og noen av posterene minner meg mye om en reklame-gjenganger på TV2 hvor en liten bedriten guttunge sipper så det går kaldt nedover ryggen på en hver gang ikke alt klaffer... Husker ikke engang hva reklamen dreier seg om, for hver gang det siste hylet kommer fra drittungen med iskremen i fanget inne i bilen har jeg mest lyst til å låse døra fra utsiden, kaste nøkkelen og dumpe vogna et sted den aldri vil bli funnet! Kanskje ikke så rart, men like fullt helt borti natta og sitte å se på... Det er mange år siden vi begynte å sy puter under armene på ikke bare de håpefulle små men andre også, og samtidig som stolte foreldre ser at poden lærer seg å ta vare på seg selv (mest fordi de ikke selv gidder å drøye sitt eget ansvar ansvaret for lenge) blir barna tutet ørene fulle fra andre forståsegpåere om rettigheter uten at andre sider blir nevnt med øyeblunk. Når så barna endelig har blitt voksne nok til å se på FBI og TV2 hjelper deg vokser kravene til bortimot uante dimensjoner, og den skal være jævlig tilfredstillende som ikke får navnet sitt på trykk... Ok, setter det på spissen, men alvorlig talt... De aller fleste her er mest opptatt av å slenge dritt, og for meg som jobber i en servicenæring er egentlig dette ganske typisk... Om produktet og servicen er perfekt i 9 av 10 tilfeller er det allikevel nesten alltid den ene gangen som blir diskusjonstemaet... Les litt under dette temaet?? Her finnes ikke én norsk ISP som ikke får/har fått dritt, og hva sier det alle de som spør om råd? Kanskje vi alle burde gå litt i oss selv og 'give them a brake' for litt, eller i det minste tenke litt over språkbruken... La oss sette ting litt i perspektiv... De siste 3 årenes utvikling på IT siden overgår alt hva både forfar, oldefar, bestefar og selv pappa har opplevd, og dermed er det kanskje ikke så rart at ikke alle kan få all iskremen de ønsker seg på en gang... Selvsagt skal alle kunne si hva de mener, men hva med å bruke hue litt først? Ha en ellers riktig god helg :-) Endret 5. desember 2003 av trn100 Lenke til kommentar
Uncreation Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 At isp'ene får så utrolig mye pepper er vel heller fordi de jevnt over er udugelige, og uvillige til å hjelpe kunder med problemer. Du har vel en eller annen bedriten bredbåndslinje du er fornøyd med, og kan ikke fatte og begripe at mange faktisk er misfornøyde når de konsekvent blir møtt av elendig kundeservice. Klart det finnes unntak, folk som klager uten grunn, men jeg har stort sett sett relevante klager her på forumet. Og hva er disse pisspreikparallellene mellom drittunger og misfornøyde kunder? Hva er det med alle disse sure gamlingene som klager på at det er så mange unger her, og som mener at folk skal "bli voksne" og bla bla jadda jadda. Man trenger ikke å være en ynkelig samfunnsslave for å kunne tenke, faktisk er det en stor fordel om man ikke er det. Oi, jeg var litt frekk der. Så "barnslig" av meg. Brenn. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Og god helg til deg også! :-) Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 At isp'ene får så utrolig mye pepper er vel heller fordi de jevnt over er udugelige, og uvillige til å hjelpe kunder med problemer. Du har vel en eller annen bedriten bredbåndslinje du er fornøyd med, og kan ikke fatte og begripe at mange faktisk er misfornøyde når de konsekvent blir møtt av elendig kundeservice. Klart det finnes unntak, folk som klager uten grunn, men jeg har stort sett sett relevante klager her på forumet. Og hva er disse pisspreikparallellene mellom drittunger og misfornøyde kunder? Hva er det med alle disse sure gamlingene som klager på at det er så mange unger her, og som mener at folk skal "bli voksne" og bla bla jadda jadda. Man trenger ikke å være en ynkelig samfunnsslave for å kunne tenke, faktisk er det en stor fordel om man ikke er det. Oi, jeg var litt frekk der. Så "barnslig" av meg. Brenn. Ser ut som det dukket opp en sånn som trn100 pratet om her hehe. Helt enig, slutt å suttre hvis det ikke er noe feil med linjen dere har, skal det oppgraderes så gjør nå det, ingen bryr seg vel egerntlig om det? Lenke til kommentar
