Gå til innhold

Psykopatisk å ikke bry seg om London-terroren?

Anbefalte innlegg

Å bli apatisk vil jeg si er normalt, og er en måte mange mennesker takler tunge ting. Jeg vil si at det største psykologiske fenomenet rundt terrorisme er de som blir sinte, frustrerte og oppgitt over ting de ikke har noen kontroll over. Det er en oppskrift på misantropi og depresjon. 

I utgangspunktet vil jeg si det er sunt å bli sint når noen dreper, men når ingenting blir gjort er det bedre å gi faen. 

Hvorfor skal du bry deg, mest sannsynlig gir dette ingen innvirkninger i ditt liv da det ikke gjaldt noen personer du kjenner osv. 

I utgangspunktet må man være leftist for å stille et slikt spørsmål. For rightists er det naturlig å bry seg om sitt eget folk og sin egen kultur. Men siden ingenting blir gjort er det faktisk ingen grunn til å bry seg. 

Storbritannia ER allerede i krig med IS.

Det er derfor det er terror i England -- og ikke i kristne land som hater Islam, som Polen.

Hvis IS ønsket å ramme kristne vestlige, så er det nettopp Polen de ville angrepet.

De ville bare trengt pass for å slippe inn, med unnskyldning om at de skal på ferie.

Men IS er mer interessert i å bombe USA, Canada, Storbritannia, Norge og Tyskland.

Men ikke Irland.

Fordi Irland ikke er en del av Storbritannia.

For venstrefolk er det naturlig å bry seg om alle mennesker i verden, og ikke bare mennesker i din egen familie, egen trosretning, egen nasjon og/eller med egen hudfarge.

Personlig ser jeg terrorismen som svar på vestlige drap på IS-krigere, muslimer generelt og sivile i midtøsten:

England er i krig.

England sine sivile slipper fremdeles betraktelig mye billigere unna enn Afghanske, Irakiske, Libyske og Iranske sivile har sluppet unna NATO sine bombetokt.

Det samme gjelder Norge.

Vi er i krig.

Hva mer kan vi gjøre?

Diskriminere sivile på bakgrunn av deres etnisitet, fordi vi er i krig med religiøse ekstremister?

Nekte å ta i mot flyktninger som flykter fra en konflikt vi har bidratt til å skape?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"For venstrefolk er det naturlig å bry seg om alle mennesker i verden, og ikke bare mennesker i din egen familie, egen trosretning, egen nasjon og/eller med egen hudfarge."

Jeg vil si det er mer riktig å si at det for venstrefolk ikke er noe naturlig skille mellom nære og fjerne mennesker. De bryr seg egentlig ikke så veldig om noen av dem. De bare later som om de bryr seg for å så dårlig samvittighet hos høyrefolk, slik at de (venstrefolkene) lettere kan innføre flere skatter og reguleringer. 

At venstrefolk egentlig ikke bryr seg er jo lett å se. De er for eksempel motstandere av FrPs forslag om å hjelpe migrantene i nærområdene. På den måten vil man kunne hjelpe mange flere, samtidig som man skåner europeiske borgere for terrorangrep.

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...