Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen kjente feil med faceliftutgaven til BMW 520iA E39


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke erfart at det har blitt utbedret noen kjente problemer på facelift-utgaven. Det meste er tekniske oppgraderinger. Det er lurt å være obs på rust langs kanalene, i bensinlokket, langs kanten på panser og langs kanten på dører. Girkassen kommer ikke til å være et problem på under 200k.

 

En ting å være obs på på den annonsen du viser til er at felgene ikke er godkjente, og ikke kan godkjennes.

Lenke til kommentar

Rust er antaglivis det verste, ellers er det alltid noen slitedeler som må byttes i den alderen.

 

Det er fint med lav km og mye M-sport, men 75k er litt i overkant for en 520i etter min mening. God bil å cruise med da.

Lenke til kommentar

Litt småpjusk må man beregne på en 15 år gammel bil. Men det må man nesten uansett hva man kjøper. Skal spørre hvordan han har løst problemet med felgene når bilen har vært EU-godkjent. Han har og nevnt 3" eksosrør, er dette noe som kan ha vært ettermonert eller er det noe som er inkludert i M-sportpakken. Tenker at jeg ikke orker å kjøre rundt med noe ulovlige rakerør

Lenke til kommentar

Jeg har ikke erfart at det har blitt utbedret noen kjente problemer på facelift-utgaven. Det meste er tekniske oppgraderinger. Det er lurt å være obs på rust langs kanalene, i bensinlokket, langs kanten på panser og langs kanten på dører. Girkassen kommer ikke til å være et problem på under 200k.

 

En ting å være obs på på den annonsen du viser til er at felgene ikke er godkjente, og ikke kan godkjennes.

Hvor står det at felgene ikke er godkjente eller ikke kan godkjennes?

Lenke til kommentar

Jeg har en E39 Touring selv, og har snakket med Biltilsynet angående dette.

 

For å utdype litt: Du kan få felger godkjent om du stiller opp med TÜV-papirer, men BMW leverer ikke TÜV-papirer med sine OE-felger, og jeg har enda ikke funnet noen felger med forskjellig bredde som er typegodkjent for E39 stasjonsvogn.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

EU-godkjenning sier egentlig ikke så mye.

Men er bilen levert med lik dimensjon foran og bak originalt må det være skrevet inn i vognkortet dersom den plutselig skal ha ulik dimensjon foran og bak.. Så er det er bare å sjekke der.

Eksosen bør nok også stå i vognkortet.

Lenke til kommentar

Hadde det vært godkjent så hadde det vel stått oppført på vegvesen.no, med mindre det skrives i notater. Jeg tror ikke at selger helt vet hva problemet er, eller så snakker han ikke sant. Uansett så vet jeg på førstehånd at han ikke kan få de godkjent, og jeg tilhørte den gangen samme regionale trafikkstasjon så det selger her burde gått til.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det vært godkjent så hadde det vel stått oppført på vegvesen.no, med mindre det skrives i notater. Jeg tror ikke at selger helt vet hva problemet er, eller så snakker han ikke sant. Uansett så vet jeg på førstehånd at han ikke kan få de godkjent, og jeg tilhørte den gangen samme regionale trafikkstasjon så det selger her burde gått til.

Og nettopp i notater skrives det som regel.

Lenke til kommentar

Det er iallefall noe han ikke vil dele. Jeg spurte om eksosen og felgene var skrevet inn i vognkortet og etter det sluttet han å svare

 

Som Snylter over her sier så står det da trolig i notatene på vognkortet. Det er veldig lett å bare be han om å ta bilde av siste siden av vognkortet slik at du kan se hva som er gjort. Har han fått de skrevet inn så skal ikke jeg lage mer sak ut av det, da jeg er sikker på at du kan få det godkjent om kontrolløren er fjern, eller en veldig god kompis.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...