Netflis Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Hva er problemet, fungerer ikke internett? Åpne nettverkskortets TCP/IPv4-innstillinger (Nettverks- og delingssenter -> Endre innstillinger for nettverkskort -> høyreklikk -> egenskaper. Hva står der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Kjører du ikke DHCP? Sørg for at alle enheter har samme subnetmaske, og har IP i samme range. Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 6. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2017 Hva er problemet, fungerer ikke internett? Åpne nettverkskortets TCP/IPv4-innstillinger (Nettverks- og delingssenter -> Endre innstillinger for nettverkskort -> høyreklikk -> egenskaper. Hva står der? Kjører du ikke DHCP? Sørg for at alle enheter har samme subnetmaske, og har IP i samme range. RT-AC68U og Ea-N66 har forskjellige IP addresser, men har samme subnetmaske. Vet ikke hvordan jeg finner nettverksmasken til datamaskinen og endret det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 ipconfig viser deg nettverksmaske. Er typisk 255.255.255.0 1 Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 6. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2017 ipconfig viser deg nettverksmaske. Er typisk 255.255.255.0 Samme nettverksmaske, vet ikke hva jeg skal endre på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 (endret) ipconfig viser deg nettverksmaske. Er typisk 255.255.255.0 Samme nettverksmaske, vet ikke hva jeg skal endre på. Du må endre IP-adressene slik at begge nodene er i samme subnett. Endret 6. juni 2017 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2017 ipconfig viser deg nettverksmaske. Er typisk 255.255.255.0 Samme nettverksmaske, vet ikke hva jeg skal endre på. Du må endre IP-adressene slik at begge nodene er i samme subnett. Tok IPv4-adressen, prøvde adressen til ruteren, ruteren ble borte fra lista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå