Gå til innhold

Matrox Parhelia

Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Matrox er suveren paa 2d ytelse, 3d er det verre med, men mit gamle matrox kort, g450 fungerte nydelig og uten hakking, bedre enn et uklokket ti 4200 msi... men jeg hadde jo klokket matrox kortet litt.. matrox har skjermkort som kan ha opp til 4 skjermer... ikke argumenter.. det finnes, har det paa serveren her hjemme :thumbs: den viser dvd filmer via prosjektoren, har en lcd skjerm koblet til og to crt skjermer, og kjorer linux. Jeg kan faktisk huske at mtrox har et enda raaere kort, med flere utganger, men dette var verre paa 3d... og forbasket dyrt..

Men parhelia har jeg dromt om, skulle gjerne hatt tak i det kortet... rktignok litt daarligere ytelse, men fy saa digg med tre skjermer lcd skjermer og spille samtidig...

som sagt, g400 kortet er gammelt, fikk det gratis fra matrox etter aa ha skrevet soknad om utstyr for programmering, for min kjaere far, og de stottet meg gladelig!

Digger matrox derfor av flere grunner! :thumbup:

Gaa for parhelia, verdt pengene!

edit: skriveleif og slurveslurve

Endret av anbar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får kortet MAtrox Parhelia for 2000 kr BRUKT, får det på Tirsdag eller Onsdag, det blir full spill!!!!

Også får brukt asus p4b533-v brukt fra annen fyr, har nesten alt deler untatt hk, så bygge 5th pc min, så skaffe 2 skjermer.

Laste ned WideView programmet, voila 5 skjermer i fs. :love::love:

:thumbs: Blir rått hvis det IKKE hakker. :w00t:

Gaven er visst fra :xmas: !

Lenke til kommentar

g400 fungerte nydelig og uten hakking, bedre enn et uklokket ti 4200 msi... men jeg hadde jo klokket matrox kortet litt.

ALDRI i livet, AAAALDRI

G400 yter ikke i nærheten av et TI4200 kort, bare så det er sagt !

Tror meg maa brette meg inn under dyna, du skriker for hoyt.... jeg maa nok editere.... g450, men forstatt, med litt god kjoling og legge til vifte saa fungerte de 32 mb bedre enn enn 128 mb paa cs og unreal tournament, nyere spill var det verre med. Men paa gode gamle cs og ut saa fikk jeg bedre fps da jeg gikk gjennom royk eller andre hindringer... er overhodet ikke fornoyd med ti4200...

matrox likte aa blik klokket.... ti4200 gikk berserk paa tilsvarende forsok!

Bare prov!!!

Lenke til kommentar

Det ble tidligere nevnt grafikkkort med opptil 4 ATI GPUer. Det er sannsynligvis snakk om Evans&Sutherland simFUSION 5000 og 6000 serie. Grafikkkortene er så langt jeg vet bygget av E&S og baserer seg på Radeon 8500(5000 serien) og 9700(6000 serien). De leverer med 2(d) eller 4(q) ATI GPUer. Husker ikke om de har flere en 2 utganger. Resten av systemet er grovt sett basert på standard PC komponenter. Slike system har bla en noe høyere AA kapasitet en et vanlige ATI skjermkort. Innhentet tilbud en gang i tiden på simFUSION 5000. Tror det var ca 25000$ per enhet.

Endret av qwerty2002
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...