regn Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Har et ATI Radeon 7500 grafikkort. Synes at vifta bråker den del. Er det noen som kan gi meg noen tips om hva kan jeg sett på i stedet for denne bråkmakeren? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Få tak i en boxed Intel Celeron ribbe med vifte. Den bråker svert lite og vil tru at den gir god nok kjøling. Problemet kan vere og fese den og at du mister noen PCI plaseer. Lenke til kommentar
regn Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Hva med NorthBridge HS fra Zalman. Er den brukbar? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Må vel kanskje ha en vifte da Lenke til kommentar
srs Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Hva med den Zalman gfx kjølern saken uten vifte? Jeg har Chiftec kasse med vifte i sidedøra som blåser på gfx kortet, vil det holde med denne da? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM17CU Noen som har erfaringer? .Stein Lenke til kommentar
regn Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Dersom du bruker en CNPS6000 så er det ledig festeplass på "armen" til en vifte som kan blåse på ZM17CU. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg bare røska ut min vifte, og den kjører i overklokket modus, alltså, et Hercules Prophet III Ti 200 @ 245/495 :smile: Har av noen grunn ikke problem av noen varm heatsink, eller lignende, den går fint å ta på... For å si det rett ut, er dette den beste budsjettmåten å gjøre dette på, hvorpå å kjåe ny vifte eller lignende fort kommer opp i 400-500 NOK, da er frakt inkludert... Og da kunne man like godt kjøpt et bedre kort. Så om dere ikke har noen spesielle tinger liggende å slenge, så kanskje det er like godt å prøve å kutte vifte en gang? Bare for en liten stund? Og kjenn på ribben, OFTE, før du er helt sikker at ditt grafikkkort klarer dette. Det finnes sikkert varmere gpu'r enn gf3, gamle voodooer, nye geforcer, eller gamle, jeg er ikke sikker, men dette hjalp meg, nå er min maskin så godt som lydløs, ihvertfall for meg. En svak humming, og surringen ifra harddisken igjen. Jeg sover ved pc'n, og det går fint, så lenge dynen er mellom hodet og pc'n fordi da går ikke lyden DIREKTE på hodet. Men dette er da en smaksak, men det blir slik automatisk. Men, selv om min pc hadde bråkt enda mindre, hører jeg den SÅ godt når jeg sover, fordi da ligger mitt hjode 75 cm unna. OG I AKKURAT SAMME HØYDE... OOOOPS, dette ble en lang post... Javel, jeg skulle bare si, prøv å kutte viften. Om du ikke er sååå viftegærn..eller like gærn som meg. Lykke til! Mvh kjello2 Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Zalman GPU kjøleren duger i massevis med kabinettviften på Chieftec. Lenke til kommentar
KreAture Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Eller, man kan modde slik: http://www.stud.ifi.uio.no/~kyrreaa/images...es/gfx-done.jpg http://www.stud.ifi.uio.no/~kyrreaa/images...x-installed.jpg Dette kortet var et Creative GeForce Pro kort. De er kjennt for å bli svert varme. Etter MOD'en sank temp'en på GPU fra 67 til 56 grader ved looping av 3DMark 2001. Støyen ble så godt som borte og nå får minnet også kjøling. I tillegg bruker man ingen ekstra PCI-plass for viften! En av mine bedre ideer om jeg skal si det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå