Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Parforhold med lite sex


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en kvinne på 24 år. Vært kjærester med gubben i 7 år, samboer i 6 år. De siste par årene er sexen dabbet av, å gnistrer ikke opp igjen. Nå har vi sex gjennomsnitt 2-3 ganger i mnd.. kanskje 4 ganger. Jeg har lyst, helst annen hverdag!

Vi har pratet ofte om dette, men blitt ett krangle tema..

Er det flere enn meg som er i samme båt?

 

Anonymous poster hash: 57c36...97b

 

Anonymous poster hash: fc0dc...fbf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på en måte i samme båt. Dama finner innimellom på å klage på for lite sex, noe jeg ikke er uenig i. Men hun klager/blir låt på tidspunkt som er totalt uaktuelt å ha sex på. Og utenom akkurat når hun klager/vil ha seg er det selvsagt utenkelig å gjøre noe. Sliten/trøtt/vondt i hodet/har ikke lyst/ungene/skal se på hotell Cesar.

 

Poenget mitt her er at saken har to sider. Vi prater om det. Ingen er spesielt fornøyd med situasjonen, men når en har flere barn som ikke kan ta vare på seg selv i tillegg til fulltidsjobber der en har skift/natt så blir det vanskelig. Men vi prater altså om det, og begge to vet hvordan den andre føler og tenker. Selv om det er frustrerende når en selv er på.

 

Så, prat sammen om det.

 

Anonymous poster hash: 83dac...613

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var i samme båt som deg før så fikk vi avstandforhold og lysten og lidenskapen kom tilbake. Blir liksom litt mer pasion når man først møtes. Har litt camsex også nå pluss litt sexytalk på tlf ^^, 

 

 Jeg sier ikke at dere nødvendigvis må flytte fra hverandre men kanskje å tilbringe litt tid fra hverandre kan gjøre at lystene våkner litt til liv. Jeg er iallefall mer kåt og ivrig nå en før ^^ 

 

 Jeg er en jente på nesten 27 han er 30 vi har vært sammen i litt over 7 år hatt avstandsforhold nå i 1 år nesten og det er tøft men sexen er bedre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, fint å få litt innblikk fra andres erfaringer. Vi har ikke barn enda. Men vi har hus og bil sammen med felles huslån så dt å skille lag en stund for å få tid fra hverandre en stund er på en måte ikke alternativ da "hverdagen" griper inn med økonomi og jobben som gjør at vi igjen må holde oss i huset hvor vi hører til. Alt annet er bra, bare sexen som dør ut ?

Lenke til kommentar

Uvanlig å høre om jenter som ikke får nok.

Seksualdriften til mennesker kan være forskjellig, og skifte fra forskjellige punkter i livet.
Den kan være basert på sinnsstemning, selvfølelse, følelsesliv og livet for øvrig.

Meeeen, generelt sett, så er man ENTEN høy libido -- eller lav libido.
Mennesker med høy libido vil gjerne nettopp ha sex flere ganger i uken.
Mennesker med lav libido vil gjerne ha sex max et par ganger i måneden.

Som mann med høy libido, sammen med en jente med lav libido, måtte jeg til slutt bare gi opp:
Hun vil ikke ha sex like ofte som meg.
Det kommer aldri til å forandre seg.
Ingenting jeg gjør kan forandre hvordan hun føler;
Hun har simpelthen ikke samme seksualdrift som meg.
Jeg kan ikke være lykkelig med sex 1 gang i måneden.
Hun føler seg presset til å ha sex, når hun ikke vil ha sex.
Hver gang jeg tok opp dette med at hun ikke engang PRØVER å holde meg interessert, så skyldte hun på ting som jeg simpelthen ikke klarte å akseptere som unnskyldning:
-Trøtt
-Sliten
-Sulten
-Trenger å gjøre andre ting først
-Hodepine

Problemet er bare at jeg ikke klarer å forstå problemene til mennesker med lav libido:
Når jeg er trøtt, absolutt uansett hvor trøtt jeg er, så kan kjæresten min ha sex med meg -- bare hun advarer meg og er forsiktig, så kan hun leke med meg selv etter at jeg har sovnet.
Hvis jeg er for sliten, og hun vil ha sex, så får hun bare stå for jobben. Hvis jeg har smerter, så får hun bare være forsiktig.
Sulten? Hvis du lager en kopp med te, og begynner å lage pannekaker klokken ti på kvelden, så er det bare vikarierende argument for å slippe. Ta deg en banan, eller spis etterpå.

I løpet av 12 år så avviste hun meg over tusen ganger, og jeg avviste henne totalt 0 ganger.
Ingen overdrivelse.
Jeg hadde sex med henne mens jeg hadde migrene; Mørkt rom, ingen dyne, veldig rolig.
Mens jeg har hodepine eller influensa: Rolig, og ingen kyssing.
Med rifter i muskler i nakken: Hun på toppen.
Med avrevne sener i ankelen: Står på kneet
Med nyoperert kne: ekstremt rolig
Mens jeg er sint på henne: Sex er godt. Du lar ikke være å spise is, fordi du er sint.
Med smerter i kuken: Jeg har for faen en tunge og to hender; hvorfor skal hun lide fordi jeg ikke kan komme?
Etter at jeg slo opp: Jeg har ikke lovet ekslusivitet til noen andre, så hvorfor ikke?

Det oppstod bokstavelig talt ikke en eneste situasjon hvor hun ønsket å ha sex, hvor jeg ikke fant tid og mulighet.
I løpet av 12 år -- selv om vi fikk barn 2, 6 og 8 år inn i forholdet.
Hvis begge hadde hatt høy libido, så ville det nok ha vært noe avvising begge veier i løpet av 12 år, men likevel garantert sex 2-4 ganger i uken.

Avvisningen, dag på dag, uke etter uke, år etter år, gikk veldig mye inn på meg og ødela selvfølelsen min og forholder vårt, helt til det punktet jeg innså at det ikke fantes noe hun kunne gi, som jeg ikke kunne finne et annet sted:
Sex en gang i måneden? Selv som mann så ville jeg klart å oppnådd det som singel, så hva mer hadde hun å tilby?
Bare at hun påstod at hun elsket meg, og at jeg var glad i henne.

Da vi ble sammen, så hadde vi sex oftere...etter de første par månedene, som var gode, så tok det mange år før jeg tok opp problemet vårt som hadde bygget seg opp.
Det at hun har mindre lyst til å ha sex enn meg.
Hun synes ikke at det var sånn.
Hun unnskyldte seg.
Ingenting forandret seg.
Vi fikk barn. Ingenting ble bedre.
Jeg tok opp problemet igjen.
Hun lovet bedring.
Ingenting ble bedre.
Jeg begynte å gi faen i forholdet vårt, fordi hun ikke gjorde meg lykkelig, uansett, og tydeligvis ikke brydde seg om meg.
Hun besøkte en annen mann, ti år inn i forholdet, fordi hun savnet å føle seg ettertraktet.
En person som aldri gir komplimenter, som er uromantisk, med lav libido, søkte spenning annensteds fordi jeg behandlet henne akkurat slik som hun behandlet meg.
Det var vendepunktet:
Hun demonstrerte ved sine handlinger at hennes egen oppførsel var totalt uakseptabel i følge hennes egne standarder:
HUN avviste meg tusenvis av ganger, men med en gang jeg neglisjerte hennes behov for oppmerksomhet, så søkte hun oppmerksomhet fra andre menn?

Såh.

Har han lav libido?
Hvis lav libido er mest naturlig for ham, så må du vurdere hvor viktig sex er for deg.
For min del skulle jeg ønske at jeg ikke kastet bort 12 år på en jente som ikke forstod eller respekterte mine behov, etter at jeg slo opp.

Det går ikke an å ha høy libido, og ikke ønske å ha sex med en person man elsker og bryr seg om.

Forklar hvordan mangelen på sex får deg til å føle.

Fokuser på hvordan sex får HAM til å føle seg; Partneren min elsket sex -- når hun faktisk ga etter, og selv like etter sex, selv om hun "glemte" dette dagen etter at hun hadde hatt opplevelsene:
Prøv, hardt, å få ham til å forstå at du kan få ham til å føle seg vel gjennom sex, og prøv virkelig hardt å få ham til å huske, og beskrive med egne ord, hvor god sex dere har.

Til slutt:
Den mest vanlige årsaken til samlivsbrudd er faktisk...
Mangel på sex.
Også kalt "Kjærligheten forsvant bare, plutselig" -- kodeord for at den ene ønsket sex to-tre ganger i uken, minst -- mens den andre, som vil ha sex et par ganger i halvåret, får for seg at partneren 'bare tenker på sex, sex, sex' -- eller når begge partene er lav libido, og ikke har sex mer enn et par ganger i året fordi stjernene bokstavelig talt må stå på linje for at begge skal ha lyst samtidig.

/rant

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det går ikke an å ha høy libido, og ikke ønske å ha sex med en person man elsker og bryr seg om.

 

 

Desverre er det fullstendig mulig. :( Jeg er i den situasjonen; jeg kunne godt tenke meg å ha sex flere ganger i uken, men all tenning på kona er borte. Vi har det ellers flott sammen, jeg bare tenner ikke på henne lenger.

 

Det jobbes med problemstillingen, men det er en utrolig frustrerende situasjon å være i.

 

Anonymous poster hash: d33a6...bd6

Lenke til kommentar

 

Det går ikke an å ha høy libido, og ikke ønske å ha sex med en person man elsker og bryr seg om.

 

Desverre er det fullstendig mulig. :( Jeg er i den situasjonen; jeg kunne godt tenke meg å ha sex flere ganger i uken, men all tenning på kona er borte. Vi har det ellers flott sammen, jeg bare tenner ikke på henne lenger.

 

Det jobbes med problemstillingen, men det er en utrolig frustrerende situasjon å være i.

 

Anonymous poster hash: d33a6...bd6

Vil du si at du helst ville hatt sex med noen andre, hvis dette ikke såret kjæresten din?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Vil du si at du helst ville hatt sex med noen andre, hvis dette ikke såret kjæresten din?

 

Nå har vi veldig stor grad av frihet i vårt forhold, så sånn sett kunne det for så vidt vært langt verre.

 

Men for det første så er det jo slik at selv om jeg har muligheten for å ha sex og intimitet utenom forholdet, så er det ikke bare å gå på butikken og kjøpe seg litt sex og intimitet.

 

Og for det andre så føles det ikke nødvendigvis veldig bra å ikke kunne "levere" på dette området til kjæresten min (som ikke har mistet tenningen på meg).

 

Men ja, jeg får titt og ofte lyst på andre - og har sporadisk også fått utfolde meg i noen grad. Men, gitt mitt libido føler jeg fortsatt et savn etter det, forsterket av at jeg jo har alle muligheter i hverdagen men ikke "de rette mulighetene" om du skjønner.

 

Anonymous poster hash: d33a6...bd6

Lenke til kommentar

Uvanlig å høre om jenter som ikke får nok.

 

Seksualdriften til mennesker kan være forskjellig, og skifte fra forskjellige punkter i livet.

Den kan være basert på sinnsstemning, selvfølelse, følelsesliv og livet for øvrig.

 

Meeeen, generelt sett, så er man ENTEN høy libido -- eller lav libido.

Mennesker med høy libido vil gjerne nettopp ha sex flere ganger i uken.

Mennesker med lav libido vil gjerne ha sex max et par ganger i måneden.

 

Som mann med høy libido, sammen med en jente med lav libido, måtte jeg til slutt bare gi opp:

Hun vil ikke ha sex like ofte som meg.

Det kommer aldri til å forandre seg.

Ingenting jeg gjør kan forandre hvordan hun føler;

Hun har simpelthen ikke samme seksualdrift som meg.

Jeg kan ikke være lykkelig med sex 1 gang i måneden.

Hun føler seg presset til å ha sex, når hun ikke vil ha sex.

Hver gang jeg tok opp dette med at hun ikke engang PRØVER å holde meg interessert, så skyldte hun på ting som jeg simpelthen ikke klarte å akseptere som unnskyldning:

-Trøtt

-Sliten

-Sulten

-Trenger å gjøre andre ting først

-Hodepine

 

Problemet er bare at jeg ikke klarer å forstå problemene til mennesker med lav libido:

Når jeg er trøtt, absolutt uansett hvor trøtt jeg er, så kan kjæresten min ha sex med meg -- bare hun advarer meg og er forsiktig, så kan hun leke med meg selv etter at jeg har sovnet.

Hvis jeg er for sliten, og hun vil ha sex, så får hun bare stå for jobben. Hvis jeg har smerter, så får hun bare være forsiktig.

Sulten? Hvis du lager en kopp med te, og begynner å lage pannekaker klokken ti på kvelden, så er det bare vikarierende argument for å slippe. Ta deg en banan, eller spis etterpå.

 

I løpet av 12 år så avviste hun meg over tusen ganger, og jeg avviste henne totalt 0 ganger.

Ingen overdrivelse.

Jeg hadde sex med henne mens jeg hadde migrene; Mørkt rom, ingen dyne, veldig rolig.

Mens jeg har hodepine eller influensa: Rolig, og ingen kyssing.

Med rifter i muskler i nakken: Hun på toppen.

Med avrevne sener i ankelen: Står på kneet

Med nyoperert kne: ekstremt rolig

Mens jeg er sint på henne: Sex er godt. Du lar ikke være å spise is, fordi du er sint.

Med smerter i kuken: Jeg har for faen en tunge og to hender; hvorfor skal hun lide fordi jeg ikke kan komme?

Etter at jeg slo opp: Jeg har ikke lovet ekslusivitet til noen andre, så hvorfor ikke?

 

Det oppstod bokstavelig talt ikke en eneste situasjon hvor hun ønsket å ha sex, hvor jeg ikke fant tid og mulighet.

I løpet av 12 år -- selv om vi fikk barn 2, 6 og 8 år inn i forholdet.

Hvis begge hadde hatt høy libido, så ville det nok ha vært noe avvising begge veier i løpet av 12 år, men likevel garantert sex 2-4 ganger i uken.

 

Avvisningen, dag på dag, uke etter uke, år etter år, gikk veldig mye inn på meg og ødela selvfølelsen min og forholder vårt, helt til det punktet jeg innså at det ikke fantes noe hun kunne gi, som jeg ikke kunne finne et annet sted:

Sex en gang i måneden? Selv som mann så ville jeg klart å oppnådd det som singel, så hva mer hadde hun å tilby?

Bare at hun påstod at hun elsket meg, og at jeg var glad i henne.

 

Da vi ble sammen, så hadde vi sex oftere...etter de første par månedene, som var gode, så tok det mange år før jeg tok opp problemet vårt som hadde bygget seg opp.

Det at hun har mindre lyst til å ha sex enn meg.

Hun synes ikke at det var sånn.

Hun unnskyldte seg.

Ingenting forandret seg.

Vi fikk barn. Ingenting ble bedre.

Jeg tok opp problemet igjen.

Hun lovet bedring.

Ingenting ble bedre.

Jeg begynte å gi faen i forholdet vårt, fordi hun ikke gjorde meg lykkelig, uansett, og tydeligvis ikke brydde seg om meg.

Hun besøkte en annen mann, ti år inn i forholdet, fordi hun savnet å føle seg ettertraktet.

En person som aldri gir komplimenter, som er uromantisk, med lav libido, søkte spenning annensteds fordi jeg behandlet henne akkurat slik som hun behandlet meg.

Det var vendepunktet:

Hun demonstrerte ved sine handlinger at hennes egen oppførsel var totalt uakseptabel i følge hennes egne standarder:

HUN avviste meg tusenvis av ganger, men med en gang jeg neglisjerte hennes behov for oppmerksomhet, så søkte hun oppmerksomhet fra andre menn?

 

Såh.

 

Har han lav libido?

Hvis lav libido er mest naturlig for ham, så må du vurdere hvor viktig sex er for deg.

For min del skulle jeg ønske at jeg ikke kastet bort 12 år på en jente som ikke forstod eller respekterte mine behov, etter at jeg slo opp.

 

Det går ikke an å ha høy libido, og ikke ønske å ha sex med en person man elsker og bryr seg om.

 

Forklar hvordan mangelen på sex får deg til å føle.

Fokuser på hvordan sex får HAM til å føle seg; Partneren min elsket sex -- når hun faktisk ga etter, og selv like etter sex, selv om hun "glemte" dette dagen etter at hun hadde hatt opplevelsene:

Prøv, hardt, å få ham til å forstå at du kan få ham til å føle seg vel gjennom sex, og prøv virkelig hardt å få ham til å huske, og beskrive med egne ord, hvor god sex dere har.

 

Til slutt:

Den mest vanlige årsaken til samlivsbrudd er faktisk...

Mangel på sex.

Også kalt "Kjærligheten forsvant bare, plutselig" -- kodeord for at den ene ønsket sex to-tre ganger i uken, minst -- mens den andre, som vil ha sex et par ganger i halvåret, får for seg at partneren 'bare tenker på sex, sex, sex' -- eller når begge partene er lav libido, og ikke har sex mer enn et par ganger i året fordi stjernene bokstavelig talt må stå på linje for at begge skal ha lyst samtidig.

 

/rant

 

Wow det var mye å lese? hehe! Han er en attraktiv kar på 25 år! Jeg er 24. Jeg har ikke god selvtillit men heller ikke altfor dårlig heller. Jeg har pupper og rumpe, slank, blondt hår og 165 høy og vet jeg kan sjarmere menn. Å når vi har sex så elsker han det jo, og han har jo stivelse mins en gang om dagen, eller "kosekuk" som han kaller det at han bare vil kose og slappe av. Han syns nok det er pes med vaskingen etterpå.. men under akten liker han det! Men jeg må ofte stå for jobben.. men likevel så er det som om han glemmer hvordan god opplevese det gav han etterpå, for går likevell 2 uker til neste gang. De første årene var sexen bra, trengte ikke by så mye på meg selv før han kom. Men nå går det fort litt overaskende bilder eller prøve å sprade litt rundt i fine undertøy om kvelden for å tease han, men blir ofte heller litt klemming her eller der før han heller slår seg ned på sofaen ved siden av meg å ser tv.. så veldig frustrerende.. jeg er ikke typen som har et slik forhold til meg selv at jeg klarer å tilfredstille meg selv. Så får dagene jeg er mest frustrert går jeg mest egentlig bare å tilfredstiller meg med fantasier osv osv. Men elsker denne mannen, så å skille lag pga detta klarer jeg ikke å se på som en utvei.

 

Anonymous poster hash: fc0dc...fbf

Lenke til kommentar

 

 

Det går ikke an å ha høy libido, og ikke ønske å ha sex med en person man elsker og bryr seg om.

 

Desverre er det fullstendig mulig. :( Jeg er i den situasjonen; jeg kunne godt tenke meg å ha sex flere ganger i uken, men all tenning på kona er borte. Vi har det ellers flott sammen, jeg bare tenner ikke på henne lenger.

 

Det jobbes med problemstillingen, men det er en utrolig frustrerende situasjon å være i.

 

Anonymous poster hash: d33a6...bd6

Vil du si at du helst ville hatt sex med noen andre, hvis dette ikke såret kjæresten din?

Hva er årsaken til at du ikke tenner på frua lenger? Ærlig talt? :)

Lenke til kommentar

Ikke alle menn setter sex over alt annet på listen, for en del av oss er det faktisk ett stykke ned på listen. Spesielt hvis man har en hard fysisk eller spesielt stressende jobb er det langt i fra hva man har lyst til på kvelden.

 

Nå skal jeg ikke si at trådstarter er slik, men en del kvinner er også avhengig av at mannen gjør jobben i senga for at de skal få nytelse. Så da er jo ikke heller bare å ligge der ett alternativ, og dårlig sex er verre enn ingen sex for frustrasjonsnivået.

 

Husk også at selv om menn ofte ikke trenger forspill for å bli hard kan det likevel være nødvendig for å få lyst.

Lenke til kommentar

Ikke alle menn setter sex over alt annet på listen, for en del av oss er det faktisk ett stykke ned på listen. Spesielt hvis man har en hard fysisk eller spesielt stressende jobb er det langt i fra hva man har lyst til på kvelden.

 

Nå skal jeg ikke si at trådstarter er slik, men en del kvinner er også avhengig av at mannen gjør jobben i senga for at de skal få nytelse. Så da er jo ikke heller bare å ligge der ett alternativ, og dårlig sex er verre enn ingen sex for frustrasjonsnivået.

 

Husk også at selv om menn ofte ikke trenger forspill for å bli hard kan det likevel være nødvendig for å få lyst.

Trådstarter her :)

Han har en krevende jobb som elektriker, mye overtid i perioder osv. Før dette var han sykemeldt en stund. Men da var det andre unnskyldinger. Men jeg forstår jo at man kan være sliten. Men alt er jo en prioditering? Tenker jeg da. Men litt mer enn 2-3 ganger i mnd hadde hjulpet, hadde vært mettet på 1-2 ganger i uken. Så jeg er ikke kravstor på en måte heller. Men sex er viktig for meg, for at forholdet skal fungere, på sunt sett. Alt annet er strålende fint og rolig. Men overtid merker jeg til tider at den seksuelle utilfredstilte irritasjonen min smitter inn i andre hverdagslige ting.. føler jeg kan lide i stillhet også.. jeg står som regel ofte for jobben, jeg liker å utfordre, prøve ut nye steder og stillinger, og piffe det opp med nye ideer. Men han foretrekker det samma vanlige, hvertfall det han alltid ender med å vise i handling gang på gang. Bare å prate om temaet blir for til en stram stemning.. syns det er så urettferdig at man skal være 2 i ett forhold hvor den ene i forholdet skal bestemme hvordan sexen skal være for begge parter.. når det er sagt er det viktig for meg å tiøfredstille han under akten men munnsex/håndsex, kroppslig beføling, og stillingene går som regel i sidestilling eller ri, selvom jeg ikke liker ri stillingen lenger. Så feed up av den sirkelen med de stillingene.. men må jo late som man liker det og smile fornøyd, take it or leave it, right? Ellers blir det vel enda mindre enn det allerede er (ler)

 

Anonymous poster hash: fc0dc...fbf

Lenke til kommentar

Hva er årsaken til at du ikke tenner på frua lenger? Ærlig talt? :)

Nei, si det…

 

Det kan nok ligge veldig mange grunner bak - noen av dem kan gjøres noe med, andre kan ikke. Det er litt det vi jobber med for tiden.

 

Eller det kan tenkes at det bare er sånn det er, uten at det er noen grunn til det. Man velger i veldig liten grad hva og hvem man tenner på, men vi skal i hvert fall snu hver en stein.

 

For min del vil jo heller ikke det å skille lag løse mitt mest presserende problem med mangel på intimitet og fysisk "connection" til et annet menneske. ?

 

Anonymous poster hash: d33a6...bd6

Lenke til kommentar

 

Hva er årsaken til at du ikke tenner på frua lenger? Ærlig talt? :)

Nei, si det…

 

Det kan nok ligge veldig mange grunner bak - noen av dem kan gjøres noe med, andre kan ikke. Det er litt det vi jobber med for tiden.

 

Eller det kan tenkes at det bare er sånn det er, uten at det er noen grunn til det. Man velger i veldig liten grad hva og hvem man tenner på, men vi skal i hvert fall snu hver en stein.

 

For min del vil jo heller ikke det å skille lag løse mitt mest presserende problem med mangel på intimitet og fysisk "connection" til et annet menneske.

 

Anonymous poster hash: d33a6...bd6

 

Du er anonym..! Spytt ut mann..!

 

Gleden av å være anonym er at du kan si sannheten, uansett hva sannheten er.

 

=======

Og det samme gjelder trådstarter.

 

Fortell gjerne mer om intimitet.

Får dere noe tid til å være intime, utenom sex?

Se filmer eller serier?

 

...

 

For min del kjenner jeg frustrasjonen -- men i mitt tilfelle var det hennes forhold til sex som var kjedelig og likegyldig;

Hun gidder ikke å sitte på toppen, og mesteparten av tiden gidder hun ikke engang doggystyle fordi det er for mye å be om.

