Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Persontransport revolusjonen i bysentrum er allerede i gang og heter elsykkel. Det eneste som bremser den er trangsynte politikere. http://www.aftenposten.no/meninger/Essay-Elsykkelen-er-transportplanleggernes-drom--Erling-Dokk-Holm-622118b.html Autonome biler vil få størst betydning på motorveier. Der er det færre tekniske utfordringer, og mer å hente på å redusere kø ved mindre avstand. Vil tro EL- sykkel blir forbudt mange plasser i løpet av 10 år, det har ingen miljøgevinst der det er tett trafikk eller over 7-10 km avstand.Sykkel er rett å slett avlegs som transportmiddel pga skadepotensialet. Sykkel er en miljøversting. Sykkel har store helsemessige fordeler pga økt bevegelse for den enkelte og bedre luftkvalitet. Økt skadepotensiale får vi bare ved manglende tilrettelegging, det er ikke sykkelen som skader folk men påkjørsel av andre større kjøretøy. At elsykkel er en miljøversting må være i et alternativt univers. Tenk Dem litt mer om før De skriv. Det er da ingen som påstår at man ikke kan sykle av og til, men å oppretholde eit ekstra system for dei dagene solen skinner og etappene er korte er ikke miljøvenlig. Bevegelse/ lett mosjonering kan gjøres dei 10 timene i uken man sparer ved ikke å sykle. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Persontransport revolusjonen i bysentrum er allerede i gang og heter elsykkel. Det eneste som bremser den er trangsynte politikere. http://www.aftenposten.no/meninger/Essay-Elsykkelen-er-transportplanleggernes-drom--Erling-Dokk-Holm-622118b.html Autonome biler vil få størst betydning på motorveier. Der er det færre tekniske utfordringer, og mer å hente på å redusere kø ved mindre avstand. Vil tro EL- sykkel blir forbudt mange plasser i løpet av 10 år, det har ingen miljøgevinst der det er tett trafikk eller over 7-10 km avstand.Sykkel er rett å slett avlegs som transportmiddel pga skadepotensialet. Sykkel er en miljøversting. Sykkel har store helsemessige fordeler pga økt bevegelse for den enkelte og bedre luftkvalitet. Økt skadepotensiale får vi bare ved manglende tilrettelegging, det er ikke sykkelen som skader folk men påkjørsel av andre større kjøretøy. At elsykkel er en miljøversting må være i et alternativt univers. Tenk Dem litt mer om før De skriv. Det er da ingen som påstår at man ikke kan sykle av og til, men å oppretholde eit ekstra system for dei dagene solen skinner og etappene er korte er ikke miljøvenlig. Bevegelse/ lett mosjonering kan gjøres dei 10 timene i uken man sparer ved ikke å sykle. Hva er det "ekstra systemet" man opprettholder? AtW Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Persontransport revolusjonen i bysentrum er allerede i gang og heter elsykkel. Det eneste som bremser den er trangsynte politikere. http://www.aftenposten.no/meninger/Essay-Elsykkelen-er-transportplanleggernes-drom--Erling-Dokk-Holm-622118b.html Autonome biler vil få størst betydning på motorveier. Der er det færre tekniske utfordringer, og mer å hente på å redusere kø ved mindre avstand. Vil tro EL- sykkel blir forbudt mange plasser i løpet av 10 år, det har ingen miljøgevinst der det er tett trafikk eller over 7-10 km avstand.Sykkel er rett å slett avlegs som transportmiddel pga skadepotensialet. Sykkel er en miljøversting. Sykkel har store helsemessige fordeler pga økt bevegelse for den enkelte og bedre luftkvalitet. Økt skadepotensiale får vi bare ved manglende tilrettelegging, det er ikke sykkelen som skader folk men påkjørsel av andre større kjøretøy. At elsykkel er en miljøversting må være i et alternativt univers. Tenk Dem litt mer om før De skriv.Det er da ingen som påstår at man ikke kan sykle av og til, men å oppretholde eit ekstra system for dei dagene solen skinner og etappene er korte er ikke miljøvenlig. Bevegelse/ lett mosjonering kan gjøres dei 10 timene i uken man sparer ved ikke å sykle. Hva er det "ekstra systemet" man opprettholder? AtW Det vil kreve eigen vegbane å få td 200 000 over på sykkel i Oslo. Sykler, omkledning, vask, ekstra mat, nitid av snømoking osv. En dobling av ortopedi kapasitet, grunnet manglende airbag/veltebur. 10 personer i hver bil i en autonom kollektivflåte er langt å foretrekke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 10 personer i hver bil i en autonom kollektivflåte er langt å foretrekke... og for folkehelsens skyld burde vel hver av plassene i de autonome kjøretøyene hatt ergometersykler som "sete" som genererte litt ekstra strøm til batteriene? 2 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) "Bilen går bare så fort som den sammenlagte hastigheten på ergometersyklene" Endret 5. juni 2017 av Carpe Dam Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) Persontransport revolusjonen i bysentrum er allerede i gang og heter elsykkel. Det eneste som bremser den er trangsynte politikere. http://www.aftenposten.no/meninger/Essay-Elsykkelen-er-transportplanleggernes-drom--Erling-Dokk-Holm-622118b.html Autonome biler vil få størst betydning på motorveier. Der er det færre tekniske utfordringer, og mer å hente på å redusere kø ved mindre avstand. Vil tro EL- sykkel blir forbudt mange plasser i løpet av 10 år, det har ingen miljøgevinst der det er tett trafikk eller over 7-10 km avstand.Sykkel er rett å slett avlegs som transportmiddel pga skadepotensialet. Sykkel er en miljøversting. Sykkel har store helsemessige fordeler pga økt bevegelse for den enkelte og bedre luftkvalitet. Økt skadepotensiale får vi bare ved manglende tilrettelegging, det er ikke sykkelen som skader folk men påkjørsel av andre større kjøretøy. At elsykkel er en miljøversting må være i et alternativt univers. Tenk Dem litt mer om før De skriv.Det er da ingen som påstår at man ikke kan sykle av og til, men å oppretholde eit ekstra system for dei dagene solen skinner og etappene er korte er ikke miljøvenlig. Bevegelse/ lett mosjonering kan gjøres dei 10 timene i uken man sparer ved ikke å sykle. Hva er det "ekstra systemet" man opprettholder? AtW Det vil kreve eigen vegbane å få td 200 000 over på sykkel i Oslo. Sykler, omkledning, vask, ekstra mat, nitid av snømoking osv. En dobling av ortopedi kapasitet, grunnet manglende airbag/veltebur. 10 personer i hver bil i en autonom kollektivflåte er langt å foretrekke. Nu vel, er ikke helt enig i at mat og muligheten til å vaske seg er noe ekstra system, snømåling gjøres vel uansett, og helseproblemene er lavere, ikke høyere.. Men det er vel enkelte som ser på det som naturstridig at folk beveger seg av egen maskin. AtW Endret 5. juni 2017 av ATWindsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå