iMarius Skrevet 5. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2017 Hei. Jeg er IT-ansvarlig på en ungdomsskole, og lurer på om det finnes et simpelt program som kun viser hvilket program elevene har på skjermen sin til en hver tid? Det trenger ikke vise bildet av pc-skjermen, bare informasjon om hva som er oppe. Finnes det noe slikt? Lenke til kommentar
Vaffel. Skrevet 5. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2017 Det er mange typer VNC som er simple å bruke. Men før du setter i gang spionasjen så burde du sjekke lovligheten ved å gjøre det. 4 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 5. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2017 Samling av data som kan knyttes opp til enkeltpersjoner er ikke lov å samle inn på generelt grunnlag. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) Skole PC er vel definert som managed (hvis brukt opp i mot skolens systemer/nettverks ressurser)) av gjeldende skole slik som i enterprise løsninger. Man kan vel således ha lov å gjøre software inventory/audit. Ulike endpoint security produkter har også innebygd client inventory reports. Hensikten om overvåke installert software sin lisens bruk , detektere uønskede "upatchede" software og software versjoner av ulike applikasjoner. Dette kan falle inn under management og threat prevensjon om det gjøre på rett måte. Til TS , personlig har jeg ikke sett noe som explisitt er laget for det du ønsker rapport på og det er vel i kategori monitorere/spionere på enkelt individ som alt nevnt. Endret 5. juni 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2017 Jeg ser ikke hvorfor det er nødvendig å spionere på elever. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2017 NetOp har en slik funksjon, men det koster masse penger.... http://www.netop.com/edu.htm Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) NetOp har en slik funksjon, men det koster masse penger.... http://www.netop.com/edu.htm Vet ikke om spiceworks har det samme i sin inventory men de er "gratis". Det enkleste er et script kjørt on-demand som henter active window title/foreground application med poweshell remoting. Tipper det ligger noe ferdig på technet script galleri . Endret 5. juni 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 5. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2017 Det er mange typer VNC som er simple å bruke. Men før du setter i gang spionasjen så burde du sjekke lovligheten ved å gjøre det. Jeg er fullt klar over det. Lovverket rundt løsningene blir sjekket ut av kommunens IKT-ansvarlige før de eventuelt blir godkjent. Det er ikke min jobb å godkjenne, men tips går det alltids an å komme med. Jeg ser ikke hvorfor det er nødvendig å spionere på elever. Regner med du har vært/er elev selv? En PC har mange fristelser som er mye mer spennende enn undervisningen til læreren Grunnen til at jeg ser etter et så simpelt verktøy som mulig er nettopp fordi jeg ikke har noen interesse av å se skjermbildet til hver enkelt elev. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2017 Jeg ser ikke hvorfor det er nødvendig å spionere på elever. Spionere og passe på at de ikke driver med alt annet enn det de skal er to forskjellige ting. Så kommer vel argumenter om ditten og datten siden det er om elektroniske greier, men det er vel ikke overvåking og spionasje å ikke la elever lese en papiravis? For min del ville jeg gjerne sett mer og bedre kontroll på duppedingser i skolen Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2017 Jeg ser ikke hvorfor det er nødvendig å spionere på elever. Regner med du har vært/er elev selv? En PC har mange fristelser som er mye mer spennende enn undervisningen til læreren Grunnen til at jeg ser etter et så simpelt verktøy som mulig er nettopp fordi jeg ikke har noen interesse av å se skjermbildet til hver enkelt elev. Joda, jeg skjønner den, men elever har et eget ansvar for å få med seg undervisningen. Skal du bruke dette når eleven kun er tilkoblet skolens nettverk, eller har du planer om å bruke dette programmet hele tiden? Jeg ser ikke hvorfor det er nødvendig å spionere på elever. Spionere og passe på at de ikke driver med alt annet enn det de skal er to forskjellige ting. Så kommer vel argumenter om ditten og datten siden det er om elektroniske greier, men det er vel ikke overvåking og spionasje å ikke la elever lese en papiravis? For min del ville jeg gjerne sett mer og bedre kontroll på duppedingser i skolen Siden trådstarter er ute etter et program som kun viser hvilke programmer som er åpne, vil ikke dette vise om eleven er inne på diskusjon.no eller bruker PCen til å lete etter fakta. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2017 Haha, godt poeng Siden det meste foregår i browseren for tiden så er blir det litt meningsløst å overvåke programmer ja, tenkte jeg ikke på engang Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 6. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2017 Da jeg gikk på skolen satte læreren opp ett speil bakerst i klasserommet. Funket veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå