Studenten! Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Hei, Har noen prøvd seg på, tenkt på eller vært borti "utradisjonelle" søknadstekster, eller "kreative" søknadstekster, om du vil... Og da mener jeg ikke blogginnlegg, videosøknader, etc., men en helt vanlig skriftlig søknadstekst levert til arbeidsgiver gjennom den databasen de bruker, men som f. eks er morsom, har rim, etc...? Jeg søker etter ny heltidsjobb og er ganske "desperat" fordi jeg har lett ganske lenge uten noe hell til tross for at jeg har bra utdanning og OK karakterer, pluss en god del relevant g irrelevant erfaring også. Tenkte jeg skulle prøve meg på søknadstekst med en morsom vri som rim eller "desperat appell" til slutten... Hva tenker dere? Er dette morsomt/kreativt eller er det slikt som arbeidsgivere ikke liker? Sånn til informasjon er det stillinger i offentlig forvaltning jeg tenker på; altså stillinger som ikke har noe som helst å gjøre med kreativitet, design osv... Takker for alle konstruktive innspill, ideer, tilbakemeldinger, osv. Hører gjenre fra arbeidsgvere der ute, eller andre som har vært med på rekrutteringsprosesser... Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Hei, Har noen prøvd seg på, tenkt på eller vært borti "utradisjonelle" søknadstekster, eller "kreative" søknadstekster, om du vil... Og da mener jeg ikke blogginnlegg, videosøknader, etc., men en helt vanlig skriftlig søknadstekst levert til arbeidsgiver gjennom den databasen de bruker, men som f. eks er morsom, har rim, etc...? Jeg søker etter ny heltidsjobb og er ganske "desperat" fordi jeg har lett ganske lenge uten noe hell til tross for at jeg har bra utdanning og OK karakterer, pluss en god del relevant g irrelevant erfaring også. Tenkte jeg skulle prøve meg på søknadstekst med en morsom vri som rim eller "desperat appell" til slutten... Hva tenker dere? Er dette morsomt/kreativt eller er det slikt som arbeidsgivere ikke liker? Sånn til informasjon er det stillinger i offentlig forvaltning jeg tenker på; altså stillinger som ikke har noe som helst å gjøre med kreativitet, design osv... Takker for alle konstruktive innspill, ideer, tilbakemeldinger, osv. Hører gjenre fra arbeidsgvere der ute, eller andre som har vært med på rekrutteringsprosesser... Alt handler til slutt om hva du kan tilby av verdi til arbeidsgiver. Det sagt, de søknadene jeg har skrevet, har alltid vært litt annerledes, samtidig som poenget kommer fram. Vittig desperasjon er desperasjon. Desperasjon kommer av lav verdi. Hvorfor skulle denne arbeidsgiveren ønske deg når ingen andre vil ha deg? Gå inn i deg selv og finn dine sterke sider. Hva har du som få andre har? Dette er ballen du skal spille, og til slutt score med. Lenke til kommentar
Studenten! Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2017 Alt handler til slutt om hva du kan tilby av verdi til arbeidsgiver. Det sagt, de søknadene jeg har skrevet, har alltid vært litt annerledes, samtidig som poenget kommer fram. Vittig desperasjon er desperasjon. Desperasjon kommer av lav verdi. Hvorfor skulle denne arbeidsgiveren ønske deg når ingen andre vil ha deg? Gå inn i deg selv og finn dine sterke sider. Hva har du som få andre har? Dette er ballen du skal spille, og til slutt score med. Forstår... Tusen takk for godt innspill! Jeg fortsetter jobbjakten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå