Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel bare 2304/544 (på 2000/640)?

Anbefalte innlegg

logget meg inn på nettopia routern (telnet) og så at rate står på 2304/544, men forbindelsen jeg skal ha er egentlig 2000/640. Vet de ofte setter den "over" hastigheten, men min står under på "upload"... 10kb fra eller til betyr ikke all verden, men er dette noe jeg burde klage på? eller hvertfall la dem få vite? Andre som har sett det samme?

Endret av Jolle99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
logget meg inn på nettopia routern (telnet) og så at rate står på 2304/544, men forbindelsen jeg skal ha er egentlig 2000/640. Vet de ofte setter den "over" hastigheten,  men min står under på "upload"... 10kb fra eller til betyr ikke all verden, men er dette noe jeg burde klage på? eller hvertfall la dem få vite? Andre som har sett det samme?

Rart. Har aldri lagt merke til det før, men jeg har nå:

----------------MAC Address--------IP Address-------Status--------------------
Ethernet LAN:   00-00-c5-92-6e-fc  10.0.0.1         100Mbps Full Duplex
ATM ADSL WAN:   00-00-c5-92-6e-fe  0.0.0.0          Up: 1056/384 Kbps

på min 720/384-linje. Merkfundig. Jaja.

Lenke til kommentar
logget meg inn på nettopia routern (telnet) og så at rate står på 2304/544, men forbindelsen jeg skal ha er egentlig 2000/640. Vet de ofte setter den "over" hastigheten,  men min står under på "upload"... 10kb fra eller til betyr ikke all verden, men er dette noe jeg burde klage på? eller hvertfall la dem få vite? Andre som har sett det samme?

Rart. Har aldri lagt merke til det før, men jeg har nå:

----------------MAC Address--------IP Address-------Status--------------------
Ethernet LAN:   00-00-c5-92-6e-fc  10.0.0.1         100Mbps Full Duplex
ATM ADSL WAN:   00-00-c5-92-6e-fe  0.0.0.0          Up: 1056/384 Kbps

på min 720/384-linje. Merkfundig. Jaja.

Nå heter produktet du har Bravo 850/384, mens den reelle hastigheten som gis til deg fra NGT er 1050/384. Nok et bevis på at NGT neimen ikke er så dum ;)

Lenke til kommentar
logget meg inn på nettopia routern (telnet) og så at rate står på 2304/544

Du har antakeligvis for dårlig linje til å få mer enn 544 i upload. Min står vanligvis på 608, selv om jeg skulle hatt 640. Du kan forsøke å restarte ruteren, men hvis ikke det hjelper er det neppe så mye de kan gjøre med det. Man får bare være glad de ihvertfall prøver å gi høy upload, i motsetning til de andre ADSL-leverandørene.

Lenke til kommentar

Vel dette med at NGT regner med overhead, er ikke noe rart, dette gjør til at du faktisk får den hastigheten du betaler for :yes: , i motsetning til visse andre levrandører. når det gjelder uploadhastigheten din, ville jeg ringt support for å høre om dette stemte.

Lenke til kommentar
HVILKE leverandører er det som ikke har tatt hensyn til overhead ? enda ikke vært borti noe..Dårlig at NGT ikke setter opp sånn at man faktisk får den hastigheta mans kal ha på upload også..Jeg ligger ofte 10 Kbyte under det jeg har betalt for

Det er noe de fleste ISP'er ikke bryr seg med. :(

Der kompenserer de ikke for Overheaden, noe some betyr en del på en 640 eller 512 kbps upload...

På Stjelenors 128 og 256 kbps upload derimot ... hmm, der er det ikke mye om og men ... :no:

Endret av Fury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...