Gå til innhold

Diversifisere, men hva? - Obligasjonsfond, pengemarkedsfond, høyrentefond?

tven

Anbefalte innlegg

Bitcoin eller andre cryptovaluta, fysisk gull og sølv.

Hvordan i alle dager passer det til det trådstarter har uttrykt at han er ute etter?

AtW

Diversifering. Invester rikdommen i forskjellige felt, helst det som skaper avkastning i det lange løp.

Her kan du lære litt mer om det:

https://finanssans.no/diversifisering

Om du har flere spørsmål så er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan i alle dager passer det til det trådstarter har uttrykt at han er ute etter?

AtW

Diversifering. Invester rikdommen i forskjellige felt, helst det som skaper avkastning i det lange løp.

Han spør etter en lavrisiko-investering. Du foreslår ting med over 100% endring på noen få måneder? Hvordan i alle dager kan du mene at det er "like trygt som en høyrentekonto".

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

AtW

Han spør etter en lavrisiko-investering. Du foreslår ting med over 100% endring på noen få måneder? Hvordan i alle dager kan du mene at det er "like trygt som en høyrentekonto".

AtW

Han spør etter diversifisering. Å invitere i aksjefond eller legge pengene i banken er en måte å gjøre det på, men da er det investert i samme systemet som er på overtid i syvårssyklusen i finansmarkedet. Med andre ord er det ikke diversifisert.

Skal man virkerlig diversifisere må man tenke utenfor boksen. Gull har eksistert som et sikkert og stabilt pengemarked i flere tusen år. Ingen bank eller aksje overlever så lenge. Cryptovaluta er også en god måte å diversifisere på da det er uavhengig av sentrale myndigheter og deres innblanding i pengepolitikken.

Jeg kjøpte min første 100g gullbar i 2003 og min første bitcoin 10 år senere. Det har vært en liten men god investering, til tross for opp og nedturer underveis. Investeringen er derimot stabilt opp totalt sett selv om jeg kunne solgt på toppen men det kan ingen spå.

Lenke til kommentar

AtW

AtW

Han spør etter diversifisering. Å invitere i aksjefond eller legge pengene i banken er en måte å gjøre det på, men da er det investert i samme systemet som er på overtid i syvårssyklusen i finansmarkedet. Med andre ord er det ikke diversifisert.

Skal man virkerlig diversifisere må man tenke utenfor boksen. Gull har eksistert som et sikkert og stabilt pengemarked i flere tusen år. Ingen bank eller aksje overlever så lenge. Cryptovaluta er også en god måte å diversifisere på da det er uavhengig av sentrale myndigheter og deres innblanding i pengepolitikken.

Jeg kjøpte min første 100g gullbar i 2003 og min første bitcoin 10 år senere. Det har vært en liten men god investering, til tross for opp og nedturer underveis. Investeringen er derimot stabilt opp totalt sett selv om jeg kunne solgt på toppen men det kan ingen spå.

Jeg spør igjen, hvordan kan du mene at ting som bitcoin er "like trygt som en høyrentekonto", som han faktisk spør etter? Er du villig til å stå bak det om du faktisk mener det? Vil du selge meg bitcoins der du garanterer for eventuelle tap? (man får ikke negativ avkastning på høyrente (uten inflasjon)

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

AtW

AtW

Jeg spør igjen, hvordan kan du mene at ting som bitcoin er "like trygt som en høyrentekonto", som han faktisk spør etter? Er du villig til å stå bak det om du faktisk mener det? Vil du selge meg bitcoins der du garanterer for eventuelle tap? (man får ikke negativ avkastning på høyrente (uten inflasjon)

AtW

Jeg har ikke nevnt høyrentekonto. Jeg snakker om diversifisering, som han spør etter. Å investere i cryptovaluta er minst like trygt da det er fremtidens betalingsmiddel som vil gjøre sentralbanker avleggs. Investerer du i Bitcoin i dag, vil den være mer verdt om ti år, selv om verdien svinger underveis. En bank kan derimot gå under og pengene forsvinne.

Jeg har selv tjent store penger på å IKKE ha penger i banken da rentene er lave og verdien blir spist opp av inflasjon. Dermed er det, som TS spør om, viktig å diversifisere. Og da anbefaler jeg edle metaller, cryptovaluta og muligens kunst og veteranbiler som verdier med sikker verdistigning.

Lenke til kommentar

Trådstarter har spurt om noe som er "like trygt som en høyrentekonto", og vet du hvordan banker fungerer? Er du kjent med at man har et sikringsfond i norge?

Trådstartet spør etter noe som er "like trygt som en høyrentekonto", står du bak ordene dine? Er du villig til  låne meg bitcoins med en garanti mot nedgang?

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Trådstarter har spurt om diversifisering. Flere av innleggene her inne har rådet cryptovaluta. Hverken du eller TS er tvunget til å investere i Bitcoin. Men om man vil ha avkastning på diversifiseringen så må man se på alternativer til banken.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Trådstarter har spurt om diversifisering. Flere av innleggene her inne har rådet cryptovaluta. Hverken du eller TS er tvunget til å investere i Bitcoin. Men om man vil ha avkastning på diversifiseringen så må man se på alternativer til banken.

Stemmer, du er ikke alene i rådet som er totalt skivebom i forhold til hva trådstartet spør om. 

Mener du bitcoin er "like trygt som en høyrentekonto", ja eller nei?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han spør etter diversifisering. Å invitere i aksjefond eller legge pengene i banken er en måte å gjøre det på, men da er det investert i samme systemet som er på overtid i syvårssyklusen i finansmarkedet.

Ettersom børsene nådde bunnen i 2002 og 2009, så kan du si at det er syvårssykluser i aksjemarkedene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...