stoppknapp Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Jeg er snart ferdig med en bachelor i interaksjonsdesign fra UiO og har fått jobbtilbud som frontend-utvikler. Jeg har en del kompetanse som frontend-utvikler, men synes interaksjonsdesign er mer interessant. Det jeg lurer på er om det er dumt å ta en jobb som er litt utenfor studieretningen og det jeg egentlig vil jobbe med? Fra jobbannonser jeg har sett for interaksjonsdesignerstillinger bes det som regel om protefølje og jobber jeg som frontend-utvikler får jeg jo ikke brukt det jeg har lært fra studiene og utvidet design-porteføljen min. Vil jeg ikke da fortsatt ha 0 års erfaring som interaksjonsdesigner om jeg jobber som frontend-utvikler i 2-3 år?Noe jeg har vurdert er å ta frontend jobben, men fortsette å søke på interaksjonsdesignstillinger, men jeg vet ikke om det er "frekt", mtp at jeg må vel si ifra på jobb om jeg skal på intervju og ikke kan være på jobb fra da til da? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Absolutt ikke. På ditt stadie er all erfaring god erfaring. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 En interaksjonsdesigner med kompetanse innenfor frontend (litt HTML, CSS, Javascript-kunnskap) er drømmen. Hvem sier at du ikke kan bruke interasksjonsdesignkunnskapene dine innenfor frontendutvikling? De to går hånd i hånd. Det blir kanskje mindre direkte brukerinvolvering med intervjuer, utvikle skisser og slikt, men kunnskapen kommer uansett svært godt med. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Min erfaring er helt motsatt. Om du skal jobbe i en større organisasjon som har designere, eller bruker konsulenter, kan du veldig fort befinne deg i en "implementer dette" jobb, og dermed ikke får jobbet med UX slik du vil og dermed mistrives. Er du i en mindre bedrift og får være "potet" er de veldig nært knyttet. Dog skal det sies at UX og interaksjonsdesign er en fulltidsjobb det også, så om du er ansatt som utvikler men brenner for UX kommer du til å jobbe for lite med UX;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå