dapre Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Hei. Har liggende flerer eldre dvd'er som er laget for å kunne ses på gamle tjukkas/CRT tv'er. Dvs at de er max 720x576 og 25 fps - og interlaced. Sånn sett blir ikke resultatet det beste når de blir oppskalert på nyere HD tv'er. Det er spesiellt interlacingen som er det mest irriterende. Tydelige horisontale striper som bare nlir mere synlige jo mere bevegelse det er i bildet. Har prøvet å spille av disse dvd med forskjellige innstillinger på blu-ray spilleren. Føler ikke jeg ser noe særlig forskjell. Hvoran spiller dere av evnt av gamle dvder på Blu ray for best mulig bilde ? Jeg har en veldig billig Blu ray spiller, så mulig en dyr utgave gjør jobben bedre på auto innstillinger. Takk Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Jeg har aldri merket noen forskjell på gamle og nye DVD, de spiller perfekt på min 1080p TV. Gamleste DVD jeg har er fra rett før 2000. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 4. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2017 Jeg har aldri merket noen forskjell på gamle og nye DVD, de spiller perfekt på min 1080p TV. Gamleste DVD jeg har er fra rett før 2000. Takk for svar. Nei, men da er det sikkert - som jeg nevner - at din spiller er bedre en min til å skalere opp og fjerne evnt interlacing en min. Eller så overlater han jobben til tv'en - som gjør jobben bedre. Jeg vet ikke når filmindustrien/dvd begynnte å fase over til dvd'er ment for HD tv - og dermed fjerne interlacing. Så det har nok vært en overgang omkring 2000-tallet der flere og flere dvd'er ble produsert uten interlacing - ment for HD tv'er. Sånn sett KAN din(e) dvd'er være uten interlacing, men tviler på det. Trolig er det avspiller eller tv'en som gjør en god jobb med å skalere/fjerne. Når jeg tenker meg om er vel innstillingen på min bluray spiller - 720i - kanskje den beste innstillingen for gamle interlaced dvd'er. Lurer på om tv'en også må være innstillt på det samme for å gi optimalt resultat ? Litt tungtvindt, men hvis ikke bluray spilleren gjør jobben, så må jeg gjøre den i stedet. Jeg får prøve meg fram Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Gammel tråd men... Har man billig avspiller med dyr TV la TV oppskalerer DVD signalet. Har man både billig TV og billig avspiller, test ut hva som er best på oppdatering... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå