daruu Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Bor på Blindern nå mens jeg er på stråling, og er HELT blank på hvor det går an å spise ute her. Ser jo at det er mye forskjellig å velge mellom på feks google maps, men tar gjerne imot konkrete erfaringer. Gjerne noe som ikke er altfor langt unna, men kan jo flytte litt på meg. Foretrekker steder med "vanlig" mat til "vanlige" priser, dvs ikke noe superfancy. Spiser gjerne kebab feks en dag og ørret den neste liksom. Noen som har noe å anbefale/styre unna? Takknemlig for alle forslag Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Er du ute etter god kebab er Balkan Kebab stedet å gå. Ligger omtrent ved Bislett og bare 100-150m fra bislett kebabhouse. Her får du helt klart noe av det beste innen junkfood i Norge. Kan varmt anbefale deres kebabrull. 2 Lenke til kommentar
X19x11 Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Kan anbefale East Kitchen på Grunerløkka om du er i den retningen, de har sushi, taiwansk og ellers alt av kinamat der. Du får sinnsykt mye mat for lite penger der, tror en vanlig middag ligger på ca 112kr å da får du mye mat, kan anbefale de stekte nudlene og crispy biff de har og hvis du liker sushi er kappa roll og sakura roll helt fantastiske og koster 40kr for 6 biter hver 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 (endret) Hvis du bor på Ullevål eller Blindern er det mye som er trilleavstand på bysykkel, og kun nedoverbakke. Kverneriet omtrent midt i Majorstuekrysset har blant Oslos beste burgere; trill ned Kirkeveien. St. Lars på Bislett har nydelig lam; trill ned Sognsveien og over i Thereses gate. Noen gater lengre ned og inn mot Bislett Stadion finner du også Eldhuset, og du har også Kolonialen rett rundt hjørnet. Litt ned i Thereses gate fra St. Lars har du Punjab Masala og Mother India som også er verdt sine besøk. Bysykkel koster deg 299 kr for abbonement ut året, og du bare plukker den ut der du er og setter den fra deg når du er fremme. Fra Bislett tar du 17 eller 18-trikken hjem hvis du ikke er i humør/form til å hente ut en ny sykkel og sykle i oppoverbakker. Ellers er det nokså trivelige områder å rusle i - ganske bra utsikt fra Stensparken som også er rett rundt hjørnet. Endret 6. juni 2017 av Henrik C 2 Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Har veldig god erfaring med Grill De Ville på Frogner hvis du skal ha deg en real kjøttbit. For eksempel burger. Munchies på Løkka er også veldig bra. Nice beliggenhet også.Skal du ha meksikansk kan du gått unngå Mucho Mas, men prioritere Agave for eksempel Delicatessen på Majorstua sies å ha meget god tapas. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 (endret) Villa Paradiso på grünerløkka har den beste pizzaen du noensinne har smakt. Den er veldig populær så best å dra dit før kveldstid. Ellers er ikke Illegal Burger så langt unna men mere ned mot sentrum/egertorget. Endret 6. juni 2017 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Det er gode forslag over her altså, men både Frogner og Grünerløkka er bittelitt kronglete å komme seg til fra Blindern/Ullevål. Det er lite dekning på direkte kollektivtransport, så du snakker fort om 20-30 minutters reisevei med kollektivtrafikk, og omtrent det samme (eller noe mer) i ren gange. Når det er sagt - befinner du deg først på Grünerløkka er Villa Paradiso veldig bra pizza, og det samme er Tranen ved Alexander Kiellands plass, som egentlig er mer sentralt for deg enn Birkenlunden og Olaf Ryes plass. Ellers på Grünerløkka har du Barrio som er solid når det kommer til spesielt burritos og generelt meksikansk. Munchies har gode burgere, men Illegal Burger er et hakk over - men da må du inn til Fredensborg/Youngstorvet. Da er du i praksis i hjertet av Oslo sentrum. Misforstå meg rett; det er masse gode forslag over her, og mange av stedene inkluderes ofte når jeg kommer med anbefalinger i Oslo. Samtidig er det som sagt fort en halvtimes reisevei til disse stedene fra der du holder til, og det er greit å være obs på når du ber om noe i nærheten. Du bor egentlig litt kjedelig til, for Blindern og Ullevål er preget av mye villabebyggelse og mindre bygårder, og har ikke samme mattilbudet som bydelene innenfor ring 2 pluss Sagene og Torshov. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 (endret) Du skal være bra lat for å ikke gidde å gå til oslo sentrum fra blindern. Eller ta en trikk. Endret 6. juni 2017 av Bytex Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Sentrum proper er jeg enig i; det tar deg ikke mange minuttene på t-banen fra Blindern, og trikken går forholdsvis fort den også - men ingen av forslagene (med unntak av Illegal) ligger der. Mitt store poeng er at steder som Grünerløkka ikke treffer veldig godt med f.eks. direktebusser eller kurante trikkelinjer, og for en som er på strålebehandling på sykehuset er det ikke nødvendigvis at 30 minutters reise hver vei er det som frister mest på ettermiddagen etter behandling... 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Bor på Blindern nå mens jeg er på stråling, Du skal være bra lat for å ikke gidde å gå til oslo sentrum fra blindern. Eller ta en trikk. 4 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Jeg syns Olivia er kurant. Italiensk mat til en fornuftig sum. Har også hørt mye bra om "Curry og Ketchup" på majorstuen. Billig, men godt. 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2017 Takk for tipsene, da skal jeg nok finne noe å spise, hehe. Får se an formen litt hvor langt jeg orker å bevege meg - å planlegge deretter Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Vulkan fisk på mathallen har god fish & chips. På Mathallen er det også mange andre stede med spennende mat. Har spist på det mexikanske stedet ett par ganger, helt kurant det. Men er du ute etter mexikansk ville jeg heller satset på Taco Republica i Torggata. Døgnvill burger ligger også på Vulkan, men ofte fult så beregn ventetid før du får bord. Ellers er det mange gode forslag i tråden her. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Restaurantguiden har mykje god info: https://restaurantguiden.osloby.no/ Lenke til kommentar
fjottzki Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 (endret) x Endret 7. januar 2018 av fjottzki Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Er nok ganske seint ute til å svare i denne tråden, men siden jeg er født og oppvekst rundt Majorstuen/Blindern er mine favoritter ganske klare etter å ha levd et helt liv her: Indisk: Punjabi Masala og Curry & Ketchup er billige og gode indiske. Av de dyre er Jewel of India (på Frogner) den beste i landet. Thai: Tasty Thai er veldig bra, men hakket over er Blå Elefant på Frogner. Begge relativt rimelige. Kylling/Spareribs/wings: Kverneriet. De har kanskje byens beste spareribs. Lucky Bird i Bogstadveien har veldig god kylling, spareribs og wings. Burger: Kverneriet sin burger er kanskje byens beste, min personlige takeaway-burger (dvs ikke restaurant-burger) er fra HQ BRGRS i Hegdehaugsveien. Pizza: La Såda er en gjemt undervurdert perle. Veldig mange OK pizzasteder ellers (som nevnt i denne tråden). Mexicansk: El Camino på Frogner har imo byens beste taco. Tijuana (dessverre ikke heeelt i nærområdet, er på løkka) er generelt best pga. gode tacoer og enchiladas/fajitas m.m. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå