Gå til innhold

Trump, miljø og jobber

Anbefalte innlegg

Selv om Trump er en klovn så setter han søkelyset mot den store elefanten i rommet. Nemlig hvordan skal vi klare å nå målet og samtidig holde økonomien i live. For jeg tror han har rett i at målene er umulig å nå uten å knuse noen egg. Og jeg har levd lenge nok til å vite at det er overveiende sannsynlig at det nok en gang er de som har minst fra før som må betale mest. Dette mens eliten velter seg i stadig mer luksus. Det kommer aldri til å fungere. Skal vi klare å redde planeten så må de som leker "se hvor rik og suksessfull jeg er" - leken slutte med det og begynne å ta dette på alvor. Og alle land som mener alvor må få på plass et borgerlønn system. Jeg tror det er den eneste måten å lykkes på. For viss vi ikke sikker levekårene til borgernes vil det jo enten ende med at politikere som driter i miljø kommer til makten eller opprør.

Jeg tror i på miljøtrusselen, men jeg har liten tro på at eliten mener det når de påstår at vi skal gjøre noe med det

Endret av Anatman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som leker "se hvor rik og sukessfull jeg er" har gått hardt ut mot Trump så de har egentlig tatt på seg ansvaret. Trump er kanskje en klovn, men han er den viktigste klovnen verden har sett på mange tiår.

Ja det er eliten sitt bidrag. Prat. Hurra. Hva med kullgruvearbeiderene sitt bidrag? De går sultne i seng om kvelden for å redde planeten vår. Det er de som er heltene her.

Ja, begynner faktisk å tenke at Trump er viktig for verden. I iallefall i denne saken. Selv om det meste han sier er flaut å høre på så bidrar han i alle fall til å røre i grøten

Endret av Anatman
Lenke til kommentar

Trump gjør det som er riktig, selvom verden ikke liker det!

Trump gjør egentlig det som er feil og det er grunnen til reaksjonene selvfølgelig. Det geniale er at folk endelig begyner å følge med og få opp øynene og det er ene og alene Trumps skyld. Jeg har aldri sett en så stor oppsluttning rundt det som er viktig.

Edit; Skriveleif.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

De som leker "se hvor rik og sukessfull jeg er" har gått hardt ut mot Trump så de har egentlig tatt på seg ansvaret. Trump er kanskje en klovn, men han er den viktigste klovnen verden har sett på mange tiår.

Ja det er eliten sitt bidrag. Prat. Hurra. Hva med kullgruvearbeiderene sitt bidrag? De går sultne i seng om kvelden for å redde planeten vår. Det er de som er heltene her.

Ja, begynner faktisk å tenke at Trump er viktig for verden. I iallefall i denne saken. Selv om det meste han sier er flaut å høre på så bidrar han i alle fall til å røre i grøten

Ja, ingen andre en Trump setter fokus på for store forskjeller mellom rik og fattig, eller hvordan var det nå igjen? Denne "elefanten", er hverken noe Trump setter særlig fokus på, eller en elefant i utgangspunktet. (i den forstand at mange snakker om det)

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg tror i på miljøtrusselen, men jeg har liten tro på at eliten mener det når de påstår at vi skal gjøre noe med det

Trump gjør mye rart, men jeg kan på den annen side forstå at han trer ut av Parisavtalen når den er som den er. Det gir ingen mening at land som Kina og India skal kunne guffe på med kullkraft langt flere år enn andre land. Det må være likt for alle, hvis ikke oppstår konkurransevridning. Miljøet spares nok heller ikke spesielt mye når folk i India og Kina - som er verdens mest folkerike land, fortsetter å bruke kullkraft en god stund til. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, ingen andre en Trump setter fokus på for store forskjeller mellom rik og fattig, eller hvordan var det nå igjen? Denne "elefanten", er hverken noe Trump setter særlig fokus på, eller en elefant i utgangspunktet. (i den forstand at mange snakker om det)

AtW

Trump sette i aller høyeste grad fokus på elefanten, med å skrote tariffavtalen til fordel for jobber til folket. Sannheten er at Parisavtalen har null verdi viss vi ikke samtidig gjør noe med de økende forskjellene. Dette sier jeg ikke fordi jeg mener Trump er et geni. Tvert i mot. Trump er bare et symptom på hva som skjer i et land når eliten bare sitter i ronkering og prater og glemmer at folket faktisk finnes der ute helt på ordentlig. Prat hjelper lite. Når folk blir desperate gjør de dårlige valg. Skal vi klare å nå klimamålene er vi avhengig av at alle tenker klart. Det innebærer jobb, utdannelse, klær, mat og helse til alle. Noe som igjen innebærer en total omlegging av vår økonomiske tankegang. Ellers kan vi bare glemme det Endret av Anatman
Lenke til kommentar

AtW

Poenget, hvis det er en elefant, er at Trump er elefanten og som president så er han ikke akkurat usynlig :wee:

Lenke til kommentar

Det gir ingen mening at land som Kina og India skal kunne guffe på med kullkraft langt flere år enn andre land. Det må være likt for alle, hvis ikke oppstår konkurransevridning. Miljøet spares nok heller ikke spesielt mye når folk i India og Kina - som er verdens mest folkerike land, fortsetter å bruke kullkraft en god stund til.

Kina og India er blant de landene som har redusert utbygging og bruk av kullkraft mest den siste tiden. Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Det gir ingen mening at land som Kina og India skal kunne guffe på med kullkraft langt flere år enn andre land. Det må være likt for alle, hvis ikke oppstår konkurransevridning. Miljøet spares nok heller ikke spesielt mye når folk i India og Kina - som er verdens mest folkerike land, fortsetter å bruke kullkraft en god stund til.

Kina og India er blant de landene som har redusert utbygging og bruk av kullkraft mest den siste tiden.

Hysj!!!!

Lenke til kommentar

Borgerlønn er og blir (i mine øyne) svaret på den kommende automatisering. Fremtiden er automatisert, det vil være helt normalt å ikke ha fast jobb. Systemet må endres.

Det Trump gjør hjelper ingen på sikt.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Det er jo Trump som leker "se hvor rik og suksessfull jeg er". Hvordan er Trump viktig?

Lenke til kommentar

Hva med kullgruvearbeiderene sitt bidrag? De går sultne i seng om kvelden for å redde planeten vår. Det er de som er heltene her.

Neida, de er opptatt av å dø av kreft og andre sykdommer som de får av jobben sin. Og de som ikke får kreft av å jobbe i gruvene får vannforsyningen sin forurenset og forgiftet så de også får kreft og andre sykdommer.

Samtidig som det kuttes i helsetilbudet til de samme menneskene. Fantastisk

Hvis man er så rørende opptatt av disse arbeiderne som mister de helseskadelige, miljøødeleggende jobbene sine, hvorfor snakkes det ikke mer om de massive skattelettene for de rike og kuttene i helsetilbud for vanlige folk?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trump gjør mye rart, men jeg kan på den annen side forstå at han trer ut av Parisavtalen når den er som den er. Det gir ingen mening at land som Kina og India skal kunne guffe på med kullkraft langt flere år enn andre land. Det må være likt for alle, hvis ikke oppstår konkurransevridning. Miljøet spares nok heller ikke spesielt mye når folk i India og Kina - som er verdens mest folkerike land, fortsetter å bruke kullkraft en god stund til.

Hva mener du med å guffe på med kullkraft? Har ikke Kina forpliktet seg til å redusere produksjonen av kullkraft, og er de ikke allerede i gang med det?

De kan jo ikke kutte ut over natten. De må trappe ned gradvis. Og det er vel også det de gjør?

Lenke til kommentar

Trump sette i aller høyeste grad fokus på elefanten, med å skrote tariffavtalen til fordel for jobber til folket. Sannheten er at Parisavtalen har null verdi viss vi ikke samtidig gjør noe med de økende forskjellene. Dette sier jeg ikke fordi jeg mener Trump er et geni. Tvert i mot. Trump er bare et symptom på hva som skjer i et land når eliten bare sitter i ronkering og prater og glemmer at folket faktisk finnes der ute helt på ordentlig. Prat hjelper lite. Når folk blir desperate gjør de dårlige valg. Skal vi klare å nå klimamålene er vi avhengig av at alle tenker klart. Det innebærer jobb, utdannelse, klær, mat og helse til alle. Noe som igjen innebærer en total omlegging av vår økonomiske tankegang. Ellers kan vi bare glemme det

Han skroter avtalen til fordel for giftige, farlige jobber uten fremtid. I stedet kunne han ha fulgt opp avtalen og skapt nye jobber til folket.

Men han er mer opptatt av å gi skattelette til de rike og ta helsetilbudet fra de fattige.

Lenke til kommentar

Selv om Trump er en klovn så setter han søkelyset mot den store elefanten i rommet. Nemlig hvordan skal vi klare å nå målet og samtidig holde økonomien i live. For jeg tror han har rett i at målene er umulig å nå uten å knuse noen egg. Og jeg har levd lenge nok til å vite at det er overveiende sannsynlig at det nok en gang er de som har minst fra før som må betale mest. Dette mens eliten velter seg i stadig mer luksus. Det kommer aldri til å fungere. Skal vi klare å redde planeten så må de som leker "se hvor rik og suksessfull jeg er" - leken slutte med det og begynne å ta dette på alvor. Og alle land som mener alvor må få på plass et borgerlønn system. Jeg tror det er den eneste måten å lykkes på. For viss vi ikke sikker levekårene til borgernes vil det jo enten ende med at politikere som driter i miljø kommer til makten eller opprør.

trump är inte en klovn. han är president av usa. alla borde känna till det. det borde vara tydligt även för dig.

så, alla antaganden om jordens klimat faller på orimligheter. vi kan inte styra solens påverkan av vår planets klimat, än mindre dess temperatur. att mänsklig aktivitet skulle kunna påverka planetens temperatur ned till hundradelar av en grad är i det minsta, skrattretande ..ja men se på det då! om alla nationer håller sig till avtalen som stipulerades i paris här om senast, så reduceras den felaktigt antagna temperaturökningen från kanske upp till 2 grader till 0.17 grader i ett tidsperspektiv av 100 år! hundradelar! absurt!

jordens klimat förändras cykliskt med planetära förhållanden. att mänskligheten skulle ha någon inverkan är bara dumt. förorensning av vårt miljö. ja. enig. förorensing av planetära verkningar och förhållanden. löjligt! absurt!

Lenke til kommentar

At Trump er president i USA betyr ikke at han ikke er en klovn. Han er en klovn.

Det er du som har antakelser om jordens klima, phulltnavn. Forskningen viser at det blir varmere, og denne oppvarmingen er menneskeskapt. Det stemmer at vi ikke kan styre solens påvirkning av klimaet, men nå har solaktiviteten hatt en negativ trend i flere tiår. Det er altså umulig at det er solen som gjør det varmere.

Det absurde her er at du, en amatør uten kunnskap, påstår at alle forskerne tar feil.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...