lasse_hansen87 Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Hei sann. Jeg kjøpte meg farming simulator 17 i butikk, så har dvdplata og cd-key. Og fant ut at cd-key ikke kan legges inn og lastes ned via steam som jeg håpet på. Måtte derfor sette inn cd og installere derifra, Men fant også ut at etter å ha tastet inn cd-key og startet spillet. Så MÅ spill dvdèn stå i når jeg spiller. Det jeg da lurer på, kan jeg lage en ISO fil av dvdèn, og ha den mountet, for så å spille? Vil det fungere? Selv under multiplayer? En ISO fil er vel en direkte kopi av DVDèn? Evt hvilket program bør jeg bruke for å lage denne ISO fila i windows 10? Får det finnes vel ingen innebygt DVD til ISO lager i win10? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Om jeg var deg ville jeg torrentet .iso filen med god samvittighet. Ellers kan du prøve noen av programmene nevnt her: https://www.howtogeek.com/228886/how-to-create-iso-files-from-discs-on-windows-mac-and-linux/ Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 3. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2017 Vil det fungere å lage en iso fil av dvd'en da? Og mounte den? Og la den være mountet, slik at maskinen trur dvd'en står i hele tiden? Eller kan det skape noen problemer når jeg evt skal spille online? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Vil det fungere å lage en iso fil av dvd'en da? Og mounte den? Og la den være mountet, slik at maskinen trur dvd'en står i hele tiden? Eller kan det skape noen problemer når jeg evt skal spille online? Det kommer helt ann på hvilken DRM spillet har. Det er bare å prøve. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) ISO-filer klarer ikke å få med seg kopibeskyttelsen, så det må hackes masse for å få spillet til å omgå sjekken som er hardkodet til DVD'n. Det er derfor alle spill som piratkopieres må crackes først. Hvis det ikke er cracka vil bare spillet mase etter CD selv om du kjører det rett fra ISO-fila. Endret 3. juni 2017 av Bytex Lenke til kommentar
Zork Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Nå er det årevis siden jeg sist kjøpte et spill på et fysisk medium, men det første jeg gjorde i de dager var å google 'no-cd/dvd' patch/crack til de spillene. Det finnes sikkert til FS17 også? Husker Vice City var omtrent uspillbart uten den patchen - ikke noe får folk til å ville være lovlydige og betale utviklerene for arbeidet deres som det at en må spille en langt dårligere versjon enn de som piratkopierer spillet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå