Gå til innhold

Ny forsterker

Anbefalte innlegg

Jeg var tenkt å bytte ut min gamle traver (Samsung fra midten 70-tallet) i noe bedre med litt mer pulver, med 2x20 watt er det jo også litt begrenset hva slags høyttalere man kan velge i.

Lurte på om noen som har hørt Vincent SV-226 (evt. SV-236, de skal visst ikke være så veldig forskjellige). Jeg har tidligere sett/hørt på Denon og Harman Kardon forsterkere i 6-7000,- klassen, men uten å bli mektig imponert. (de låter forsåvidt bra, men jeg syns ikke noen av dem er verdt 6000,- i forhold til den gamle traveren jeg har nå.) Modellen var vel ny i fjor også, så det har vist seg vanskelig å finne troverdige omtaler på norsk/engelsk.

Jeg sendte en epost til avhifi.no og spurte om den, og det virket som om han som svarte der virket nesten litt fornærmet når jeg ba ham sammenligne med Denon og HK, han ville heller sammenligne med Electrocompaniet. (Nå var jo han sannsynligvis mest ute etter å selge meg den også da)

Det faktum at det er rør i forforsterkeren på den appelerer jo også litt til meg, men det forutsetter jo at de er der for å lage varm og god rør-lyd, og ikke bare er der som et gimmic for å kunne sette prisen opp.

Er det noen som har hørt den eller ved om andre gode stereoforsterkere til under 7000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hørte faktisk på SV-236 i går, sammen med Klipsch høyttaler fra RF serien. Lyden fra anlegget appelerte veldig til meg, og den musikktypen jeg hører på. Veldig dynamisk, kjapt og uanstrengt. Veldig varmt lydbilde med mørk klang. Den gjorde underverker med f.eks Metallica - Ride the lightning, som er en veldig flat innspilling. Ble med ett mer dybde i musikken. Diskanten var veldig luftig og oppløst, selv når jeg spillte grisehøyt. Vet ikke om det mest er høyttalerene sin fortjeneste.

Det er urettferdig å sammenligne med anlegget jeg har nå, som betstår av NAD og B&W, siden Vincent og Klipsch kombinasjonen koster det dobbelte.

Vincent SV-236 står på min ønskeliste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...