Gå til innhold

Ny rapport: De store autonomi-omveltningene er mange år unna


Anbefalte innlegg

 

 

Persontransport revolusjonen i bysentrum er allerede i gang og heter elsykkel. Det eneste som bremser den er trangsynte politikere.

http://www.aftenposten.no/meninger/Essay-Elsykkelen-er-transportplanleggernes-drom--Erling-Dokk-Holm-622118b.html

Autonome biler vil få størst betydning på motorveier. Der er det færre tekniske utfordringer, og mer å hente på å redusere kø ved mindre avstand.

Vil tro EL- sykkel blir forbudt mange plasser i løpet av 10 år, det har ingen miljøgevinst der det er tett trafikk eller over 7-10 km avstand.

Sykkel er rett å slett avlegs som transportmiddel pga skadepotensialet.

 

Sykkel er en miljøversting.

 

 

Sykkel har store helsemessige fordeler pga økt bevegelse for den enkelte og bedre luftkvalitet. Økt skadepotensiale får vi bare ved manglende tilrettelegging, det er ikke sykkelen som skader folk men påkjørsel av andre større kjøretøy.

 

At elsykkel er en miljøversting må være i et alternativt univers.

Tenk Dem litt mer om før De skriv.

Det er da ingen som påstår at man ikke kan sykle av og til, men å oppretholde eit ekstra system for dei dagene solen skinner og etappene er korte er ikke miljøvenlig.

Bevegelse/ lett mosjonering kan gjøres dei 10 timene i uken man sparer ved ikke å sykle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Persontransport revolusjonen i bysentrum er allerede i gang og heter elsykkel. Det eneste som bremser den er trangsynte politikere.

http://www.aftenposten.no/meninger/Essay-Elsykkelen-er-transportplanleggernes-drom--Erling-Dokk-Holm-622118b.html

Autonome biler vil få størst betydning på motorveier. Der er det færre tekniske utfordringer, og mer å hente på å redusere kø ved mindre avstand.

Vil tro EL- sykkel blir forbudt mange plasser i løpet av 10 år, det har ingen miljøgevinst der det er tett trafikk eller over 7-10 km avstand.

Sykkel er rett å slett avlegs som transportmiddel pga skadepotensialet.

 

Sykkel er en miljøversting.

 

 

Sykkel har store helsemessige fordeler pga økt bevegelse for den enkelte og bedre luftkvalitet. Økt skadepotensiale får vi bare ved manglende tilrettelegging, det er ikke sykkelen som skader folk men påkjørsel av andre større kjøretøy.

 

At elsykkel er en miljøversting må være i et alternativt univers.

Tenk Dem litt mer om før De skriv.

Det er da ingen som påstår at man ikke kan sykle av og til, men å oppretholde eit ekstra system for dei dagene solen skinner og etappene er korte er ikke miljøvenlig.

Bevegelse/ lett mosjonering kan gjøres dei 10 timene i uken man sparer ved ikke å sykle.

 

 

Hva er det "ekstra systemet" man opprettholder? 

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Persontransport revolusjonen i bysentrum er allerede i gang og heter elsykkel. Det eneste som bremser den er trangsynte politikere.

http://www.aftenposten.no/meninger/Essay-Elsykkelen-er-transportplanleggernes-drom--Erling-Dokk-Holm-622118b.html

Autonome biler vil få størst betydning på motorveier. Der er det færre tekniske utfordringer, og mer å hente på å redusere kø ved mindre avstand.

Vil tro EL- sykkel blir forbudt mange plasser i løpet av 10 år, det har ingen miljøgevinst der det er tett trafikk eller over 7-10 km avstand.

Sykkel er rett å slett avlegs som transportmiddel pga skadepotensialet.

 

Sykkel er en miljøversting.

 

 

Sykkel har store helsemessige fordeler pga økt bevegelse for den enkelte og bedre luftkvalitet. Økt skadepotensiale får vi bare ved manglende tilrettelegging, det er ikke sykkelen som skader folk men påkjørsel av andre større kjøretøy.

 

At elsykkel er en miljøversting må være i et alternativt univers.

Tenk Dem litt mer om før De skriv.

Det er da ingen som påstår at man ikke kan sykle av og til, men å oppretholde eit ekstra system for dei dagene solen skinner og etappene er korte er ikke miljøvenlig.

Bevegelse/ lett mosjonering kan gjøres dei 10 timene i uken man sparer ved ikke å sykle.

 

 

Hva er det "ekstra systemet" man opprettholder? 

 

AtW

Det vil kreve eigen vegbane å få td 200 000 over på sykkel i Oslo. Sykler, omkledning, vask, ekstra mat, nitid av snømoking osv. En dobling av ortopedi kapasitet, grunnet manglende airbag/veltebur.

 

10 personer i hver bil i en autonom kollektivflåte er langt å foretrekke.

Lenke til kommentar

10 personer i hver bil i en autonom kollektivflåte er langt å foretrekke.

.. og for folkehelsens skyld burde vel hver av plassene i de autonome kjøretøyene hatt ergometersykler som "sete" som genererte litt ekstra strøm til batteriene? :p
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Persontransport revolusjonen i bysentrum er allerede i gang og heter elsykkel. Det eneste som bremser den er trangsynte politikere.

http://www.aftenposten.no/meninger/Essay-Elsykkelen-er-transportplanleggernes-drom--Erling-Dokk-Holm-622118b.html

Autonome biler vil få størst betydning på motorveier. Der er det færre tekniske utfordringer, og mer å hente på å redusere kø ved mindre avstand.

Vil tro EL- sykkel blir forbudt mange plasser i løpet av 10 år, det har ingen miljøgevinst der det er tett trafikk eller over 7-10 km avstand.

Sykkel er rett å slett avlegs som transportmiddel pga skadepotensialet.

 

Sykkel er en miljøversting.

 

 

Sykkel har store helsemessige fordeler pga økt bevegelse for den enkelte og bedre luftkvalitet. Økt skadepotensiale får vi bare ved manglende tilrettelegging, det er ikke sykkelen som skader folk men påkjørsel av andre større kjøretøy.

 

At elsykkel er en miljøversting må være i et alternativt univers.

Tenk Dem litt mer om før De skriv.

Det er da ingen som påstår at man ikke kan sykle av og til, men å oppretholde eit ekstra system for dei dagene solen skinner og etappene er korte er ikke miljøvenlig.

Bevegelse/ lett mosjonering kan gjøres dei 10 timene i uken man sparer ved ikke å sykle.

 

 

Hva er det "ekstra systemet" man opprettholder? 

 

AtW

Det vil kreve eigen vegbane å få td 200 000 over på sykkel i Oslo. Sykler, omkledning, vask, ekstra mat, nitid av snømoking osv. En dobling av ortopedi kapasitet, grunnet manglende airbag/veltebur.

 

10 personer i hver bil i en autonom kollektivflåte er langt å foretrekke.

 

Nu vel, er ikke helt enig i at mat og muligheten til å vaske seg er noe ekstra system, snømåling gjøres vel uansett, og helseproblemene er lavere, ikke høyere..

 

Men det er vel enkelte som ser på det som naturstridig at folk beveger seg av egen maskin.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...