Edboha Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Så, jeg kjørte fint i går (fredag). Når jeg var ferdig med å kjøre på fredagen så parkerte jeg sykkelen ute. I løpet av natten har det regnet ganske mye. I dag så ville jeg ut å kjøre, det regner fremdeles. Når jeg satt meg på sykkelen og begynte å kjøre så begynte varsellampen for varme å lyse. Da jeg i panikk kjørte ut i siden og skrudde av motoren, så den ikke blir varmkjært. Når jeg stoppa motoren så fikk jeg øye på at det kom røyk opp av under styret. Og jeg vet ikke om jeg bare var paranoid, men jeg skjente også lukt av noe brent. Jeg åpnet da korken under rattet på høyre side av sykkelen, for å se om det var noe væske der. Og den var helt full, men det var litt skum på toppen, ikke mye. Bitte litt. Deretter helte jeg ut ganske mye, og fylte den opp med vann igjen. Begynte da å kjøre, varsellampen fortsatte å lyse. Så jeg lurer da på hva som har skjedd? For jeg har fylt alt og skjønner ikke hva som får motoren til å bli så varm i regnværet. Noen tips? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 litt røyk er da normalt om det regner, men varsellampen må du nok få sjekket ut ja. Har sykkelen en vifte som kan ha stoppet feks? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) Gåen vannpumpe (tviler) eller du kan ha blåst toppakningen. Hva slags TZR er det? Moped? 125, 250? Lekker toppakningen kan det bli blåst eksos inn i kjølesystemet. Eksos leder varme særdeles dårlig. Edit 2: Hvis ekspansjonstanken til kjølevæska er overfull har du garantert blåst toppakningen. Endret 3. juni 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Edboha Skrevet 3. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2017 Gåen vannpumpe (tviler) eller du kan ha blåst toppakningen. Hva slags TZR er det? Moped? 125, 250? Lekker toppakningen kan det bli blåst eksos inn i kjølesystemet. Eksos leder varme særdeles dårlig. Edit 2: Hvis ekspansjonstanken til kjølevæska er overfull har du garantert blåst toppakningen. Moped. Ekspansjonstanken er den under kåpa på venstre side går jeg ut ifra? Den er helt tom. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Har ikke sett på disse mopedene. Du skal ha en liten tank med max og min-merker. Den skal være koblet til radiatoren. Har du eget radiatorlokk må du sjekke her om du faktisk har kjølevæske. Lenke til kommentar
Edboha Skrevet 3. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) Har ikke sett på disse mopedene. Du skal ha en liten tank med max og min-merker. Den skal være koblet til radiatoren. Har du eget radiatorlokk må du sjekke her om du faktisk har kjølevæske. Har fylt radiatoren med vann. ( der man skal ha kjølevæske) Endret 3. juni 2017 av Edboha Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) Hvis du har fylt kjølevæske så sier det meg at det manglet væske før du fylte. Du har da en lekkasje. Enten intern eller ekstern. Edit: Og ikke bruk rent springvann. Du må ha frostvæske/kjølevæske i tillegg. Og aller helst batterivann/destillert vann. Endret 3. juni 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Edboha Skrevet 3. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2017 Hvis du har fylt kjølevæske så sier det meg at det manglet væske før du fylte. Du har da en lekkasje. Enten intern eller ekstern. Edit: Og ikke bruk rent springvann. Du må ha frostvæske/kjølevæske i tillegg. Og aller helst batterivann/destillert vann. Har ikke fylt nei, har bare helt ut litt, for så å helle i litt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå