Gå til innhold

FIFA 18-tråden

Anbefalte innlegg

Omtrent alle spelarar me møter i Clubs har 99 i skills. Grådig moro å slå dei som utnytter glitchen, og griseirriterande å tape.

Ikke nok med at det er en dårlig moderne jevnt over så møter man også 99 spillere... Glad jeg er ferdig med Klubb og FIFA. Årets versjon var dråpen. Artig hvordan det var vanskelig og forsvare seg i starten til at alt er auto igjen etter noen patcher. Skjer hvert år. De lager et spill som faktisk krever noen timer på baken til at de patcher spillet helt ned der alle skal være god.

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Autoforsvaret er en ting men attacking AI er helt på tryne nå også. 

Kjører midtbane med 2 CM 1 DM. Fernandinho står med stay back og KDB og Eriksen med get forward. faen meg konstant fernandinho som beiner opp i angrep og kdb og eriksen stopper løpa sine sånn halveis rundt midtbanen. 

kontrer man kjapt på wing så følger ikke resten av laget med. spissen kommer joggende etter hvert. Når AI ikke skjønner at de skal sprinte ved en kontring så er det temmelig basic ting som mangler imo. 

Prøver man bygge opp spillet rolig så er jo spillerne dummere nå enn de var i fifa 17. beiner enten hodeløst i offside eller så stopper de løpene på helt ulogiske tidspunkt. 

Legger man til scripting, dramatic moments, dynamic difficulty, hva enn man vil kalle det så er spillet slik det er nå helt gjennomsyret søppel. Det irriterer vettet av meg. Ødelagt favoritten :( 

Lenke til kommentar

Tenk om EA fikk ut fingeren og gikk på reset-tokt. Da ville kanskje disse ynkelige skapningene tenkt seg om neste gang.

Ein draum eg faktisk kunne betalt litt for å få realisert.

Eg ser for meg at EA ynskjer at flest mogleg speler spelet, og det å setje reset på alle med skill 99 ville gjort at mange ga seg. Ergo; dei gjer det ikkje. Eller; dei bryr seg ikkje. For min del er det i alle fall uaktuelt å spele noko meir Clubs før det er fiksa. Godt mogleg at det blir Fifa 19.

Det fascinerer meg at det kvart år er ein eller fleire markante glitcher på eit spel som er så og seie prikk likt forrige versjon. Eg har spelt eit par ulike utgåver av CoD dei siste fem åra, og der har eg aldri vore borti den type problem. Riktignok ikkje spelt det så mykje, men eg har ei kjensle av at det berre er EA som presterer å lukke augene på sånne ting.

Lenke til kommentar

Dropp squad battles eller spill på lavere vanskelighetsgrad? Egentlig ganske kjedelig å spille squad battles, men gjør det for coins og pakker. Konsekvent gold 3 hver uke. Gidder ikke mer når jeg har sikret gold 3. Prøver å gjøre objectives i squad battles. Da kan jeg for eksempel droppe Messi og heller spille med en nederlender.

Ser at interessen for squad battles er synkende. Trenger ikke like mange poeng som før.

Spilte med en pro clubs glitcher tidligere i dag. Så at ratingen hans tikket oppover i lobbyen, men bare til 95.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Tall på at interessen er dalende? Tenker på hvor mange som spiller, hvor mye, pengebruk osv.

Interessen er nok ikke dalene med tanke på alle de millionene som godtar et spill der ferdigheter ikke har noe og si. Du sa jo det selv alt du ville nå ikke ha et spill som krevde at man måtte øve litt. Så nei interessen er nok ikke dalende. Jeg rører nå ikke spillet mer. Værste FIFA på mange år. Klubb er nå en stor vits.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er positivt med mange forskjellige typer kort, men det jeg ikke liker er at kortene boostes altfor mye. Skulle ønske at de beholdt bronseinforms og at alle sølvspillere først måtte få en sølvinform og deretter gull evt. Men da må de også gjøre det litt attraktivt å spille med sølv og bronse.

Ja, jeg mener at FIFA bør være relativt enkelt, og noe de fleste bør kunne beherske helt greit. Jeg vil ikke ha et blytungt spill der man treffer på halvparten av pasningene og knapt klarer å score alene med keeper, bare fordi man ikke er blant de 10 % beste i verden.

Lenke til kommentar

Når man har fått en rank i squad battles, for eksempel gold 3 etter 4 kamper.

Vil en beholde den ranken helt til søndag? Når den resettes?

Nei, det er dynamisk. Dersom du ikke spiller før denne ukens «turnering» er ferdig vil du ha samme poengsum som nå, men minimumspoengene for hver rank vil ha steget betydelig.

Gold 3 pleier å ligge på 10-12000 poeng når alt er ferdigspilt.

Lenke til kommentar

Gameplay har jeg syti nok om. det er broken AF nå, men i FUT generelt så savner jeg Platinum kort. Golds går fra 76? til 99. alt for bredt spekter imo. Også burde det vært langt flere cuper/leagues/events what ev som krever at man har flere lag. I gamle dager var det f.eks bronze og sølv cuper.

Burde spilt mer på samlemanien, dette er jo fotballkort og det burde være challenges for å samle hele lag, hele ligaer etc med litt gromme premier. Sånn at man har noe annet enn SBC og kverna og bruke alle de tusen korta man får i løpet av en sesong.

Skulle også ønske meg "hardcore" FUT. Ingen fifa points. Kun coins du tjener og evt. trading. Men det skjer vel aldri mtp hvor mye de tjener på pakker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...