Gå til innhold

Pomeranian mister ekstremt mye pels

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en pomeranian jente på 3 år. De siste ukene har hun mistet ekstremt mye pels. Jeg børster hver dag, men det bare flyr i luften og børsten må tømmes 3-4 ganger. Synst pelsen begynner å bli litt tynn noen plasser også. Kan dette være på grunn av årstiden? Tenker å ringe dyrelege i løpet av neste uke, men hadde vert greit å høre hva andre tenker om det. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan selvsagt være pga årstiden, det er ikke uvanlig at hunder mister mye pels i forbindelse med vår og tidlig sommer.

Det kan også være at løpetiden kommer i nær fremtid, det kan også i noen tilfeller føre til kraftig røyting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Helt vanlig. Er bare vinterpelsen som daler av, det :) Røytetiden til min hund er over for litt tid siden, men han røytet også veldig mye i den perioden. Pomerianian har jo ganske lang og fluffy pels fra før også, så virker vel kanskje som enda mer når det gjelder de, men ikke noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar

Pomeranian har en sykdom som gjør at de mister veldig mye av pelsen. En ned i gata har dette og det ser litt ut som den har mistet store deler av pelsen pga skabb eller lignende (uten sårene). Hvis du hører på facebook i en pomeraniangruppe vil du nok få mye info. Sykdommmen heter Alopeci X. Jeg vil anbefale deg å dra til veterinær hvis du tror dette er noe hunden din kan ha fått! 

Her er info om sykdommen: http://www.hundehelse.no/alopeci-x/

Foto_erkrankter_Hund_ger.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...