Hun har prøvd å gi blowjob to ganger på 12 år, men aldri ordentlig, men elsker å bli slikket.

 

Det som fungerte noe bra:

-Uskyldig massasje som eskalerer sakte

-Gripe anledningen til å forføre henne under eller etter intime scener i filmer og serier

-Vise intimitet og berøre henne mer og mer, frekkere og frekkere, i løpet av flere timer

-Gjøre noe hyggelig, morsomt, sammen, og fortelle henne hvor vakker hun er -- få henne til å føle seg attraktiv

 

...

 

Meeeeen etter år hvor det bare var jeg som prøvde å opprettholde et godt sexliv, så ga jeg bare opp.

HUN har nøyaktig like mye glede av god sex som det jeg har, og det føles elendig å aldri være den som mottar seksuell oppmerksomhet eller kos eller komplimenter.

 

Nå bor vi fremdeles sammen, på grunn av barna -- men jeg har sex med hvem jeg vil.

Det kan hun også ha, men hun gidder ikke.

Meeeen det fungerer ikke optimalt, da absolutt alle jenter bor sammen med noen andre, og jeg ikke er klar for å ta jenter med hjem til familien.

 

For alle negative følelser jeg har i forholdet med henne, så finnes tilsvarende motstridende følelser:

Kald -- Innpåsliten

Kjedelig -- Kåt hele tiden

Bryr seg ikke om meg -- Tenker bare på sex

 

MEN, en kjapp en tar bare 5-10 minutter, og jeg ville gledelig spart partneren min for 5-10 minutter med husarbeid i bytte mot sex:

Men det fungerer ikke slik:

Den parten som ikke ønsker sex er typisk sett den irrasjonell:

Ser på sex som en byrde.

Vil ikke bytte sex mot en annen byrde.

Er glad for at vedkommende lot seg overtale til å ha sex 100% av gangene vedkommende blir overtalt til å ha sex.

Gjør alt hun kan for å ikke ha sex utenom de få gangene hun faktisk har lyst -- og føler seg avvist om jeg ikke forstår at hun ønsket sex, fordi hun er dritkjedelig å ligge ved siden av i sengen 29 av 30 dager i måneden, og jeg sparer meg skuffelsen ved å ikke legge meg samtidig med henne de fleste dager, fordi hun er en idiot som ikke forstår årsakssammenhengen mellom tusen avvisninger og det at jeg ikke lengre gidder å ta initiativ eller vise henne oppmerksomhet, nå som jeg har andre muligheter.

 

...

 

Men, det er kanskje håp for dere, om han skjerper seg..!

Lenke til kommentar

Du er anonym..! Spytt ut mann..!

Gleden av å være anonym er at du kan si sannheten, uansett hva sannheten er.

 

Anonym eller ei er jeg ikke nødvendigvis overivrig etter å gå i detaljer, men en stor bidragsyter kan være en uheldig retning forholdsdynamikken har tatt. Det har vært litt mye pleier/pasient, og litt lite kjærestepar. Dette er ting som kan jobbes med. Et annet element kan være en endring i smak, at jeg rett og slett ikke tenner på hennes kroppstype lenger. Dette er det mindre man kan få gjort noe med, men så lenge vi har noe vi kan jobbe med, så gjør vi det.

 

Et tredje element kan for så vidt også være hvis jeg for min del har noen issues som gjør det vanskelig å forholde meg til sex og seksualitet. Høyt libido og sterkt savn til tross, så har sex for meg aldri vært "lett og naturlig". Selv de gangene jeg har fått utfolde meg utenom så har det vært småturbulent, så her er det antakelig også en del å ta tak i.

 

Anonymous poster hash: d33a6...bd6

Lenke til kommentar

 

 

Hva er årsaken til at du ikke tenner på frua lenger? Ærlig talt? :)

Nei, si det…

 

Det kan nok ligge veldig mange grunner bak - noen av dem kan gjøres noe med, andre kan ikke. Det er litt det vi jobber med for tiden.

 

Eller det kan tenkes at det bare er sånn det er, uten at det er noen grunn til det. Man velger i veldig liten grad hva og hvem man tenner på, men vi skal i hvert fall snu hver en stein.

 

For min del vil jo heller ikke det å skille lag løse mitt mest presserende problem med mangel på intimitet og fysisk "connection" til et annet menneske.

 

Anonymous poster hash: d33a6...bd6

Du er anonym..! Spytt ut mann..!

 

Gleden av å være anonym er at du kan si sannheten, uansett hva sannheten er.

 

=======

Og det samme gjelder trådstarter.

 

Fortell gjerne mer om intimitet.

Får dere noe tid til å være intime, utenom sex?

Se filmer eller serier?

 

...

 

For min del kjenner jeg frustrasjonen -- men i mitt tilfelle var det hennes forhold til sex som var kjedelig og likegyldig;

Hun gidder ikke å sitte på toppen, og mesteparten av tiden gidder hun ikke engang doggystyle fordi det er for mye å be om.

Hun har prøvd å gi blowjob to ganger på 12 år, men aldri ordentlig, men elsker å bli slikket.

 

Det som fungerte noe bra:

-Uskyldig massasje som eskalerer sakte

-Gripe anledningen til å forføre henne under eller etter intime scener i filmer og serier

-Vise intimitet og berøre henne mer og mer, frekkere og frekkere, i løpet av flere timer

-Gjøre noe hyggelig, morsomt, sammen, og fortelle henne hvor vakker hun er -- få henne til å føle seg attraktiv

 

...

 

Meeeeen etter år hvor det bare var jeg som prøvde å opprettholde et godt sexliv, så ga jeg bare opp.

HUN har nøyaktig like mye glede av god sex som det jeg har, og det føles elendig å aldri være den som mottar seksuell oppmerksomhet eller kos eller komplimenter.

 

Nå bor vi fremdeles sammen, på grunn av barna -- men jeg har sex med hvem jeg vil.

Det kan hun også ha, men hun gidder ikke.

Meeeen det fungerer ikke optimalt, da absolutt alle jenter bor sammen med noen andre, og jeg ikke er klar for å ta jenter med hjem til familien.

 

For alle negative følelser jeg har i forholdet med henne, så finnes tilsvarende motstridende følelser:

Kald -- Innpåsliten

Kjedelig -- Kåt hele tiden

Bryr seg ikke om meg -- Tenker bare på sex

 

MEN, en kjapp en tar bare 5-10 minutter, og jeg ville gledelig spart partneren min for 5-10 minutter med husarbeid i bytte mot sex:

Men det fungerer ikke slik:

Den parten som ikke ønsker sex er typisk sett den irrasjonell:

Ser på sex som en byrde.

Vil ikke bytte sex mot en annen byrde.

Er glad for at vedkommende lot seg overtale til å ha sex 100% av gangene vedkommende blir overtalt til å ha sex.

Gjør alt hun kan for å ikke ha sex utenom de få gangene hun faktisk har lyst -- og føler seg avvist om jeg ikke forstår at hun ønsket sex, fordi hun er dritkjedelig å ligge ved siden av i sengen 29 av 30 dager i måneden, og jeg sparer meg skuffelsen ved å ikke legge meg samtidig med henne de fleste dager, fordi hun er en idiot som ikke forstår årsakssammenhengen mellom tusen avvisninger og det at jeg ikke lengre gidder å ta initiativ eller vise henne oppmerksomhet, nå som jeg har andre muligheter.

 

...

 

Men, det er kanskje håp for dere, om han skjerper seg..!

Vi har all verdens tid, etter jobb, helger evnt.. filmer og serier ser vi heller for mye av istede.. står mye detaljert lenger opp her som jeg skrev igår

 

Anonymous poster hash: fc0dc...fbf

Lenke til kommentar

For meg høres det helt fjernt ut at man ikke tenner på dama si eller at man ikke orker sex. Nå forstår jeg at det stor forskjell på folk. Jeg  derimot kan være syk, ha jobbet mye overtid med lite søvn, uansett hvor sliten jeg er så orker jeg alltid sex. For min del gir sex meg så mye godt at det blir for dumt å la vær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...