Tsukeo Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Jeg skal ta R1 og R2 nå etter høsten slik at jeg kan ta ingeniør-studie til neste høst. Jeg har enda ikke kommet inn på R1-kurset jeg skal inn på, men tenkte å jobbe med boken jeg originalt kjøpte til ingeniørforkurset jeg egentlig skulle gå i år. Om jeg jobber meg gjennom boken i løpet av sommeren, vil jeg da ha fått dekket pensumet til R1 og R2, eller er det noen tema jeg vil mangle? Det er denne boken: http://sinus-forkurs.cappelendamm.no (dog en litt eldre utgave). På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Forkursboken dekker matematikken du trenger til ingeniør-studiet ja, som skal tilsvare ca R1+R2. Derimot så vil jeg ikke si at forkursboken er nok til å bestå R1 og R2 eksamen i seg selv. Forkursboken er rettet litt mer mot selve ingeniørstudiet. Lenke til kommentar
EnGud Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Forkursboka dekker det aller meste av R1 og R2, av det jeg vet er det de vanskeligere differensiallikningene som mangler, og to delkapittel under trigenometri. Lenke til kommentar
Tsukeo Skrevet 3. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2017 Ok, men forkursboken vil da kunne gi meg et godt grunnlag for å ta R2? Tenkte jeg skulle jobbe med den mens jeg holder på med mattefagene, slik at jeg får litt bedre forståelse for matematikk. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Forkursboken dekker matematikken du trenger til ingeniør-studiet ja, som skal tilsvare ca R1+R2. Du mener vel matematikken du trenger til å forberede deg til ingeniørstudiet. Matematikk på ingeniørstudier går et par hakk høyere opp enn R1+R2 med innføring i lineær algebra, statistikk, og dypere inn i analyse. Lenke til kommentar
MKap Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Viss du har jobba gjennom forkursboka som dekker store delar av pensum i løpet av sommaren bør det vera ganske grei skuring å ta faga etterpå - kun eit par tema du treng å fokusera på, mens resten blir rein repetisjon. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Forkursboken dekker matematikken du trenger til ingeniør-studiet ja, som skal tilsvare ca R1+R2. Du mener vel matematikken du trenger til å forberede deg til ingeniørstudiet. Matematikk på ingeniørstudier går et par hakk høyere opp enn R1+R2 med innføring i lineær algebra, statistikk, og dypere inn i analyse. Er vel ganske åpenlyst at det var det det gjaldt? Matematikken du trenger til du kommer inn på ingeniørstudiet. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Forkursboken dekker matematikken du trenger til ingeniør-studiet ja, som skal tilsvare ca R1+R2. Du mener vel matematikken du trenger til å forberede deg til ingeniørstudiet. Matematikk på ingeniørstudier går et par hakk høyere opp enn R1+R2 med innføring i lineær algebra, statistikk, og dypere inn i analyse. Er vel ganske åpenlyst at det var det det gjaldt? Matematikken du trenger til du kommer inn på ingeniørstudiet. Joda, jeg ga deg fordelen av tvilen. Men man kan jo ikke være helt sikker når noen skriver noe annet enn det de mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå