Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Jeg har akkurat pusset opp og helsparklet alle veggene og ønsker meg to nye fjernsyn på både soverom og stue som skal henge på veggen. Siden leiligheten muligens snart skal selges vil jeg ikke ødelegge de nye veggene med hull for veggfester o.l. I den forbindelse lurer jeg på smarte tips til "vegg jeg kan ha utenpå veggen" for å unngå å ødelegge de opprinnelige veggene. Det vil også være et pluss om jeg kan gjemme kablene men ikke et must. Jeg planlegger å ha TV relativt høyt på veggen, særlig på soverommet. Blir takknemlig for alle slags tips som kan bidra til en smart løsning Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Høres vanskelig ut. Hvis det er ett naturlig sted at TV henger for eksempel i stuen, så har 4 skruehull for ett veggfeste ingenting å si for prisen. Alle som kjøper en brukt leilighet bør regne med at noen andre har bodd i den før. Jeg solgte min med hull etter skjult kabling (satt bare på dekklokk) bak der TV var, og nede ved gulvet der de kom ut igjen. Og fikk ikke noe negativt fra kjøper om det, selv om han skulle ha TVen på en annen vegg. En enkel løsning, som ikke blir så veldig pent, men ikke vil gå utover veggene, er å bygge ett enkelt stativ av treverk som du kan skru TVen på, som du midlertidig har stående. Planker er ikke det dyreste å kjøpe. Men kommer jo litt ann på størrelse og vekt på TVene, slik at de ikke velter. Hvis du er heldig at det er betong tak og gulv, så kan du spenne opp treverk fra gulv til tak, legges det noe tøy i mellom oppe og nede så skal det ikke skade maling eller parkett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Høres vanskelig ut. Hvis det er ett naturlig sted at TV henger for eksempel i stuen, så har 4 skruehull for ett veggfeste ingenting å si for prisen. Alle som kjøper en brukt leilighet bør regne med at noen andre har bodd i den før. Jeg solgte min med hull etter skjult kabling (satt bare på dekklokk) bak der TV var, og nede ved gulvet der de kom ut igjen. Og fikk ikke noe negativt fra kjøper om det, selv om han skulle ha TVen på en annen vegg. En enkel løsning, som ikke blir så veldig pent, men ikke vil gå utover veggene, er å bygge ett enkelt stativ av treverk som du kan skru TVen på, som du midlertidig har stående. Planker er ikke det dyreste å kjøpe. Men kommer jo litt ann på størrelse og vekt på TVene, slik at de ikke velter. Hvis du er heldig at det er betong tak og gulv, så kan du spenne opp treverk fra gulv til tak, legges det noe tøy i mellom oppe og nede så skal det ikke skade maling eller parkett. Ja, det var noe "stativgreier" jeg tenke på, som ser litt kult ut. Mener å ha sett at muligens Ikea har noe slikt. Dette skal undersøkes nærmere ved anledning. Fordelen med en slik vegg er at man lett kan henge andre ting der også som feks. pynt og høytalere. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Kan du ikke sette den på et bord? Evnt. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30285153/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Kan du ikke sette den på et bord? Evnt. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30285153/ Nope - det blir ikke estetisk riktig nok Dessuten bygger en tv-benk/hylle ut for mye. Jeg vil ha vegghengt fordi det skal frigjøre plass rundt. Å nei, jeg er ikke vanskelig eller vrang, bare litt vrien å gjøre til lags Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå