Katrine345 Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Jeg kom opp i engelsk eksamen i år, og fikk temaet William Shakespear. Andre? Gjerne hjelp hverandre med å komme i gang. Trenger en del hjelp jeg også Lenke til kommentar
ukjentfenomen Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Har ingen andre tips enn å bare snakke engelsk. Masse lykke til! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Jeg kom opp i engelsk eksamen i år, og fikk temaet William Shakespear. Andre? Gjerne hjelp hverandre med å komme i gang. Trenger en del hjelp jeg også Noe spesielt stykke? Uansett, hvis du har dårlig tid, se filmene. Ikke bare er de veldig severdige, men de gir deg også en kjapp innføring i stykkene. Ellers kjekt å vite: Shakespeares skuespill er inndelt i tre typer: 1) Tragedier (f.eks Romeo & Juliet, Hamlet, Othello) 2) Komedier (f.eks Hellige trekongersaften, En Midtsommernatts Drøm) 3) Historier (f.eks Julius Caecar, henrik V, Richard II, etc) Hans siste (kjente) stykke, The Tempest ("Stormen" på norsk) er ganske sært, og litt vanskelig å passe i noen av disse tre kategoriene. Fun facts: - Det er sannsynlig at han døde på sin egen bursdag, 23. april. Han ble født i 1564 og døde i 1616. - Man har 13 kjente signaturer av ham, og han staver aldri sitt egent navn likt i noen av dem. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå