mbst Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Er Sony G400 19" til 4995 kr et bra kjøp? Vurderte egentlig en NEC FE950+ til 4400 kr, men da jeg så tilbudet på Multicom, fikk jeg virkelig noe å tenke på.. Dette er jo 1700 kr under vanlig pris! Skjermene har vært ute i korte leasing-avtaler, dvs de er brukt i en kort periode. Skulle det ha noen betydning? Multicom sier de fremstår som nye, noe jeg ikke tviler på. Har hørt litt snakk om defekter på Sony G400-skjermer på nettet. Er dette ganske vanlig? Fikk nesten inntrykk av det på www.kandu.dk. Det virket der som om Sony i Danmark ble så lei alle byttene at de bestemte seg for å gi alle som klagde den litt dyrere Sony G420. Noe liknende har visstnok ikke skjedd med G420. Vil uansett ikke over 5000 kr. E400 er jo en mulighet, men G400 er vel bedre.. Noe jeg lurer på - er G400 short neck, eller gjelder dette kun for G420? På forhånd takk! :smile: Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Du får G420 til 5800,- hos ITbutikken, og den er ikke brukt.. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-28 20:18, barkindog skrev:Du får G420 til 5800,- hos ITbutikken, og den er ikke brukt.. Sant det, ja.. Men det er jo 800 kr mer enn hva jeg både må og også strengt tatt vil gi. For ikke å snakke om at det er 1400 kr mer enn det jeg i utgangspunktet skulle gitt for NEC'en (som også er en bra skjerm). Det er i tillegg tilsynelatende mer ryddige forhold rundt returer hos Multicom enn hos ITbutikken. Selvsagt har folk både positive og negative erfaringer hos begge, men det føles litt tryggere når butikken er i Norge (selv om ITbutikken er seriøse). :smile: Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hadde selv satt en max pris når jeg kjøpte skjerm, men etter jeg overskred den når jeg kjøpte min Sony G420 hos itbutikken, for omlag 5800,- , angrer jeg jaggu ikke. Denne skjermen overgår alt jeg har sett ellers...! NB. krever bra skjermkort. Er d dårlig, merker du det..! Lenke til kommentar
mbst Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 G400 gir vel omtrent samme bilde som G420.. Tror jeg setter en definitiv strek ved 5000 kr. Hvis noen her ikke kommer frem med den rette infoen da.. :wink: -Hva er egentlig forskjellen på dem? Har vanskeligheter med å finne det ut. Begge har visst short neck. Men den ene har muligens litt høyere refresh rate. Og så er det en rent designmessig forskjell på dem. Noe annet? Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 gå for g420 den er pen og bedre en g400 skal kjøpe når penga ruller inn!!!!!! ehh meg+penger=aldri meg+g420=dream on meg+håp=sant håp+g420=sant Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-28 22:00, mbst skrev:G400 gir vel omtrent samme bilde som G420..Tror jeg setter en definitiv strek ved 5000 kr. Hvis noen her ikke kommer frem med den rette infoen da.. :wink: G400 er jo en "utdatert" modell. G420 er oppfølgeren, men det er jo ikke store forskjeller mellom dem. Er kanskje riktigere å si at G420 er en revidert versjon av G400 for å påpeke at forskjellen mellom dem kvalitetsmessig er meget liten. G420 er vel litt mindre i ytre mål, som jo er et pluss. Horvidt 800kr er verd prisforskjellen er opp til deg, men slik jeg forstår deg så er det riktige å velge G400. Fornøyd blir du uansett :smile: Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg har E430, og den ga jeg 5200kr for... noen som vet om G420 er så mye bedre, med tanke på bildekvalitet? (den extra usb hub'en har jeg ikke bruk for) Irriterer meg over at jeg kanskje har gjort et dårlig kjøp :sad: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Kvalitet koster Jeg hadde betalt 800 ekstra for en NY G420, de ekstra 800 kr har ikke så mye å si når du har skjermen i kanskje over 3 år.. La være å drikke ei helg:D Lykke til uansett Lenke til kommentar
mbst Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 03:05, SirHartge skrev:Kvalitet koster Jeg hadde betalt 800 ekstra for en NY G420, de ekstra 800 kr har ikke så mye å si når du har skjermen i kanskje over 3 år..La være å drikke ei helg:DLykke til uansett Vet du hva, jeg tror jeg kommer til å legge de 800 ekstra kronene på bordet for en G420. På forespørsel sa Multicom nemlig at skjermene var brukt i mellom ett og to år, vesentlig mer enn det jeg trodde i utgangspunktet. For selv om de er sjekket hos leverandøren og i praksis virker som nye i øyeblikket, er jo livet deres kortet ned med tilsvarende tid. Så da tar det mindre tid før bildet begynner å miste kvalitet. Hvis jeg kjøpte en G400, og den bare varte i to-tre år, ville jeg nok angret på at jeg ikke la i 800 kr mer den gangen jeg kjøpte den. For 800 kr for en skjerm i et par år ekstra, er jo ikke noen dårlig investering. Takk for hjelpen alle sammen! :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 17:28, mbst skrev:Vet du hva, jeg tror jeg kommer til å legge de 800 ekstra kronene på bordet for en G420. Du kommer ikke til å angre :smile: Lykke til Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 G420 eier!!! :smile: :smile: PS: Itbutikken leverer veldig kjapt, i alle fall når jeg bestilte. Det tok kortere til fra Dannmark for skjermen, enn noen datadeler fra Komplett for eks..! Lenke til kommentar
mbst Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 22:35, zemtex skrev:PS: Itbutikken leverer veldig kjapt, i alle fall når jeg bestilte. Det tok kortere til fra Dannmark for skjermen, enn noen datadeler fra Komplett for eks..! Jo, det gjør de sikkert.. men nå har det seg slik at verken de eller leverandøren har den på lager. Så på sidene deres står det at jeg ikke kan regne med å ha den før 21. mars. :smile: Men bestilte uansett. Håper bare prisen ikke går opp, for jeg haket av for at den prisen skjermen har når de sender den er den prisen jeg får. Dette fordi den lå på 5400 flere uker før den nettopp gikk opp til 5800. Da er det på en måte større sjanse for at den går ned enn opp, siden den lå så lenge på 5400... Dette håper jeg i hvert fall. :smile: Lenke til kommentar
Moose Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Etter å ha fulgt med på forumet i det siste, har jeg blitt overbevist om at Sony g420 er skjermen for meg. Tenkte å bestille den fra Itbutikken, bør jeg bestille nå eller vente til de har fått den på lager med tanke på pris? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: bør jeg bestille nå eller vente til de har fått den på lager med tanke på pris? Like greit å vente, så binder du deg ikke til noe.. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 19:33, Moose skrev:Tenkte å bestille den fra Itbutikken, bør jeg bestille nå eller vente til de har fått den på lager med tanke på pris? Jeg bestilte i hvert fall. Tenkte dog ikke på nettopp det du sier før i ettertid. Men tenker ikke prisen kommer til å stige særlig mye.. Siden jeg bestilte har den sunket noen kroner. De skulle gjort som de fleste konkurrentene -- gitt prisen slik at den holdt seg hvis den gikk opp, men sank hvis den gikk ned. Det er mye mer realt. Lenke til kommentar
or|on Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Sett dette? http://www.pcworld.no/tester/test.cfm?id=66 Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 21:39, or|on skrev:Sett dette?http://www.pcworld.no/tester/test.cfm?id=66 problemet er bare et Sony'n ikke er med i testen, ei heller de bedre Eizo modellene. Forøvrig har jeg tro på NEC'en som et bra kjøp under 5000kr faktisk Lenke til kommentar
Timberland Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Kan noen si meg hvordan e430 er i forhold til e400 ? Er den en oppgradert modell på samme måte som g400 versus g420 ? Sist men ikke minst, er det stor forskjell på e430 og g420 ? Jeg har lyst på en skikkelig skjerm etter å slitt med en shabby gammel 17" med innebygd FSAA i over et år, men i og med at jeg ikke er lagd av penger så ville det vært interessant å vite om e430 ville ha vært et godt kjøp. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 21:39, or|on skrev:Sett dette?http://www.pcworld.no/tester/test.cfm?id=66 Jo da, så det alt for godt... Holdt på å bestille NEC'en fra Databutikken. Men så så jeg at Multicom solgte billige Sony-skjermer (de var leaset ut over en "kortere" periode). Tenkte jeg skulle legge i litt mer penger (NEC'en hos DB kostet 4400kr, Sony G400 hos Multicom kostet 4995kr). Men så fant jeg ut at Sony-skjermene var brukt mellom ett og to år... uaktuelt. Kortere levetid igjen. Da hadde jeg liksom forberedt meg på en Sony-skjerm. Så fant jeg ut at ITbutikken solgte Sony G420 for omtrent 5800kr, og strakk meg enda litt lenger enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt. Og vips- så hadde jeg bestilt en Sony-skjerm, for 1400kr mer enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt å bruke. Spørsmålet er om bildeforskjellen er verdt pengene. Muligens ikke, men fornøyd blir jeg sikkert! Og så får jeg jo 85Hz i 1600x1200 da. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå