Dizixo Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Hallo. Driver og titter på motorsykkel, men vil ha en 600ccm. Men de fleste av disse er enten 125hk eller mer. Men har nå funnet en Suzuki GSXR godkjent som A2 og 34hk, men står med 125hk. Har også funnet en Yamaha R6, godkjent som A2 og 34hk, men står med 130hk.. Så hvordan er det om jeg blir stoppet med disse? De er jo godkjent som A2, og står jo at det er 34hk på de i vognkortet. Hvordan er det om jeg kjøper disse og blir stoppet? Er det stor sjangse for at jeg blir bedt om og ta de med inn på sjekk? Og hva er "straffen" for og kjøre med de? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Ren kontroll der det blir oppdaget at du kjører tung motorsykkel uten førerrett er sannsynligvis 6000 kroner i bot og sperrefrist på førerkortet på tung motorsykkel. Dersom du skader deg selv og motorsykkelen står du uten forsikringsdekning. Dersom du skader andre får du regress på erstatningen. Det kan komme opp i betydelige beløp. Det er ingenting som heter "godkjent som A2". Det heter mellomtung motorsykkel. Med førerkort A2 har du ikke førerrett for motorsykkel med 34 hk som har hatt tidligere effekt mer enn 68 hk. 3 Lenke til kommentar
fjs Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Som han sa over. Går det skeis får du STORE problemer. Yamaha MT-07 selges også som A2. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Utrolig dårlig idé. Du får vente til du er gammel nok til å ta tunglappen. Lenke til kommentar
Dizixo Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2017 Okay. Er på utkikk etter en GSXR 600 som er registrert som mellomtung (A2), men de fleste står med fulleffekt. Men takk for svar, så skal jeg tenke en ekstra gang før jeg kjøper med sykkel slm er registrert som A2. Lenke til kommentar
Dizixo Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2017 Som han sa over. Går det skeis får du STORE problemer. Yamaha MT-07 selges også som A2. Har funnet noen av de ja, men vil helst ha R sykkel Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Siden A2-sykler ikke kan være sperret mer enn 50% så vil du jo slite med å finne R-sykler registrert som A2. Utenom 250-er o.l. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Syklene du ser på har også drepende forsikring, virker som et tapsprosjekt på alle kanter. Det må finnes bedre sykkelvalg for deg. Lenke til kommentar
Dizixo Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Sliter litt med og finne A2 sykler, ja.. men om jeg vil ha en sykkel som holder mer enn 1 år, så er jeg bare nødt til og slite litt desverre. Har funnet flere GSXR sykler som er registrert som A2 og har 34hk, men disse har desverre vært litt for langt unna for og kunne dra og kjøpe de. Forsikringa er heldigvis ikke så dyr, har hørt på flere forsikringer på flere forskjellige sykler, og alle havner innom 6000kr i året. Uansett om det er R sykkel eller ikke. Det finnes nok mange bedre sykkelvalg, men vil desverre ikke kjøpe en sykkel jeg ikke liker, skal jo tross alt tilbringe en god del timer på den. Lenke til kommentar
fjs Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Sliter litt med og finne A2 sykler, ja.. men om jeg vil ha en sykkel som holder mer enn 1 år, så er jeg bare nødt til og slite litt desverre. Har funnet flere GSXR sykler som er registrert som A2 og har 34hk, men disse har desverre vært litt for langt unna for og kunne dra og kjøpe de. Forsikringa er heldigvis ikke så dyr, har hørt på flere forsikringer på flere forskjellige sykler, og alle havner innom 6000kr i året. Uansett om det er R sykkel eller ikke. Det finnes nok mange bedre sykkelvalg, men vil desverre ikke kjøpe en sykkel jeg ikke liker, skal jo tross alt tilbringe en god del timer på den. Du får bare være tålmodig, det er vel ikke mange årene du må kjøre A2 før du kan oppgradere til A. Det er ikke verdt risikoen å kjøre ulovlig. Bot og miste førerkortet er en ting, hva om du kjører ned noen og gjør skade på enten de eller bilen? Og de finner ut at du ikke er forsikret, da sitter du i saksa. Lenke til kommentar
Dizixo Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Ja, jeg skal vente og se om jeg finner en Suzuki GSXR 600 som er nedjustert og godkjent som A2. Fins noen av de, så får håpe den rette blir lagt ut for salg. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Ja, jeg skal vente og se om jeg finner en Suzuki GSXR 600 som er nedjustert og godkjent som A2. Du har ikke lov til å kjøre den. Det er ikke noe som heter "godkjent som A2". Hva evt. selgere sier er ikke til stole på. Skal du ha "R-sykkel" så har du i praksis få valgmuligheter, f.eks. CBR500R og Ninja 300. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Vel... som sagt så har disse rundt 100HK originalt. A2 kan ike være sperrret mer enn 50%. Lenke til kommentar
Dizixo Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Ja, jeg skal vente og se om jeg finner en Suzuki GSXR 600 som er nedjustert og godkjent som A2.Du har ikke lov til å kjøre den. Det er ikke noe som heter "godkjent som A2". Hva evt. selgere sier er ikke til stole på. Skal du ha "R-sykkel" så har du i praksis få valgmuligheter, f.eks. CBR500R og Ninja 300. Jo, det er noe som heter godkjent som A2. Syklene jeg ser på har blitt nedjustert (plombert) til 34hk. Og det skjedde da før de nye reglene kom. Så dette er lovlig, og jeg kan kjøre en 600 som er nedjustert til 34hk, selvom den har 125hk orginalt. Dette har jeg til og med snakket med vegvesenet om, så jo. Det er mulig. 1 Lenke til kommentar
Dizixo Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Vel... som sagt så har disse rundt 100HK originalt. A2 kan ike være sperrret mer enn 50%. Om dette skjedde før de nye reglene, så jo da kan de være sperret med mer enn 50% av den orginale effekten. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Sykler som ble plombert ned før 50%reglen kom er unntatt denne reglen. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Sykkelen må vel inn på visning før dem kan ta deg på noe. Kjør på fulleffekt, og plomber ned om du må på visning. Helt normalt, alle gjør det. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Men hva gjør du hvis du er i en ulykke der du blir kjørt vekk i ambulanse og politiet konfiskerer sykkelen? Lenke til kommentar
Dizixo Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Sykkelen må vel inn på visning før dem kan ta deg på noe. Kjør på fulleffekt, og plomber ned om du må på visning. Helt normalt, alle gjør det. Det er omtrent det jeg tenkte og gjøre, men kjøper jeg en sykkel som er registrert som A2, og den har 125hk. Så får jeg ikke plombert den ned pga de nye reglene. Lenke til kommentar
Dizixo Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Men hva gjør du hvis du er i en ulykke der du blir kjørt vekk i ambulanse og politiet konfiskerer sykkelen? Vell, du får vell en god bot regner jeg med om det skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå