Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Montør må være noe tull


Anbefalte innlegg

Får adsl snart og huset borti gata her fikk i går. Når jeg kobla den opp der brukte jeg den første kontakta i huset-->tp-kabel til splitter-->telefonkabel til modem og telefon kabel til telefon. Dette funket utmerket og telefonen på 1.kontakt og 2. kontakt fungerer utmerket. Hva er dette tullet med å kutte av ledninga før første kontakt og sånn? hah :cool:

Endret av moshpit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er dette tullet med å kutte av ledninga før første kontakt og sånn? hah :cool:

 

 

Flott hvis nye brukere kan lære seg å følge installasjonsveil. Hva gjør folk som ikke gidder å følge denne og det går galt etterhvert. Jo, bruker unødvendig tid hos KS, som burde brukt tiden sin til å hjelpe folk med "riktige" problemer.

Lenke til kommentar

Jobbet en stund som selger av et produkt som var beregnet for at folk skulle innstalere det selv.. Det var også entatt å skulle være "idiotsikkert", alt var trådløst.. MEn etter et par måneder måtte man skifte taktikk.. nå instalerte selgeren det for kunden av en eneste grunn.. Man brukte for lang tid til rette opp alle de utrolige løsningene folk hadde..

 

Montør virker kanskje bortkastet for deg.. Desverre kjenner ikke teleopperatørene alle de nye kundene sine.. Og tro meg, hvis det er overhodet mulig å gjøre noe feil så gjør en hel haug folk det.. Selv også hvis det overhodet ikke er mulig å gjøre noe feil... (ja jeg har vært ute for å måtte innstalere batterier for folk fordi de ikke fikk det til..)

Lenke til kommentar
Får adsl snart og huset borti gata her fikk i går. Når jeg kobla den opp der brukte jeg den første kontakta i huset-->tp-kabel til splitter-->telefonkabel til modem og telefon kabel til telefon. Dette funket utmerket og telefonen på 1.kontakt og 2. kontakt fungerer utmerket. Hva er dette tullet med å kutte av ledninga før første kontakt og sånn? hah :cool:

JAJA... Har du kobla det slik får han stakkaren du kobla det opp hos GARANTERT problemer.... :no:

 

Poenget med splitteren er at ADSL signalet og Telefonsignalet blir separert. Når du har kobla det slik som du gjorde, kunne du like gjerne fjerna splitteren og alt ville fungert like godt som det gjør nå.

 

Det som vil skje er at adslen vil fungere ustabilt (om ikke kolapse helt)når telefonen er i bruk og du vil høre merkelige lyder i telefonen når adslen blir brukt, lykke til med oppkoblingsprosjektene dine :p

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva moshpit snakker om, men når det gjelder vanlig adsl med en tlf og et modem, er det unødvendig med montør. Hvis man klarer å koble en tlf til veggen, klarer man dette også. En kabel fra vegg til splitter, en til tlf og en til modem. Står da med svære blokkbokstaver på splitteren også....

Lenke til kommentar
.. over atlanteren trengte man bare et filter mellom telefon og kontakt..

 

Det er jo egentlig en grei løsning, men da trenger du et slikt filter for hver telefon/fax etc. i huset. I stedet for en for hele.

 

Har hørt om mange some hadde problemer med at et slik filter eller splittet ikke var brukt, og det kunne resultere i at DSL'en kobler fra et øyeblikk (når telefonen blit brukt) eller nedlastinger som holder på blir korrupt/stoppet.

Om utstyr blir ødelagt derimot, vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar

Men hvis man har en enkelt analog telefon......trenger man ikke ha montør står det i brukerveil.

har man to må man kutte ledningen og det greiene, står det. OK JEG SKAL GJØRE DET DA!

 

hvis ikke det går det ann å sette på et filter på telefon nr. 2 så man slipper montør?

Lenke til kommentar
off... Poenget var at man kunne koble en telefonledning mellom hvilken som helst kontakt og modemet...... og filteret trenger man et for hver telefon. Et filter kosta vel 20 kr. Enklere dèt enn å måtte kutte av ledninger osv...

Så hva venter du på? :yes:

Hva jeg venter på? Jeg lurer på om det går ann å gjøre det samme i Norge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...