Kristinarorvik Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Hei Jeg har en pomeranian jente på 3 år. De siste ukene har hun mistet ekstremt mye pels. Jeg børster hver dag, men det bare flyr i luften og børsten må tømmes 3-4 ganger. Synst pelsen begynner å bli litt tynn noen plasser også. Kan dette være på grunn av årstiden? Tenker å ringe dyrelege i løpet av neste uke, men hadde vert greit å høre hva andre tenker om det. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Det kan selvsagt være pga årstiden, det er ikke uvanlig at hunder mister mye pels i forbindelse med vår og tidlig sommer. Det kan også være at løpetiden kommer i nær fremtid, det kan også i noen tilfeller føre til kraftig røyting. Lenke til kommentar
Glitter Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Ja det er røytetid nå. Min hund har akkurat hatt sin andre røyteperiode for i år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Helt vanlig. Er bare vinterpelsen som daler av, det Røytetiden til min hund er over for litt tid siden, men han røytet også veldig mye i den perioden. Pomerianian har jo ganske lang og fluffy pels fra før også, så virker vel kanskje som enda mer når det gjelder de, men ikke noe å bekymre seg for. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Pomeranian har en sykdom som gjør at de mister veldig mye av pelsen. En ned i gata har dette og det ser litt ut som den har mistet store deler av pelsen pga skabb eller lignende (uten sårene). Hvis du hører på facebook i en pomeraniangruppe vil du nok få mye info. Sykdommmen heter Alopeci X. Jeg vil anbefale deg å dra til veterinær hvis du tror dette er noe hunden din kan ha fått! Her er info om sykdommen: http://www.hundehelse.no/alopeci-x/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå