Uferdig Setnin Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Hei, Ang heving av kjøp, er det kun kjøpesummen man kan få tilbake eller er forsikring o.l mulig å få tilbakebetalt av selger? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Om det er en bedrift du har handlet hos er det kjøpesummen + utgifter i forbindelse med hevingen - bruksfradrag + renter fra kjøpsdato. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Mht. forsikring regner jeg du har betalt for et år. Da kan du (naturligvis) få det tilbake overskytende fra selskapet om du kan dokumentere dato du ikke lenger eier bilen (du betaler perioden fra du fikk bilen til du ikke hadde den lenger). Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2017 Har sendt selgeren av bilen en 2 meldinger sålangt uten svar, skal jeg berre printe ut NAF sine skjema og sende til foretningen hans sin offentlige adresse? Hva gjør jeg evt videre om han ikke svarer? Bilen ble solgt av han på vegne av foretningen. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Hva mener du med at du har sendt 2 meldinger? Først må det jo være grunnlag for heving, altså vesentlig mangel, deretter skal vel selger ha mulighet til å utbedre mangelen før du kan heve kjøpet? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Hva mener du med at du har sendt 2 meldinger? Først må det jo være grunnlag for heving, altså vesentlig mangel, deretter skal vel selger ha mulighet til å utbedre mangelen før du kan heve kjøpet? Selvsagt, men det er vel ikke relevant nå. det jeg spør er hva jeg kan gjøre videre? Selgeren svarer meg ikke Endret 9. juni 2017 av Noxz Lenke til kommentar
0laf Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Har du forsøkt å ringe selgeren? Dersom selgeren er en bedrift, har du forsøkt å oppsøke selgers utsalgadresse? Dersom alt annet feiler, så får du vel sende selger et brev, eventuelt rekommandert, hvor du krever heving av kjøpet. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 10. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2017 (endret) Sendte klage til forbrukerrådet. Får se hva dem skriver. Endret 23. juni 2017 av Noxz Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Vanskelig å svare når du er så sparsommelig med informasjon. Men sånn helt generelt, om han ikke svarer på brevet, så kontakter du Forbrukerrådet. Men som andre sier, anbefaler jeg også å ringe selger. Kan være lettere å få han i tale da. Hvis han svarer på telefonen da, vel å merke. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 12. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Diffen bak ble kjørt tom for olje av tidligere eier, også etterflytt selvsagt. Så bilen har dødsstraff, ble ikke opplyst om dette på noen måte. Endret 23. juni 2017 av Noxz Lenke til kommentar
0laf Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Hva slags bil er det som har pumpe på diffen bak? Hvordan vet du at forrige eier har kjørt diffen tom for olje? Hva slags bil er så sjelden at det er umulig å oppdrive deler? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 12. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Hva slags bil er det som har pumpe på diffen bak? Hvordan vet du at forrige eier har kjørt diffen tom for olje? Hva slags bil er så sjelden at det er umulig å oppdrive deler? Tok den med til den eneste britiske mekanikeren vi har på Sunnmøre. Bilen jeg kjøpte har vært inne mange ganger. Blandt annet grunnet den diffen som ble kjørt tom. Endret 23. juni 2017 av Noxz Lenke til kommentar
0laf Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Du har med andre ord kjøpt en entusiastbil, å intet mindre enn en engelskmann. Nå vet ikke jeg om du har blitt svindlet eller ikke, men terskelen ligger nok betydelig høyere på en slik bil når det kommer til feil og mangler. Man må vel nesten forvente at den krever forholdsvis mye vedlikehold, langt mer enn en nyere bil. Det ble vel produsert borti 80 000 av de bilene totalt, jeg vet ikke hva som passer om hverandre, men sannsynligvis det aller meste? Den er så vidt jeg vet også helt lik som en Austin-Healey Sprite, som det er produsert en hel del av. Det hadde heller ikke vært noen overraskelse om det satt en Salisbury aksel på den bilen, brukt på mange engelske bilmodeller? Dersom du ender opp med å beholde bilen, så viser et kjapt søk på eBay i det minste at lagersett for overhaling av akslingen er lett tilgjengelig. http://www.ebay.co.uk/itm/MG-Midget-1500-Axle-Differential-Bearing-Overhaul-Rebuild-Repair-Kit/150977559706 Moss leverer omtrent hver eneste lille del til den bilen, eller dersom du foretrekker en norsk forhandler kan Unneberg Bil anbefales. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 12. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Har ikke tid, kunnskap eller plass til å skru på bilen. Derfor skal kjøpet heves, spesiellt da jeg fikk den til en pris som tilsvarer att den skulle ha vært strøken, selv om den overhode ikke er det her jeg merket. Endret 23. juni 2017 av Noxz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Unnskyld, men forsøker du nå å selge bilen videre uten å informere om problemene du beskriver her? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 13. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) Unnskyld, men forsøker du nå å selge bilen videre uten å informere om problemene du beskriver her? Den er ikke for salg. Endret 23. juni 2017 av Noxz Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) Unnskyld, men forsøker du nå å selge bilen videre uten å informere om problemene du beskriver her? Om jeg får solgt den så opplyser jeg selvsagt om bilen. Men den ble lagt ut før jeg ble obs på problemene, hadde jeg visst det så hadde jeg hevet kjøpet med engang. Hvorfor sletter du ikke finn-annonsen når du allikevel skal heve kjøpet på bilen? Endret 13. juni 2017 av Malmern Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Har ikke tid, kunnskap eller plass til å skru på bilen. MG Midget 1500 Du har kjøpt en engelsk bil fra 70 tallet uten å ha kunnskap, plass eller tid til å skru? 3 Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 13. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) Har ikke tid, kunnskap eller plass til å skru på bilen. MG Midget 1500 Du har kjøpt en engelsk bil fra 70 tallet uten å ha kunnskap, plass eller tid til å skru? Hvordam skulle jeg vite det ved kjøp av min første bil når selger sier den er strøken? Endret 23. juni 2017 av Noxz Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 13. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) Unnskyld, men forsøker du nå å selge bilen videre uten å informere om problemene du beskriver her? Om jeg får solgt den så opplyser jeg selvsagt om bilen. Men den ble lagt ut før jeg ble obs på problemene, hadde jeg visst det så hadde jeg hevet kjøpet med engang. Hvorfor sletter du ikke finn-annonsen når du allikevel skal heve kjøpet på bilen? om* jeg får hevet kjøpet. Hold dere on-topic. Alt offtopic blir rapportert. Endret 13. juni 2017 av Noxz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå