AnonymDiskusjon Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Jeg har nå 2 millioner igjen å betale ned på en bolig som er verdt 3,5. Med 2,2% rente, bør jeg velge å kun betale renter, og spare mer i KLP AksjeVerden, hvor jeg har alle sparepengene mine (med unntak av 130 000 i BSU og en bufferkonto på 50 000)? Anonymous poster hash: b276e...b89 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Bør og bør, det kommer an på risikopreferansene dine. I praksis vedder du på at børsene vil stige mer enn rentenivået. Det pleier de å gjøre, men du bør ha råd til å betale også hvis renten stiger og børsene kollapser samtidig. 2 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Med 2,2% rente bør du starte med å krangle ned renta. Bør kunne få 2,05 nom. idag, forutsatt at du er ung og frisk. DNB BLU har det rentenivået. Tipper flere banker også ligger på det nivået. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2017 Med 2,2% rente bør du starte med å krangle ned renta. Bør kunne få 2,05 nom. idag, forutsatt at du er ung og frisk. DNB BLU har det rentenivået. Tipper flere banker også ligger på det nivået. Jeg er 33 og frisk. Anonymous poster hash: b276e...b89 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2017 Hvordan går jeg frem for å krangle ned renta? Anonymous poster hash: b276e...b89 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2017 Uten å virke sutrete, passiv aggressiv eller uhøflig. Anonymous poster hash: b276e...b89 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Be om tilbud på lån fra en annen bank som har lavere rente. Legg så dette frem for din nåværende bank og spør om de kan tilby det samme. Hvis ikke er det kanskje like greit å flytte lånet? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Be om tilbud på lån fra en annen bank som har lavere rente. Legg så dette frem for din nåværende bank og spør om de kan tilby det samme. Hvis ikke er det kanskje like greit å flytte lånet? Mail eller chat? Anonymous poster hash: b276e...b89 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Personlig oppmøte viser at du er seriøs. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg ville nok ringt til saksbehandler i banken. Hvorfor kaste bort tid på trivialiteter? Har du allerede fått tilbud hos en annen bank som din nåværende ikke matcher (egentlig burde de legge seg lavere enn tilbudet), er det jo bare å flytte. Gjort på 0 , svisj. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg ville nok ringt til saksbehandler i banken. Hvorfor kaste bort tid på trivialiteter? Har du allerede fått tilbud hos en annen bank som din nåværende ikke matcher (egentlig burde de legge seg lavere enn tilbudet), er det jo bare å flytte. Gjort på 0 , svisj. Mye stress med å bytte kontonr (arbeidsiver) og andre ting da? Anonymous poster hash: b276e...b89 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Ja, skikkelig slitsomt å sende en mail til økonomiavdelingen med et nytt kontonummer å utbetale lønna til. Enklere å poste dagens skrytebilde på facebook med tilhørende hashtag 3 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Har streifet innom tanken på å bytte fra DNB. Men da må jeg jo ha nytt kort, hvordan er det med regninger? Blir autogiro overført? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Autogiro finnes vel ikke lenger? Avtalegiro må du selv flytte, efaktura kommer av seg selv. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Autogiro finnes vel ikke lenger?Jeg tror autogiro fortsatt brukes av noen fondstilbydere f.eks. Hvertfall har de brukt det navnet om metoden de bruker. De får signatur en fra kunden og trekker da kontoen automatisk. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 (endret) Jeg brukte avdragsfritt det første året jeg kjøpte leiligheta. Når jeg steg 3-4k i lønn så startet jeg avdraget. Om det er stramt med cash 1 mnd eller 2, så skader det ikke å spør om avdragsfritt en liten periode. Endret 10. juni 2017 av MrLuni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå