Gå til innhold

Skal kjøpe meg Olympus kamera!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å kjøpe seg heller en brukt Em5 eller EP5 med den gode bildstabilisering og mye bedre handling. EP5 har wifi mens EM 5 har søkeren men ingen Wifi.

En brukt EM10m1 vil også ha bedre handling enn EPl7 men bare det samme dårligere IBIS.

Objektiver: pancake zoom 14-42 EZ er veldig bra for sin pris og størrelse

Alternativ panasonic 12-32 pancake zoom hvis du vil ha der videre

25mm 1.8. Bra og rimelig Normalobjektiv

45mm 1.8 bra for portretter

45-150 bra og rimelig telezoom

Du får mye bra brukt på foto.no eller på finn.

Lykke til med ditt valg og fotohobby

Jeg har ikke råd til å kjøpe flere objektiver, men jeg trenger ett til allsidig bruk! Er derfor usikker på om jeg skal velge 14-42 mm eller den på 25 mm. Anyone?

Tusen takk for svar til dere andre!

Olympus sitt egne 17mm 1.8 er et glimrende all-round objektiv. Tegner helt fantastisk.

Jeg likte EPl7 veldig godt, faktisk bedre enn EM10MKII av en eller annen grunn. Men, søkeren var nyttig i blant når det er sagt.

Ja, men søkeren er vel en vanesak. Tror ikke det kommer til å bli noe problem, egentlig.

Har hørt andre steder også at 12mm linsen er bra, er den mye bedre enn standardlinsen 14-42mm?

Tenker at det kanskje kan være greit å ha mulighet til å zoome, men jeg vet ikke. Er jo uerfaren

Jeg har 12mm objektivet og det er bra, men jeg kunne aldri tenkt meg å hatt det som mitt eneste objektiv. Da ville en 17mm passet mye bedre hvis du vil holde deg til fast objektiver. Den har jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...