Lotzys Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Hei, jeg har fått en leieavtale hos en studentskipnad som har frist i dag. Jeg må takke ja til dette bostedet. Jeg lurer på om det er også nødvendig at jeg betaler depositum i dag, eller spiller det ikke noe rolle når dette betales så lenge man gjør det før man henter nøklene? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Om du har fått tilbud fra de så burde det vel stå hvordan du bekrefter tilbudet? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Takk ja, så etterspør de sikkert depositum og husleie når de finner ut at det mangler. Lenke til kommentar
Lotzys Skrevet 4. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2017 Ja, jeg har akseptert tilbudet. Det jeg lurer på er om det er nødvendig å betale depositum innen akseptfristen, eller om dette er noe som kan vente? Jeg er klar over at jeg må betale depositum før jeg får nøklene. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Det varierer fra avtale til avtale. Noen krever depositum og første månedsleie når dere inngår avtalen, andre godtar at du betaler depositum etter at du har flyttet inn. Så har du også noen som glemmer depositumet... Lenke til kommentar
MKap Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Du må nesten lesa sjølv kva som står i kontrakta og evt. andre dokument. Fant fram den gamle leigekontrakta mi frå tida i studentbustad no, og der står det enkelt og greit: "Depositum skal være betalt før innflytting. Giro er vedlagt". Det er ein del år sidan dog. Lenke til kommentar
signii Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) Da jeg signerte med SiT tror jeg det stod at avtalen kun gjaldt dersom depositumet var innbetalt (innen akseptfristen), men mulig jeg husker feil. Jeg ville betalt innen fristen. Veldig kjipt om du mister den på grunn av depositumet, som pleier å være en forholdsvis rimelig sum når det er snakk om studentboliger. Endret 5. juni 2017 av signii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå