Gå til innhold

Raskt og fleksibelt – se video av iOS 11 på nye iPad Pro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filbehandling har lenge vært hovedgrunnen til at jeg har holdt meg unna ios.. Nå må jeg revurdere litt tror jeg. Gleder meg til jeg kan teste det i praksis selv :)

Filbehandling er det særeste jeg har sett noen gang på iOS ja. Prøvde for 4-5 år siden å få bilder inn på en ipod. Gav opp. Så dette er bare positive nyheter håper jeg.
Lenke til kommentar

Filbehandling har lenge vært hovedgrunnen til at jeg har holdt meg unna ios.. Nå må jeg revurdere litt tror jeg. Gleder meg til jeg kan teste det i praksis selv :)

Filbehandling er det særeste jeg har sett noen gang på iOS ja. Prøvde for 4-5 år siden å få bilder inn på en ipod. Gav opp. Så dette er bare positive nyheter håper jeg.

Fremdeles ikke tilgang til filsystemet og filer blir fremdeles lagret i sine respektive sandkasser, eller skyen. En av hovedgrunnene til at skytjenester som feks dropbox er integrert i omtrent alt av produktivitetsapper til ios, er nettopp pga manglende tilgang til filsystemet. Problemet ble mindre med app extensions, men langt i fra borte. Å jobbe med store filer lagret i skyen er ikke akkurat fordelaktig.

Å flytte filer ut/inn fra ios enheter, spesielt via usb hdd'er er fremdeles et slit, og i mange tilfeller vil man såvidt jeg vet fremdeles være avhengig av pc og iTunes. Jeg kan feks enkelt plugge til en hvilken som helst ekstern hdd til nettbrett/mobil, og administrere filene akkurat som på en pc.

Men uansett en fin produktivitetsboost i form av lettere filbehandling, en hendig dock og mission control. For min del mangler fremdeles et dedikert "felles" område hvor alle apper har tilgang, der jeg kan lagre hvilke som helst filer, helt uten behov for itunes eller en skytjeneste. Og støtte for mus da selvfølgelig.. helt utrolig at apple ikke har lagt inn dette enda (spesielt etter hvor mye tyn surface fikk for å "promote" gorilla hender).

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Nå snakker vi virkelig om en opplevelse som truer Windows og MacOS."

På hvilket område? Produktet har "Pro" in navnet og dette produktet, uansett hvordan du snur og vender på det er dårligere enn både Windows og MacOS for såkalte "proffe" oppgaver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg bruker iPad pro i profesjonell sammenheng og på det jeg bruker det til fungerer det bedre enn enhver Windows laptop eller MacBook jeg har testet.

Pro-navn mener jeg på generelt grunnlag er tøysete, men det finnes profesjonelle bruksområder en iPad Pro støtter som ikke en vanlig iPad støtter.

Lenke til kommentar

Fremdeles ikke tilgang til filsystemet og filer blir fremdeles lagret i sine respektive sandkasser, eller skyen. En av hovedgrunnene til at skytjenester som feks dropbox er integrert i omtrent alt av produktivitetsapper til ios, er nettopp pga manglende tilgang til filsystemet. Problemet ble mindre med app extensions, men langt i fra borte. Å jobbe med store filer lagret i skyen er ikke akkurat fordelaktig.

Man har da hatt et slikt fellesområde i ett år snart. Hvis du slår på icloud disk i ios og mac så har alle applikasjoner muligheter til å lagre filer i et felles område. Med forebehold om at jeg ikke har lastet inn 11.0 betaen enda (litt for tidlig for meg enda) så ser det ut som om at den nye files appen bare er en rebranded icloud disk app med mulighet for 3dje part skytjenester for å koble seg mere sømløst inn. Men det er jo mulig at jeg tar feil da jeg som sakt ikke har prøvt ios 11 enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...