Gå til innhold

Boligprisene faller for første gang på lenge

Anbefalte innlegg

Det er irrelevant hva du sa første gang, du har sagt det du har sagt, at du har sagt noe annet tidligere endrer ikke det faktumet, du må stå for det du sier.

Høye boligpriser er en ulykke for fattige og unge. Generelt er det verre for befolkningen, hvem er det egentlig som ønsker ulykke på andre for egen vinning?

Og det er jo forsåvidt påfallende at du siterer en post der det er svart på masse ting, og sier det kun er svart på misunnelse, hvem er det som fokuserer på det sier du?

AtW

Du er en god kverulant du atw.

Les de første postene, og min første kommentar.

Selvfølgelig står eg for det eg sier, hvorfor i all verden skulle eg ikkje det?

Men du gidder jo ikkje jo svare meg på det eg innledningsvis lurte på.

Alle i dette landet her har råd til bolig, og det er INGEN som blir tvunget ut på gaten.

Men de med gjerne flytte på seg.

At det er noe menneskerett å eie en kåk til flere millioner i ung alder forstår vel du og at det ikke er

Og du kjefter enda angående boligprisene, og du har enda ikkje fått med deg at eg er enig med deg.

Dette blir nok mitt siste innlegg for dette er jo ikkje en diskusjon i det hele tatt. Du lager en diskusjon.

For å oppsummere:

Ja, eg synst det er råttent gjort å ønske ulykke for andre for egen vinning.

Da er det bedre det flater ut og at lønnsnivået får tid til å hente igjen prisstigningen.

Ja, eg synst det minner om misunnelse når folk ikkje kan være fornøyd med å kjøpe seg en kåk de har råd til en halv time med buss unna sentrum.

Og ja, eg synst det er altfor dyrt med bolig i Norge, men viber fortsatt ikkje i toppen i Skandinavia

Ja vi er heldig som kan "eie" vår egen bolig for det er langt fra normalen

Ja? Jeg har lest den, jeg har kommentert den, jeg har også lest og kommentert noen av uttalelsene du har kommet med senere, er det det som er "Kverulering"?

Hva er det du mener du ikke har fått svar på?

Nei, og? Ingen tvinges på gaten om prisene går ned heller

Det er ingen menneskerett at prisene ikke går ned heller.

Snakker du da om ulykken for unge at prisene er høye, for din egen vinning siden du har en bolig? Er det det du synes er råttent?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er irrelevant hva du sa første gang, du har sagt det du har sagt, at du har sagt noe annet tidligere endrer ikke det faktumet, du må stå for det du sier.

Høye boligpriser er en ulykke for fattige og unge. Generelt er det verre for befolkningen, hvem er det egentlig som ønsker ulykke på andre for egen vinning?

Og det er jo forsåvidt påfallende at du siterer en post der det er svart på masse ting, og sier det kun er svart på misunnelse, hvem er det som fokuserer på det sier du?

AtW

Du er en god kverulant du atw.

Les de første postene, og min første kommentar.

Selvfølgelig står eg for det eg sier, hvorfor i all verden skulle eg ikkje det?

Men du gidder jo ikkje jo svare meg på det eg innledningsvis lurte på.

Alle i dette landet her har råd til bolig, og det er INGEN som blir tvunget ut på gaten.

Men de med gjerne flytte på seg.

At det er noe menneskerett å eie en kåk til flere millioner i ung alder forstår vel du og at det ikke er

Og du kjefter enda angående boligprisene, og du har enda ikkje fått med deg at eg er enig med deg.

Dette blir nok mitt siste innlegg for dette er jo ikkje en diskusjon i det hele tatt. Du lager en diskusjon.

For å oppsummere:

Ja, eg synst det er råttent gjort å ønske ulykke for andre for egen vinning.

Da er det bedre det flater ut og at lønnsnivået får tid til å hente igjen prisstigningen.

Ja, eg synst det minner om misunnelse når folk ikkje kan være fornøyd med å kjøpe seg en kåk de har råd til en halv time med buss unna sentrum.

Og ja, eg synst det er altfor dyrt med bolig i Norge, men viber fortsatt ikkje i toppen i Skandinavia

Ja vi er heldig som kan "eie" vår egen bolig for det er langt fra normalen

Ja? Jeg har lest den, jeg har kommentert den, jeg har også lest og kommentert noen av uttalelsene du har kommet med senere, er det det som er "Kverulering"?

Hva er det du mener du ikke har fått svar på?

Nei, og? Ingen tvinges på gaten om prisene går ned heller

Det er ingen menneskerett at prisene ikke går ned heller.

Snakker du da om ulykken for unge at prisene er høye, for din egen vinning siden du har en bolig? Er det det du synes er råttent?

AtW

Hvis du enda ikkje har skjønt hva eg ville frem til skal eg prøve en gang til å forklare det til deg. 

Eg synst det var råttent av de som ønsket ett boligkrakk slik at de skulle kunne komme inn på markedet. 

Det var det eg innledningsvis kommenterte på.

Og grunnen til det er såre enkel. De aller aller fleste her til lands får lån til en leilighet om de kjøper på rett sted. 

For min egen vinning ? Hehe, du må vite litt mer om meg og mitt før du kommer med en sånn uttalelse. 

For det første har eg nok sikkert kjøpt på topp, så noe gevinst kan eg se langt etter tror eg. 

For det andre så har eg kjøpt etter hva eg og banken mener er en trygg sum

For det tredje så har spart i store deler av livet mitt til en bolig da eg skjønte for maaaaange år siden at dette kom til å bli dyrt. 

Så hos meg atw, er det ingen vinning, og eg går ikkje konkurs om huset mister sin halve verdi. 

MEN, eg tenker på flere enn meg selv. Eg tenker på de som har lånt seg til skorsteinen, som kanskje sitter med 3 barn som overlever idag pga lav rente. 

Det ville jo vært ufattelig synd om det gikk til helvete for de pga du og dine mener at alle burde hatt råd til en leilighet i oslo sentrum. 

Det er no engang sånn at prisene har steget, og det blir krise for veldig mange om prisene går for mye ned. 

Derfor er det tryggere om det flater ut. Mine to cents!

Har du tapt mye på bolig eller siden du er sånn ute etter vinning, og at det er for dyrt ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...