Gå til innhold

Dyre sykler


johanf

Anbefalte innlegg

Dere som legger ut 30-40-50.000,- på en sykkel, hvor lenge beholder dere den og hvor mye sykler dere?

Hvis man kjøper en sykkel til 40.000,- og sykler på den én gang i uka, 20 uker i året ove to år, så vil hver sykkeltur "koste" 1.000,-

 

Det høres veldig dyrt ut!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Hva om hver sykkeltur er på 200 km?

 

Om jeg skulle erstattet min nåværende sykkel og kjøpt en med tilsvarende utstyr direkte fra forhandler, så måtte jeg betalt mellom 25 og 40' alt etter hvilket merke.

Sykler ca 5000 i året og er på fjerde året med den sykkelen. Kjøper bare slitedeler til den nå.

Så selve sykelen koster meg ca 1 krone kilometeren og det tallet blir bare mindre og mindre, for jeg ser ikke noen grunn til å kjøpe noen ny sykkel i fremtiden.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller hvor lenge en sykkel til 50.000,- holder (i kilometer). De som bytter annenhvert år har enten syklet ekstremt mye eller så er de bare ute etter å ha det nyeste, som med alt annet.

 

Sykkel er faktisk status det også. Hørt om bekjente til bekjente som har kjøpt sykkel for nærmere 100.000,- og gitt seg etter 3-4 turer :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Spørsmålet er vel heller hvor lenge en sykkel til 50.000,- holder (i kilometer). De som bytter annenhvert år har enten syklet ekstremt mye eller så er de bare ute etter å ha det nyeste, som med alt annet.

 

Sykkel er faktisk status det også. Hørt om bekjente til bekjente som har kjøpt sykkel for nærmere 100.000,- og gitt seg etter 3-4 turer :p

Selve sykkelen slites ikke, men slitedelene slites og de skifter man fortløpende, så man trenger ikke kjøpe ny sykkel så ofte.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller hvor lenge en sykkel til 50.000,- holder (i kilometer). De som bytter annenhvert år har enten syklet ekstremt mye eller så er de bare ute etter å ha det nyeste, som med alt annet.

 

 

Det kommer jo an på sykkelen. En sykkeltype kan være optimalisert for vekt og ytelse, men ikke nødvendigvis på varighet. En annen kan være stikk motsatt selv om den koster det samme.

Tilsvarende så finner du kanskje en formel-1 bil og et militær kjørtetøy som koster det samme. Men sistnevnte varer forhåpentligvis lenger.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...