Kei Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 enkelt folk får vel seg et kick av og kvesse seg... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Om man ser på klagestatistikk så vil du se at det er relativt mye klager på ISPer. Det må også være en grunn til at ISPer ofte blir blir tatt opp av blander som forbrukerrapporten og PC World Norge da gjerne i forbindelse med leveringstider og kundeservice. For min del brukte Telenor 6 måneder på å installere ISDN i huset, de sa det skulle ta 2 uker. UPC leverte "kun" en måned for seint. Hvor glad skal man bli i ISPen når du ringer kundeservice og får vite at det trolig er hos deg problemet ligger og at det "ikke er registrert noen feil i området" når det dagen etterpå dukker opp en melding på usenet om routerproblemer etc? Jeg og en venn hadde en stund begge UPC som ISP i Kristiansand, forskjellige bydeler. Begge to hadde linuxbokser som gateway. UPC klarte hele tida å påstå at eventuelle problemer lå hos oss selv om begge linjene stort sett gikk opp og ned på samme tid. UPC sa på høsten 2002 at i desember skulle folk få oppgradert fart på linjene sine, i mai hadde de fortsatt ikke klart å oppgradere farten. UPC introduserte også et tilbud om ekstra upload noe jeg slo til på, 3 ganger iløpet av ca 6 måneder opplevde jeg at jeg måtte ringe inn til kundeservice fordi denne ekstra farten rett og slett forsvant. Eneste jeg fikk ut av kundeservice var "ja da skal det være fiksa, jeg har ikke peiling på hvorfor det har skjedd". Kort sagt, min mening er at ISPene i stor grad fortjener den kritikken de får. Endret 5. desember 2003 av Anders Leipsland Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Skjønner du er lei av syting,syting er plagsomt i alle mulige former. Men at folk som ikke får det produktet man betaler for gjerne føler at de vil fortelle om dette er vel positivt? Slike ting øker konkuranse som igjen kommer forbruker tilgode. Hvis du har et produkt du er fornøyd med så er det jo heller ingen vits å lese tråder som omhandler leverandører av det produktet du har. For meg har disse trådene vært til god hjelp.både med å velge ISP og webshopper :-) Lenke til kommentar
bkak Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Istedet for å formulere innlegget mitt, så sier jeg bare at jeg er enig med Uncreation. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Men jeg har i allefall oppnådd litt av det jeg var ute etter, hvilket var en litt hyggeligere tone, og dermed synes jeg det var litt verdt det jeg :-) Bedrident fra ISP x og fuck ISP y... Det var for det meste det jeg mente å sette fingeren på.... Hadde ingen tanker om å rose noen for å gjøre en dårlig jobb, men det er ingen tvil om at presset på nettet øker, og med den konstellasjonen vi har av nett-eiere og ISP tilbydere vi har her i norge synes jeg bare det er litt urimelig om noen blir spesielt hengt ut.... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Og Anders, jeg er helt enig i hva du sier, hvilket egentlig bare bringer meg tilbake til spørsmålet... :-) Slik det her kan se ut er jo alle ISP'er udugelige, hvilket er et paradox i seg selv, fordi alle ISP kunder bruker de? Når det til stadig tilbakevendene spørsmålet dukker opp, 'Hvem er best og eller dårligst' er egentlig svaret at alle er like bra eller like dårlige? Er glasset halvt fullt eller halvt tomt? :-) Lenke til kommentar
skravlekaspar2000 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Men at folk som ikke får det produktet man betaler for gjerne føler at de vil fortelle om dette er vel positivt?Slike ting øker konkuranse som igjen kommer forbruker tilgode. problemet er bare at mange ikke vet hva de kjøper! mange tror at ved å kjøpe en adsl-linje, så er isp automatisk syndebukk hvis de ikke klarer å konfigurere msn,dc++,ftp osv. osv. i tillegg får isp skylden hvis internett ikke funker pga. at brukeren har satt opp et hjemmenettverk med nat. konkurranse presser prisene ned, helt riktig, men bedriftene driver kostnadsminimering, og da må nødvendigvis utgifter til kundeservice gå ned. Siden prisene blir lave, må tilbyderne prøve å tjene profitt ved å ha større volum, noe som bare gjør problemet med med kundeservice verre. Min erfaring er at den tekniske kvaliteten på adsl-leverandørene stort sett er bra. Greia med bredbånd for alle, gratis og med ubegrenset support, er en utopi. vet man ikke hva 'denne internetten' er - bør man kjøpe en supportkontrakt hos 'noen'. jeg synes å kjøpe internett-tilgang hos en av de 'billige' ispene bør sammenliknes med å kjøpe hardware på komplett. Vet du eller noen du kjenner hva du gjør, kjør på, hvis ikke - kjøp et sted hvor du tror du får den supporten du trenger (=dyrere). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå