Anatman Skrevet 5. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) Selv om Trump er en klovn så setter han søkelyset mot den store elefanten i rommet. Nemlig hvordan skal vi klare å nå målet og samtidig holde økonomien i live. For jeg tror han har rett i at målene er umulig å nå uten å knuse noen egg. Og jeg har levd lenge nok til å vite at det er overveiende sannsynlig at det nok en gang er de som har minst fra før som må betale mest. Dette mens eliten velter seg i stadig mer luksus. Det kommer aldri til å fungere. Skal vi klare å redde planeten så må de som leker "se hvor rik og suksessfull jeg er" - leken slutte med det og begynne å ta dette på alvor. Og alle land som mener alvor må få på plass et borgerlønn system. Jeg tror det er den eneste måten å lykkes på. For viss vi ikke sikker levekårene til borgernes vil det jo enten ende med at politikere som driter i miljø kommer til makten eller opprør. Jeg tror i på miljøtrusselen, men jeg har liten tro på at eliten mener det når de påstår at vi skal gjøre noe med det trump är inte en klovn. han är president av usa. alla borde känna till det. det borde vara tydligt även för dig. så, alla antaganden om jordens klimat faller på orimligheter. vi kan inte styra solens påverkan av vår planets klimat, än mindre dess temperatur. att mänsklig aktivitet skulle kunna påverka planetens temperatur ned till hundradelar av en grad är i det minsta, skrattretande ..ja men se på det då! om alla nationer håller sig till avtalen som stipulerades i paris här om senast, så reduceras den felaktigt antagna temperaturökningen från kanske upp till 2 grader till 0.17 grader i ett tidsperspektiv av 100 år! hundradelar! absurt! jordens klimat förändras cykliskt med planetära förhållanden. att mänskligheten skulle ha någon inverkan är bara dumt. förorensning av vårt miljö. ja. enig. förorensing av planetära verkningar och förhållanden. löjligt! absurt! Det virker ikke som om du har satt deg skikkelig inn i dette. Skal prøve å gi en kort forklaring hva klimaforskerne gjør. Klimaforskerne jobber iherdig med å samle in data om klimaet på jorden nå og gjennom tidene. Dette er for å kartlegge naturlige endringer i klima og årsakssammenhenger. Vi får stadig mer data og finner nye metoder for å få inn data. Disse dataene blir brukt til å lage en model som simulerer klimaendringene på jorden. Jo mer data en samler inn jo mer nøyaktig blir modellen. Og desverre, jo klarere blir det at noe av temperaturøkningen er menneskeskapt. Tror du virkelig at forskerne som har viet livet sitt til å forske på klima ikke er klar over naturlige endringer? En annet argument som blir brukt er "det regulerer seg selv". Æh...ja, det det stemmer det, men det er denne reguleringen vi prøver å unngå da en slik naturlig regulering kan innebære enorme lidelser og utrydning av mesteparten av livet på jorden. Den dagen naturen tar over regulering en selv hjelper det lite med politik og penger for å si det så. Skal vi gjøre noe må vi begynne nå, det er det forskningen sier. Det skal ikke store temperaturøkningen til for å snu opp ned på økosystemet både på land og i havet. Noe som kan føre til store lidelser også for oss mennesker. Husk på at vi er øverst i næringskjeden og at det blir stadig flere munner å mette. En annen ting som er at havet tar opp mye CO2, noe som endrer kjemien i havet. Så det er ikke bare temperaturøkningen som bekymrer Endret 5. juni 2017 av Anatman Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 trump är inte en klovn. han är president av usa. alla borde känna till det. det borde vara tydligt även för dig. så, alla antaganden om jordens klimat faller på orimligheter. vi kan inte styra solens påverkan av vår planets klimat, än mindre dess temperatur. att mänsklig aktivitet skulle kunna påverka planetens temperatur ned till hundradelar av en grad är i det minsta, skrattretande ..ja men se på det då! om alla nationer håller sig till avtalen som stipulerades i paris här om senast, så reduceras den felaktigt antagna temperaturökningen från kanske upp till 2 grader till 0.17 grader i ett tidsperspektiv av 100 år! hundradelar! absurt! jordens klimat förändras cykliskt med planetära förhållanden. att mänskligheten skulle ha någon inverkan är bara dumt. förorensning av vårt miljö. ja. enig. förorensing av planetära verkningar och förhållanden. löjligt! absurt! Jo, han er en klovn. Ingen annen president har blitt ledd av og latterliggjort like mye som Trump. Om det er fortjent eller ikke, skal vi imidlertid ikke diskutere her. Så at man spyr milliarder av tonn med CO2 ut i atmosfæren vil ikke påvirke klimaet, sier du? Lurer på hvordan i all verden du kan påsto noe slikt. Alle forskere i verden, bortsett fra et lite fåtall konspirasjonsteoretikere med forskerutdannelse, mener det motsatte av deg. Så hvorfor mener du at du har rett? Selvsagt har naturlige endringer i klimaet påvirkning på temperaturen også, men ikke så mye og så raskt som endringene skjer nå. Når det snakkes om en temperaturøkning på 0,17 grader, så er da det i forhold til de naturlige temperaturendringene. Vi har en lokal endring på opp mot 60 grader mellom sommer og vinter for eksempel her i Norge. Men 2 graders økning vil globalt over tid gjøre betydelig større skade for jorden og dens beboere (mennesker, dyr, planter...) enn 0,17 grader. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 En annen ting som er at havet tar opp mye CO2, noe som endrer kjemien i havet. Så det er ikke bare temperaturøkningen som bekymrerAt havet tar opp CO2 har imidlertid redusert skaden CO2 har gjort med tanke på temperaturøkning da en del forsvinner ned i havdypet. Men det sies at havet nå tar opp betydelig mindre CO2 enn før (bare halvparten av mengden det tok opp på nittitallet), kanskje fordi det allerede er så mye av det. Og da sier det seg selv hva det vil bety. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Selv om Trump er en klovn så setter han søkelyset mot den store elefanten i rommet. Nemlig hvordan skal vi klare å nå målet og samtidig holde økonomien i live. For jeg tror han har rett i at målene er umulig å nå uten å knuse noen egg. Og jeg har levd lenge nok til å vite at det er overveiende sannsynlig at det nok en gang er de som har minst fra før som må betale mest. Dette mens eliten velter seg i stadig mer luksus. Det kommer aldri til å fungere. Skal vi klare å redde planeten så må de som leker "se hvor rik og suksessfull jeg er" - leken slutte med det og begynne å ta dette på alvor. Og alle land som mener alvor må få på plass et borgerlønn system. Jeg tror det er den eneste måten å lykkes på. For viss vi ikke sikker levekårene til borgernes vil det jo enten ende med at politikere som driter i miljø kommer til makten eller opprør. Jeg tror i på miljøtrusselen, men jeg har liten tro på at eliten mener det når de påstår at vi skal gjøre noe med det California har iverksatt de strengeste miljøtiltakene i USA og har den sterkeste økonomiske veksten i landet. Det er ingen motsetning mellom miljøhensyn og økonomi, tvert imot vil det trolig lønne seg spesielt i litt lengre tidsperspektiv. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 En annen ting som er at havet tar opp mye CO2, noe som endrer kjemien i havet. Så det er ikke bare temperaturøkningen som bekymrerAt havet tar opp CO2 har imidlertid redusert skaden CO2 har gjort med tanke på temperaturøkning da en del forsvinner ned i havdypet. Men det sies at havet nå tar opp betydelig mindre CO2 enn før (bare halvparten av mengden det tok opp på nittitallet), kanskje fordi det allerede er så mye av det. Og da sier det seg selv hva det vil bety. Løseligheten av CO2 i havet synker med økende temperatur. Dersom mer CO2 skal løses opp i havet må det felles ut som karbonater på havbunnen. Det er en prosess som går langsomt. Siden temperaturen på jorden er økende er det mer sannsynlig at havet bidrar med mer CO2-utslipp enn at det fjerner noe særlig CO2 fra atmosfæren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå