Lhui Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Hei! Jeg studerer byggingeniør og da min gamle PC begynner å synge på siste vers, lurer jeg på om noen har tips til ny. Vi jobber en del med programmer som AutoCAD, Arcgis og diverse 3D-programmer. Har en iPad som funker til det meste hjemme, så PC-en skal kun brukes til skole, og som student er ikke lommeboken den største. Håper derfor at det ikke nødvendigvis trenger å bli så dyrt. En gaming-PC til 20k++ er langt utenfor mitt budsjett, selv om det kanskje er det jeg skulle hatt. Den trenger ikke å kjøre programmene helt sømløst, men i det minste greit. Rundt 7-8 tusen tror jeg må bli min makspris. Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Finn en brukt PC med titan og i7, det er ditt beste håp på ett så lite budsjett. Evt en brukt pc me Nvidia Quadro K4000 eller noe Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Om "diverse 3D-programmer" inkluderer solidworks, må du ha Quadro eller Firepro. Ellers ville jeg siktet mot R9 580 med 8GB eller GTX 1060 med 6 GB ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå