fenris1979 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 har en koda --->http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10155347&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=11965 og en passiv sub men vet ikke helt hvordan eg skal koble dette. er det noen her som kan forklare meg det ? haster litt Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 En passiv sub drives av forsterkeren. Har den forsterkeren der sub utgang? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 En passiv sub drives av forsterkeren. Har den forsterkeren der sub utgang? Må han ikke koble sub utgangen til en egen effektforsterker som driver suben? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Noen forsterkere kan drive små subber selv. Iallefall enkelte spillere i bil kan det. Vet ikke hvordan innganger det er på sub'en, men mulig at den kan drives i stede for bakhøyttalere eller senter. Men der var det jo ikke mye futt å hente.... Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hadde en gang en passiv Jamo sub. Da brukte jeg bare de to frontkanalene og koblet sub'en til. Jamo'en hadde ett delefilter, og derfor kunne jeg koble mine to fronthøytalere fra Sub'en. Du har ikke denne muligheten da??? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Det vanlige er å koble som zarchon sier. Men det kan jo være en annen måte på din sub, man da må vi få vite hva slag sub og/eller beskrevet hva slags tilkoblinger den har. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 ja det er en sub utgang men det er en aux utgang så den kan eg jo ikke bruke men eg har en marantz forsterker stående kan eg bruke den som for forsterker http://www.tnt-audio.com/ampli/marantzpm7000_e.html kan eg bruke den til noe ? eg er litt grønn på dette Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) det er en paradigm sb-110 sub har prøvt å kobla den på front utgangene men det er nesten ikke liv i den Endret 5. desember 2003 av fenris1979 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Kjenner ikke disse produktene, men jeg fant data på suben. Den skal kobles til som foreslått tidligere. Forsterker fronthøyttalerutgang -> subwoofer input + subwoofer output - > fronthøyttalere. Hvis fronthøyttalerene er veldig lettdrevne, så vil de spille for høyt i forhold til suben. Og det er det ingen justering for på vanlige passive suber. Dette er ofte et problem og derfor lager de fleste fabrikker sub og stereohøyttalere som et sett som er tilpasset hverandre. Det spørs også om den forsterkeren du har er god nok til å drive høyttalerene skikkelig. Endret 5. desember 2003 av Mr D Lenke til kommentar
maggen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ja det er en sub utgang men det er en aux utgang så den kan eg jo ikke bruke men eg har en marantz forsterker stående kan eg bruke den som for forsterker http://www.tnt-audio.com/ampli/marantzpm7000_e.html kan eg bruke den til noe ? eg er litt grønn på dette Men, om du har en sub utgang og en ekstra forsterker er jo saken løst Koble marantz-forsterkeren på sub utgangen, og sett så subben til denne forsterkeren, og så har du noe som er like godt som en aktiv sub Løsningen med å koble den passive subben til fronthøyttalerne er ei dårlig løsning, fordi forsterkeren får problemer med å drive dette, og man ikke får utnyttet det siste (og veldig viktige) lydsporet på dvd-platene. Er en grunn til at det heter Dolby digital 5+1 -magnus Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 takk for hjelpen eg skal prøve dette nå så skal eg melde hvordan det går senere Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 ja det virker eg har fått omph i subben nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå