Gå til innhold

Batteri eller app som tapper strøm, kan være synderen?

G

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig fått en "strømtømmende" telefon som ikke oppførte seg slik tidligere. Kan lithiumcellene begynne å ta kvelden. Eller har jeg noe software på telefonen som liker å konstant bruke en eller annen av antennene, eller noe som tapper strøm på en eller annen måte?

Hva ville du ha gjort for å feilsøke?

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg ville gått inn på innstillinger og sett under batteribruk for å se hva som bruker strøm. Deretter ville jeg slått av og på telefonen (noen gjør aldri dette). Jeg ville gått inn på Play for å se om det henger noen oppdateringer og evt. slått av automatiske oppdateringer.

Man kan også reinstallere de mest strømslukende appene som Facebook og Snapchat osv.

Om ingenting virker ville jeg nullstilt telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger etter å ha tatt backup av meldinger, bilder osv.

Lenke til kommentar

Takker, skal ha det som reserveplan. Har et til batteri av samme type, så i de neste to døgn er jeg mest interessert i å prøve om telefonen sluker det batteriet tomt også, uten at jeg foretar noe riktig enda.

Endret av G
Lenke til kommentar

99% skyldes software som forhindrer telefonen å gå i low power mode. Eller aldri slutter å kjøre data transfers i bakgrunn mot radiotower eller tcp over datakanal.

Det kan være både tredje parts apps eller OS native klienter/sw komponenter.

Men lithium batterier har en wearlevel (max cycles opp/utladning)

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd ut det andre batteriet, det var på ca. 70 % lading når jeg tok det i bruk. Varte ikke helt ut kvelden. Så enten har jeg to batterier som er dårlige, eller:

Mest sannsynlig noe med oppsett, apps på mobilen.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bare nevner at batterier kjøpt i diverse nettbutikker er av mildt sagt elendig kvalitet. Dessuten må ofte telefonene kalibrere batteriprosenten, og da får man unøyaktig batteriprosent om man tar ut eller bytter batteri hele tiden.

Men som det blir sagt. Kan være feil i apps eller OS.

Lenke til kommentar

Dette er stort sett et ligge passivt-batteri. Hvordan jeg avsluttet forrige bruk husker jeg ikke. Om det har tappet seg ut til 70 % av seg selv ved å ligge det vet jeg heller ikke. Kan hende jeg har brukt de 20-30 prosentene før jeg parkerte batteriet. Har også båret det med meg litt. Vanligvis så har jeg ikke bruk for 2 batterier da jeg er flink til å sette mobil på lading.

Jeg følger ikke noen spesielle laderegler. Bare plugger i når jeg finner det for godt, slik mange brukere gjør. Batteriet stammer i fra en original mobil.

Når denne mobilen her blir byttet ut, så har jeg ikke 2 batterier av samme type (i originalversjon) lengre.

Skal prøve å kikke på apper og slikt nå  :)

Lenke til kommentar

Info: General (settings) --> Battery & Power saving

100 % - Discharging

Estimated time remaining

Collecting battery info.. Please wait.

Her tar mobilen en liten evighet uten å komme opp med den batteri-informasjonen.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg fant synderen.

Jeg husker at jeg slo på økt skjermpausetid fordi det begynte å bli plagsomt at skjermen slukket i hytt og gevær. Fra 30 sekunder til 5 min. Dette har stått på en stund. Og det er jo ikke kun når jeg selv ringer at skjerm slår seg på, men sannsynligvis når folk sender SMS, ringer og jeg ikke svarer og slikt. Kanskje til og med "notifications" som dukker opp på skjerm..

Skjermen bruker 44 % av batteriet, og det var noe informasjon om 4 min og noe om "time on".

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...