robgar Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har tenkt å prøve å lage denne: I midten skal det være tekst, og på sidene menyer og andre ting, hvordan skal jeg gjøre det? Er det noen som kan prøve seg og gi meg koden? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) For det første ville jeg brukt disse tre bildene istedenfor: Deretter ville jeg laget en div som jeg kalte top. Bestem i CSS at den skal stå oppe i midten med bakgrunnen som background-repeat: no-repeat. En div i midten. CSS: background: url(midten.gif); background-repeat: y-repeat; En div på bunnen, CSS: background: url(bottom.gif); background-repeat: no-repeat; Sånn ca. Gjør resten selv. Endret 5. desember 2003 av Toolshed Lenke til kommentar
robgar Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Kommer kantene til å være ved siden av teksten da? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ikke pent, ikke pent... Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ikke pent, ikke pent... kan ikke si at jeg likte det jeg heller. er det en slags fish til en ferdig side? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Ikke pent, ikke pent... Det var heller ikke det han spurte om. Han lurte på hvordan det skulle settes opp. Ikke om du likte det eller ei. Gjelder Smidt også! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 For å si det sånn; det er ikke noe å gå videre på. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Det er bare for å øve meg, jeg er åpen for all kritikk Lenke til kommentar
robgar Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 For det første ville jeg brukt disse tre bildene istedenfor: Deretter ville jeg laget en div som jeg kalte top. Bestem i CSS at den skal stå oppe i midten med bakgrunnen som background-repeat: no-repeat. En div i midten. CSS: background: url(midten.gif); background-repeat: y-repeat; En div på bunnen, CSS: background: url(bottom.gif); background-repeat: no-repeat; Sånn ca. Gjør resten selv. Det er bare to jo Lenke til kommentar
robgar Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) BRukte denne koden fikk det ikke til <html> <head> <style type="text/css"> background: url(top.gif); background-repeat: no-repeat; background: url(midten.gif); background-repeat: y-repeat; background: url(bottom.gif); background-repeat: no-repeat; </style> <title>Tittel</title> </head> <body> <table background="top.gif"><tr><td>Welcome halloen alle sammen korleis går det? Welcome halloen alle sammen korleis går det? Welcome halloen alle sammen korleis går det? Welcome halloen alle sammen korleis går det?<br><br><br><br HEi igjen!!!<br><br><br><br><br><br>heai<br><br><br><br4><br><br><br>Hei<br> </td></tr> <tr><td><table background="midten.gif"><tr><td><center><font size=34 color=red>HEI IGGJEN KORLEIS GÅR DET HER DA? LUR</td></tr></table> </td></tr> <tr><td><table background="bottom.gif"><tr><td><font size=34 color=red> Her var i bunnen da igjen ikike sant? eller? ka sier dokker her np da?<br><br><br><br> HEi igjen<br> </td></tr></table></td></tr> </table> </body> </html> EDIT OPPDATERTE KODEN LITT Endret 6. desember 2003 av robgar Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Ikke pent, ikke pent... Det var heller ikke det han spurte om. Han lurte på hvordan det skulle settes opp. Ikke om du likte det eller ei. So? Mener at det ikke er noe å gå videre på, og etter jeg husker etter en tidligere post er dette noe han har tenkt å bruke. Selv sier han at han er åpen for kritikk. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg har ikke tenkt å bruke det, men jeg må øve meg, for jeg hvet ikke hvordan man skal gjøre slik..... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg har ikke tenkt å bruke det, men jeg må øve meg, for jeg hvet ikke hvordan man skal gjøre slik..... Ok. Unnskyld for at jeg tok meg den frihet å kommentere. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Ok. Unnskyld for at jeg tok meg den frihet å kommentere. Du vet selv hvor lett det er å forandre et bilde du bruker som bakgrunn hvis du har hele oppsettet ferdig. La han få øve seg med oppsettet på siden før han går i gang med photoshopen... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Du hadde en god del feil i koden, spesielt i oppsett av tabeller og i CSS. Du må lære deg CSS skikkelig. Her har jeg ordnet litt, men har ikke sett om det er riktig: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <style> .top {background: url(top.gif); background-repeat: no-repeat; } .midten {background: url(midten.gif); background-repeat: y-repeat; text-align: center; } .bottom{ color: #ff0000; text-size: xx-large; background: url(bottom.gif); background-repeat: no-repeat; } </style> <title>Tittel</title> </head> <body> <table> <tr><td class="top"><p>Welcome halloen alle sammen korleis går det? Welcome halloen alle sammen korleis går det? Welcome halloen alle sammen korleis går det? Welcome halloen alle sammen korleis går det?</p> HEi igjen!!!<p>heai</p><p>Hei</p> </td></tr> <tr><td class="midten">HEI IGGJEN KORLEIS GÅR DET HER DA? LUR</td></tr> <tr><td class="bottom"><p>Her var i bunnen da igjen ikike sant? eller? ka sier dokker her np da?</p><p> HEi igjen</p> </td></tr> </table> </body> </html> Endret 6. desember 2003 av Toolshed Lenke til kommentar
robgar Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Takk for hjelpen skal sjekke om det virker nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå