frank_jarle Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg skal til med å formatere maskinen min, og jeg har endel e-mail som jeg gjerne ville ha tatt backup av. er det noe program som kan brukes med Outlook Express til å ta backup av mange email`er? Slik jeg har løst det til nå er å åpne hver enkelt e-mail og "save as" så har jeg lagret den lokal på HD`en, men dette blir liksom litt tungvint når man har 50-60 email`s som man skal ta vare på... Hvis det er noen der ute som kn hjelpe meg som vet om noe program så er det kjempers :smile: Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Søk etter filer med etternavnet .dbx, det er det Outlook Express kaller filene sine. Ta backup av disse filene og husk hvor de ligger. Etter reinstallering kopierer du de til mappa med samme navn Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Gå inn i outlook, gå til tools ---> options, klikk deg deretter inn på vedlikehold/maintanace i vindu du får opp. litt ned på siden der har du noe som heter lagra mappe/store folder klikk på denne så ser du hvor alle e-mailene og konto oppsettene dine er lagret. Lukk outlook og ta backup av hele mappen som du så i outlook. Når du har reinst. tar du bare å viser outlook til den mappen du har lagret e-mailene dine i (gjøres i samme meny) og vips så har du alle mailene dine tilbake igjen, oppringning og servere må du likevel sette opp på nytt Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 ...Takker for hjelp begge to, dette var jo flottings :smile: Jeg har stressa så med dette noen ganger, spessielt kona som har endel viktige emailer som hun MÅ ta vare på... Takker igjen for hjelpa Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Slike tråder passer bedre under Programvare, flyttes Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 ..sorry, jeg var så ifarta at jeg ikke tenkte på den. Jeg så bare etter noe med "e-mail" sorry Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Np:D Når du unnskylder deg så pent :smile: Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: Slik jeg har løst det til nå er å åpne hver enkelt e-mail og "save as" så har jeg lagret den lokal på HD`en, men dette blir liksom litt tungvint når man har 50-60 email`s som man skal ta vare på... Dette gjøres lettest ved å taste ctrl+A (merk alt) Dra og slipp. Ferdig. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Man har jo "export"-muligheter i OE også da! Se under File | Export. Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-02-28 19:29, frank_jarle skrev:Jeg skal til med å formatere maskinen min, og jeg har endel e-mail som jeg gjerne ville ha tatt backup av. er det noe program som kan brukes med Outlook Express til å ta backup av mange email`er?Slik jeg har løst det til nå er å åpne hver enkelt e-mail og "save as" så har jeg lagret den lokal på HD`en, men dette blir liksom litt tungvint når man har 50-60 email`s som man skal ta vare på...Hvis det er noen der ute som kn hjelpe meg som vet om noe program så er det kjempers :smile:FrankeyKr.sand Jeg har før hatt ingen problemer med å hente gammel post inn i nyinstallert windows. Nå er det kul umulig. Hvis jeg putter dbx filene inn i outlook mappa så enten krasjer outlook xpress eller ignorerer dem. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Søk etter et program som heter dbxtract - det åpner .dbx'ene og henter ut meldingene til individuelle meldinger. Det har fungert fint for meg men takler dessverre ikke norske tegn så noe av teksten kan bli litt rotete - freeware er det også. Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Hvorfor ikke eksportere til en pst-fil. Ta backup av denne og importer denne i den nye installasjonen. Enkleste måten som finnes. Alle innstillinger i outlook blir da som før. Lenke til kommentar
kalvesta Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Du kan også laste ned en liten fil 175kb som gjør at du vil få opp en ny meny som heter "Backup" i filmenyen. Du kan da også velge automatisk backup etter 2 dager feks. http://office.microsoft.com/downloads/2002...2/pfbackup.aspx Lenke til kommentar
Fredrik_ Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 CronoSoft kommer også med et program som hjelper deg med backup av mail i nermeste fermtid. [*]XP Assist start with Windows and runs in system tray [*]Instantly check email every 5 minutes [*]Inform you with a pop-up every time an e-mail comes [*]Instantly back-up/restore your e-mail including folders, messages, MSN files and your address book [*]The possibility to read only the head of a message without totally download it from the server [*]Perfectible Skinable program (including all ready 3 skins) Mer info her: http://www.cronosoft.com/download/coxp/index.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå