G Skrevet 7. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2017 (endret) En gang i blant så opplever jeg at en og annen større Windowsoppdateringer overskriver de registry hacks jeg har lagt til. F.eks. denne som jeg er avhengig av for å få F13 til å fungere som PrtScn i Win10 på et mac-spesifikt tastatur jeg benytter i Win10: Det er mulig dette blir sett på som et lite dilemma, men for meg så blir det å lete fram bokmerke, åpne CMD, og smette på plass denne igjen som admin reg add "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout" /v "Scancode Map" /t REG_BINARY /d 00000000000000000200000037e0640000000000 /f Utover det så la oppdateringen til det forpulte mail-symbolet som jeg aldri benytter likevel, på Taskbar av alle steder. En annen ting jeg har merket meg er at Windows er blitt til en reklame spambot: Denne er svært irriterende, fordi den dukker opp som en nedlastning i Downloads under Chrome som jeg fra tid til annen blir nødt å slette. Den legger seg da også i Downloads-historikken som en linje. Og fra hva jeg kan se så må det være en "spambot" - (påtvungen reklame som minner om spam - ikke en bokstavlig spambot ELLER??) -innebygget i Win10 som produserer denne vederstyggeligheten. Da må det være tillatt å komme med ytringen etter slike opplevelser: SATAN !!#@%¤!!##@!! Utover det så startet Microsoft skyløsningen OneDrive å mase igjen om "Bruk meg, bruk meg" - Satans hore. Hadde jeg nå en gang benyttet OneDrive, så hadde dette kanskje ikke plaget særlig, men jeg vet ikke siden jeg ikke bruker det. Merker meg bare at Win10 har en tendens til å overskrive gamle innstillinger og endringer man har valgt. Endret 7. juni 2017 av G Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2017 I hvert fall den SPug, ut i fra det jeg har funnet ut på noen minutter nå er den relatert til uTorrent / BitTorrent. Foreslår at du installerer Malewarebytes og gjør et søk på maskinen og så avinstallerer du uTorrent / BitTorrent. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 7. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2017 Et lite tips til den grå hverdagen: Dersom du eksporterer registernøkkelen, er det en enkel sak å importere den på nytt dersom det trengs :-) (les: dobbelkilkk på en .reg fil) Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2017 I hvert fall den SPug, ut i fra det jeg har funnet ut på noen minutter nå er den relatert til uTorrent / BitTorrent. Foreslår at du installerer Malewarebytes og gjør et søk på maskinen og så avinstallerer du uTorrent / BitTorrent. Jeg har Malwarebytes i prolisens, men også HitmanPro.Alert i betalutgave i fra før. De reagerer ikke på dette fenomenet med SPug. Jeg tror SPug er en innebygget ny Win10-funksjon. Tro det eller ei. Fy så ekkel oppførsel da. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2017 (endret) Jeg må holde ut dette helvete også. Blir jeg nødt å lage oppryddings-HowTos for egen bruk for å hanskes de større Win10-oppdateringene? Jeg klarer simpelthen ikke å huske alt om hvordan man slår av og fjerner ting, de månedene det går i fra en stor Win10-oppdatering kommer ut til den neste. Endret 7. juni 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2017 (endret) Et lite tips til den grå hverdagen: Dersom du eksporterer registernøkkelen, er det en enkel sak å importere den på nytt dersom det trengs :-) (les: dobbelkilkk på en .reg fil) Men får en da med evt. nyheter som Micrsoft legger til i registeret, eller overskriveren en deler av det Win10-oppdateringene kommer med av nyheter dersom en gjør som du foreslår å ta i bruk etter en ny oppdatering er ferdiginnstallert? Endret 7. juni 2017 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2017 (endret) Jeg har også et Mac tastatur og har INGEN problemer med prt scrn, men den ligger på F15 og har aldri hatt behov for registerendringer og ser fremdeles ingen grunn til det i fremtiden heller. Samme oppgulpet gang på gang på gang på gang på gang... Kan mods slette dette innlegget? Endret 8. juni 2017 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2017 (endret) Så, problemet ligger hovedsakelig i at F13 blir endret på hver gang du oppdaterer Windows? Altså større oppdateringer? Det kan være en konflikt en eller annen sted som sørger for at Windows antar at du har noe som er skadet og velger da å reparere skaden ved større oppdateringer, legger du derimot til F13 funksjonen via eksempelvis et tredjeparts program slipper du dette. Nå er det ganske lenge siden jeg brukte programvaren Autohotkey, men mener den kan være løsningen på mange av problemene dine (jepp jeg var en storstilt jukser i Wurm online ). Endret 7. juni 2017 av 097100106111101 Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 8. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Et lite tips til den grå hverdagen: Dersom du eksporterer registernøkkelen, er det en enkel sak å importere den på nytt dersom det trengs :-) (les: dobbelkilkk på en .reg fil) Men får en da med evt. nyheter som Micrsoft legger til i registeret, eller overskriveren en deler av det Win10-oppdateringene kommer med av nyheter dersom en gjør som du foreslår å ta i bruk etter en ny oppdatering er ferdiginnstallert? Dersom du eksporterer kun den aktuelle nøkkelen, for senere å importere den, er det akkurat det samme resultatet som du oppnår med å legge den inn manuelt. Men du slipper å lete opp kommandoen du bruker, for deretter kjøre den fra kommandolinjen. Endret 8. juni 2017 av BearCat 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 Takk for den oppklaringen. Registeret er noe jeg ikke liker særlig, så derfor er jeg ikke vant med å tenke på hvordan det i praksis er å forholde seg til. Men, den enkle forklaringen om enkeltnøkkel eksport var enkel å forstå når en først er gjort oppmerksom på den. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 G: Har du prøvd dette: Spybot Anti-Beacon. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 8. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 Opplever ikke problemet med SPug på noen av mine windows-installasjoner, så tror nok ikke det er en windows-funksjon. Andre på nett sier det samme. Så ville fjernet uTorrent, og kjørt noen antivirus/malware-scans. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 Men, jeg har aldri innstallert noen uTorrent på denne maskinen, så hva ellers kan det da være? Ihvertfall så er det aldri innstallert bevisst. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 G: Har du prøvd dette: Spybot Anti-Beacon. Er det noen spesifikke ting som bør slås av, og kan du utdype disse? Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Endret 8. juni 2017 av G Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg har alle på, bruker ikke noen av det. Du kan prøve deg å se hva som skjer. Du kan skrue det av om det er noe du trenger. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 Er det en oversikt på hva som skjer når en slår av en og en av de? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 Det har jeg aldri tenkt på, så svaret er, vet ikke. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 Så du vil at jeg skal være prøvekanin? Får man angremulighet med den programvaren egentlig, eller er den designet for å slå av og that's it? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2017 Prøvekanin har jeg vert lenge på mine maskiner, de funker enda med alle off. Skriver jeg ikke at du kan angre om du får problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå